basisvragen mysql / phpmyadmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

30/03/2004 20:58:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Dit zijn mijn eerste vragen, daarom een stukje achtergrond. Ik heb eind jaren '80 programmeerervaringopgedaan met oa. basic, cobol en sql en ben me daarna met andere zaken gaan bezighouden. Vanaf 98 heb ik hobbymatig wat met html gedaan, maar ik ben nooit serieus met scripts e.d. bezig geweest.

Ik wil nu een paar dingen op een andere manier aanpakken en wil gebruik maken van de mysql en phpmyadmin mogelijkheden die onze host (qdc) ons biedt. Dus ik heb een boekje gekocht en een aantal webpagina's bekeken, lessen gedownload... Met php kom ik denk ik wel een eind op streek, voldoende voor onze behoefte. Ik heb echter wat vragen over de omgeving. (De informatie op de site zegt wel wat ik moet doen, maar niet waarom ik het doe) Ik ben zo vrij om die voor te leggen.

1) begrijp ik het goed dat phpmyadmin, dat zowel dient als beheerstool als - als interpreter van het de php-scripts. Als ik het niet goed begrijp, dan graag nadere uitleg

2) phpmyadmin dient in de root op de server geïnstalleerd te worden. Wie heeft daar ervaring mee ? Wie wil me daar tips over geven? En wellicht wil iemand eventueel bijstand verlenen bij vragen?

3) Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

Dank, Hein Vera

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 12:43:54

Arend a

Arend a

30/03/2004 21:30:00
Quote Anchor link
1) Dat is fout. PHPMyAdmin is PHP geschreven, vandaar de PHP, ook is het zo nu en dan nuttig omdat het sql queries naar een php-acceptabele vorm kan omgieten, maar intrepeteren doet PHP, of mod_php (een apache webserver module).

2) Ook dit is fout, phpmyadmin kan perfect op zo goed elke locatie die je kan verzinnen worden geinstalleerd.

3) Lees veel, probeer veel. Google, Google, Google, Google, Google, Google, Google, Google, Google, Google en www.php.net.

Eris -

Eris -

30/03/2004 21:41:00
Quote Anchor link
Je vergeet dat www.php.net je vriend is. Heel handig dan elk andere forum/website over php

Zelfs handiger dan deze :p

30/03/2004 21:56:00
Quote Anchor link
Dank je Arend voor je snelle reactie,

1) Omdat ik 15 jaar achterloop draai ik voor de zekerheid de vraag nog neve mo: ik heb dus phpmyadmin niet nodig om php-regels in een htmlbestand uit te laten voeren.

2) Mijn vraag was niet helemaal correct. Je reactie is helder en correct. Maar het ging me om ondersteuning bij installatie in de root van onze site en het eventueel aanpassen van allerlei parameters. De vraag blijft in die gewijzigde vorm wat mij betreft even staan (maar als er verdere verbeteringen op aan te brengen zijn: graag).

3) Google is een zee, een oceaan. Je kan er vrijwel zeker elke vorm van leven vinden en ook de oplossingen voor de meeste gecompliceerde vragen. Ik ben echter hier net mijn tenen aan het nat maken, dus ik waag me er niet al te ver in.

vr.gr. Hein Vera

Giga

Giga

30/03/2004 21:59:00
Quote Anchor link
Als je phpmyadmin download zal daarin ook staan wat, waar & hoe je het moet instaleren.
Maar met phpmyadmin alleen kun je niets doen, je hebt ook bij voorkeur php, mysql, apache nodig.

Een hele boterham dus !

Rick

Rick

31/03/2004 01:58:00
Quote Anchor link
als je php regels wil laten uitvoeren heb je of het php programma of een webserver met php plugin nodig
kijk op www.php.net voor meer informatie

als je phpmyadmin wil installeren moet je een paar dingetjes wijzigen in de config.inc
de gebruikersnaam, wachtwoord, server en eventueel ook nog wat andere data
Gewijzigd op 31/03/2004 15:09:00 door Rick

Arend a

Arend a

31/03/2004 15:00:00
Quote Anchor link
Zijn dr tegenwoordig php browser-plugins?!

Onder het motto van:
LBB: Lekker Bloated Browsen(tm)

Rick

Rick

31/03/2004 15:10:00
Quote Anchor link
:X ik moet heel erg moe geweest zijn 8)7
misschien moet ik ervoor zorgen dat ik toch maar iets meer dan 3/4 uur per nacht slaap :|

31/03/2004 15:54:00
Quote Anchor link
ik draai phpmyadmin/phpdev/apache/mysql enzo allemaal op windows 98 SE haha en werkt ook nog goed maar die heb je allemaal nodi voor een goede server. maar voor de rest moet je het eerst gewoon simpel houden anders krijg je in een keer er zoveel op dat je niet weet waar je moet beginnen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.