bcrypt (of toch niet)?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »
Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/08/2016 18:29:47
Quote Anchor link
Voor een puur persoonlijke website (alleen foto's uploaden, 1 gebruiker) wil ik een eenvoudig doch zo veilig mogelijk admin/inlogscript hebben.
SSL is natuurlijk de meest ideale oplossing, maar zie ik, gezien mijn huidige wens, als overkill.

Ingebouwd in PHP5.5 en hoger zit password_hash en password_verify
Is dit veilig genoeg?

Met password_hash krijg ik wel de gegevens in de database, maar het controleren met password_verify lukt me niet. De uitkomst van password_hash is, als ik het goed begrijp, elke keer anders.
Maar hoe controleer je dan met password_verify de combinatie gebruikersnaam / wachtwoord?

Bcrypt zou 'het' zijn. Lees nu echter artikels op internet om het vooral niet te gebruiken.
(o.a. http://www.unlimitednovelty.com/2012/03/dont-use-bcrypt.html).
Volgens https://password-hashing.net/ zou Argon het beste / meest veilige zijn.
Is dat dan beter / veiliger ook/nog dan password_hash?

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 21:06:05

DavY -

DavY -

03/08/2016 18:49:26
Quote Anchor link
[quote}
Met password_hash krijg ik wel de gegevens in de database, maar het controleren met password_verify lukt me niet. De uitkomst van password_hash is, als ik het goed begrijp, elke keer anders.
Maar hoe controleer je dan met password_verify de combinatie gebruikersnaam / wachtwoord?
{/quote]

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$hashAndSalt
= password_hash($password /* $username ? */, PASSWORD_BCRYPT); // To Database

if (password_verify($password, $hashAndSalt)) {
   // Ok
} else {
  // Not ok
}

?>

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/08/2016 18:57:04
Quote Anchor link
Maar password_hash() en password_verify() helpen niet bij een onbeveiligde verbinding, want dan is de uitwisseling van gebruikersnaam en wachtwoord simpel af te tappen...

Als je te vrekkig bent voor een echt SSL-certificaat, kun je een self-signed certificaat gebruiken en dat handmatig toevoegen aan de vertrouwde certificaten. Of anders public key encryption via OpenSSL, maar dan zonder de public key te publiceren.
Gewijzigd op 03/08/2016 18:57:23 door Ward van der Put

Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/08/2016 19:34:37
Quote Anchor link
Ward van der Put op 03/08/2016 18:57:04:
Als je te vrekkig bent voor een echt SSL-certificaat

Ik vind het jammer dat je het zo benadert.
Dacht dat die dingen honderd(en) euro's kosten. Zie dat dat mee valt, mijn hosting biedt het voor € 25 per jaar. Is daarmee nog wel duurder dan wat hosting kost.

Afgaande op jouw antwoord blijf ik de foto's wel uploaden met ftp.

@Davy: met jouw code controleer je toch niet met gegevens in de database?

DavY -

DavY -

03/08/2016 19:45:32
Quote Anchor link
@obelix,

Klopt.. Het is dan ook een voorbeeld en aangezien je al gevorderde php'er ben, kom je er vast wel uit. Probeer het dan ook eerst.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/08/2016 19:53:32
Quote Anchor link
Denk je dat ik een topic start, zonder dat ik zelf niet wat heb geprobeerd? ;-)
Gewijzigd op 03/08/2016 19:54:17 door Obelix Idefix

DavY -

DavY -

03/08/2016 19:57:37
Quote Anchor link
@Obelix

Volgens mij begrijp je me verkeerd. Je vraag ging over werking van password_hash() en password_verify:

Quote:

En op basis daarvan gaf ik je een voorbeeld waar er "// To Database" achter $HashAndSalt staat, dus daar moet je dan zelf een code in elkaar gaan knutselen voor je database (Waarschijnlijk heb je dat al gedaan en hoef je het enkel te aanpassen), de rest van de code is hoe je ophaalt ($HashAndSalt in password_verify moet dus anders zijn en van je database komen ($passwordvanjedataabase)) en inlogt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/08/2016 20:41:47
Quote Anchor link
>> Als je te vrekkig bent voor een echt SSL-certificaat ...

Nou nou Ward, dat kan ook wat minder ;-)
Zoals TS zegt gaat het om een hobby-site.

Obelix, kun je geen gebruikmaken van Let's Encrypt? https://letsencrypt.org/

Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar misschien is het een mooie (gratis) oplossing voor je.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/08/2016 22:45:06
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 03/08/2016 19:34:37:
Afgaande op jouw antwoord blijf ik de foto's wel uploaden met ftp.

FTP of SFTP?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/08/2016 07:20:32
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 03/08/2016 20:41:47:
Zoals TS zegt gaat het om een hobby-site.

Een hobbysite kan ook worden gehackt en vervolgens worden misbruikt voor spam, phishing, file sharing, enzovoort, enzovoort.

De TS ging er ten onrechte van uit dat SSL-cerficaten "honderd(en) euro's" kosten, maar dat is niet zo. Twee #gratis alternatieven, die afdoende zijn voor een hobbysite, zijn StartSSL Free en CAcert.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/08/2016 07:49:05
Quote Anchor link
Goed. Ik ga kijken naar sftp, een ssl.

Maar antwoord op mijn eigenlijke vragen heb ik nog niet gekregen.
Of is het met ssl niet meer nodig om gegevens gecodeerd op te slaan in de database?
Is er iemand die me daarbij kan en wil helpen?

in database opslaan:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
    $options
= array('cost' => 11);
//    echo password_hash("rasmuslerdorf", PASSWORD_BCRYPT, $options)."\n";
//    echo password_hash($_POST['pass'], PASSWORD_BCRYPT, $options)."\n";

$pass = password_hash($_POST['pass'], PASSWORD_BCRYPT, $options)."\n";

$sql_statement="INSERT INTO
            inlog
        (
            naam,
            wachtwoord
        )
        VALUES
        (
            '"
.mysqli_real_escape_string($verbinding_database ,$_POST['user'])."' ,
            '"
.$pass."'
        )"
;
?>

Dit lijkt goed te gaan, want zie in de database inderdaad gegevens staan.

Controleren / opvragen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
    $options
= array('cost' => 11);
    $pass = password_hash($_POST['pass'], PASSWORD_BCRYPT, $options)."\n";
//    echo $pass;

$sql_statement = "SELECT
                id,
                naam,
                wachtwoord
            FROM
                inlog
            WHERE
                naam = '"
.mysqli_real_escape_string($verbinding_database ,$_POST['user'])."'
            AND    
                wachtwoord = '"
.$pass."'";
    $num_rows = mysqli_num_rows($result);
    echo 'rijen: '. $num_rows;
    if($num_rows >0)
    {

echo 'query gelukt';
        $data = mysqli_fetch_assoc($result);
        echo 'id : '.$data['id'];
    }

?>

Maar $pass levert telkens een andere waarden op, zelfs met dezelfde gegevens. Hoe controleer je dan de inloggegevens die worden opgegeven met die in de database?
En is Bcrypt op dit moment nog een veilige manier van beveiligen (los van ssl, sftp, .....)?
Gewijzigd op 04/08/2016 07:50:26 door Obelix Idefix

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2016 07:50:08
Quote Anchor link
>> Een hobbysite kan ook worden gehackt en vervolgens worden misbruikt voor spam, phishing, file sharing, enzovoort, enzovoort.

Da's waar ... maar hoe helpt ssl tegen deze specifieke zaken dan?

Anyhow ... Let's Encrypt is toch ook gratis?

Toevoeging op 04/08/2016 07:53:06:

>> Of is het met ssl niet meer nodig om gegevens gecodeerd op te slaan in de database?

Jawel, dat is altijd nodig voor het geval je database wordt gehackt.

SSL beveiligt het verkeer tussen de server en je browser. In plaats van dat er dan 'wachtwoord123' wordt overgestuurd, wordt er zoiets als 'XZB_23dfd!DSsdyyyta' (ik verzin maar wat) overgestuurd zodat als iemand het signaal 'afluistert' (een zogenaamde man-in-the-middle-attack) hij het wachtwoord niet kan zien.
Gewijzigd op 04/08/2016 07:54:09 door Ozzie PHP

Bart V B

Bart V B

04/08/2016 09:00:29
Quote Anchor link
Quote:
Maar $pass levert telkens een andere waarden op, zelfs met dezelfde gegevens. Hoe controleer je dan de inloggegevens die worden opgegeven met die in de database?

Gefeliciteerd! Hij doet het helemaal goed! ;)
Het is ook de bedoeling dat er een andere hash uitkomt.
Dat is nou het mooie van password_hash().
Met password_verify() controleer je of de hash goed is of niet.
Dus het eenvoudigst is, om een opzetje te maken met een paar simpele if statements:
In een notendop:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
// effe voor de eenvoud
$hash = password_hash($_POST['password'], PASSWORD_DEFAULT);

// simpele query uitvoeren om de gegevens uit te poepen..

if (password_verify($row['password_from_db'], $hash)) {
    //echo 'Password is valid!';
    // Dit is wel belangrijk...

if (password_needs_rehash($hash, PASSWORD_DEFAULT)) {
        // If so, create a new hash, and replace the old one
        $newHash = password_hash($hash, PASSWORD_DEFAULT);
        // insert into DB ...

// login verdergaan

}  
}
else {
    echo 'Invalid password.';
    // zend ze terug naar formulier of google o.i.d.
}
?>

edit
En nu snap ik pas waar jij tegenaan loopt.
Dat had ik dus ook in het begin, jou gedachte is om een WHERE username = AND password = te willen controleren. Dat werkt dus nu niet meer. Dat hoeft dus ook niet meer.
Immers, het enige wat je doet is controleren of username of email in de database staat. Is dat zo dan kijk je of het password erbij past. Overigens, doe ik tegenwoordig geen username meer maar met email. Die is immmers uniek voor een gebruiker. Maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.
Gewijzigd op 04/08/2016 09:26:26 door Bart V B

Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/08/2016 15:19:16
Quote Anchor link
Bart V B op 04/08/2016 09:00:29:
Quote:

Gefeliciteerd! Hij doet het helemaal goed! ;)
Het is ook de bedoeling dat er een andere hash uitkomt.
Dat is nou het mooie van password_hash().

Dat vermoeden had ik al.;-)

Bart V B op 04/08/2016 09:00:29:
edit
En nu snap ik pas waar jij tegenaan loopt.
Dat had ik dus ook in het begin, jou gedachte is om een WHERE username = AND password = te willen controleren. Dat werkt dus nu niet meer. Dat hoeft dus ook niet meer.
Immers, het enige wat je doet is controleren of username of email in de database staat. Is dat zo dan kijk je of het password erbij past.

Dus toch. Maar dat blijf ik een vreemde gedachtegang vinden.
Hoe weet je dan of het wachtwoord klopt met wat wordt opgegeven?
Ga nog wel eens thuis proberen.

Bart V B

Bart V B

04/08/2016 15:50:31
Quote Anchor link
Nou, op zich is het niet vreemd.
Zoals ik al zei ik gebruik tegenwoordig email en password.
Email is uniek, (of beter maakt het uniek in de db).
Je doet eigenlijk het zelfde alleen haal je eerst gegevens op en dan controleer je pas.
Er zit alleen een extra laagje/stukje in.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

05/08/2016 20:30:35
Quote Anchor link
Dank Bart V B.
Het is gelukt.

Ook de anderen bedankt voor reageren.
Ga me verdiepen in de (gratis) mogelijkheden van SSL / sftp.

Dat cacert weet ik zo net nog niet:
www.cacert.org gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat het is ondertekend via een ondertekeningsalgoritme dat is uitgeschakeld omdat dat algoritme niet beveiligd is. Foutcode: SEC_ERROR_CERT_SIGNATURE_ALGORITHM_DISABLED

Bij Let'sEncrypt kom ik op https://certbot.eff.org/
Moet daar uit twee pulldown menu's kiezen. Denk dat ik dat beter kan opvragen bij hostingbedrijf (?!)
Betwijfel of ik die installatie instructies kan/mag uitvoeren.
Gewijzigd op 05/08/2016 20:42:07 door Obelix Idefix

Bart V B

Bart V B

06/08/2016 09:39:09
Quote Anchor link
Top dat het eerste stapje is gelukt.

Dat ssl verhaal, als je een gewoon hosting pakket hebt bij een hostingboer, dan is het wat beperkter.
Als je geen commandline hebt, (VPS e.d.) dan is let's encrypt geen optie voor je.
Maar kan het helemaal mis hebben, weet niet bij wie je hosting is ondergebracht?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/08/2016 16:38:00
Quote Anchor link
Antagonist.
Heb op https://forum.antagonist.nl/viewtopic.php?f=2&t=13121&p=75929&hilit=ssl+encrypt#p75929 informatie gevonden, maar dat ziet er nog vrij complex uit. Tevens (b)lijkt dat het maar drie maanden werkt/geldig is.
Uit het topic begrijp ik ook dat er gekeken wordt/gewerkt aan een oplossing, om net als bv. Joomla te laten installeren via het controlpanel. Kan me alleen maar aansluiten bij die wens.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.