Beginnen met een site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Frank -

Frank -

08/03/2008 18:14:00
Quote Anchor link
@Niek: En ik meer programmeur dan designer... ;)

Alsjeblieft, hier heb je een array, zie maar wat je er mee doet! Je wilt hem in XML-formaat hebben om de boel met XSLT naar xHTML om te zetten? Ook goed, doen we alles in XML. Even valideren met XMLschema (maakt bouwen/testen/debuggen eenvoudiger), transforeren met XSLT en de uiteindelijke opmaak in de browser met CSS. Een fraai plaatje van een volledige scheiding tussen de applicatie-logica en de presentatie. Dat er ook nog een database achter zou kunnen hangen, daar krijg je als designer helemaal nooit wat mee te maken.

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 09:52:20

Robert Deiman

Robert Deiman

08/03/2008 19:31:00
Quote Anchor link
@Niek
Wat Frank bedoelde is inderdaad dat het systeem zo generiek is, dat je er in elke lay-out mee zal moeten kunnen werken. Een lay-out is zeker wel belangrijk, de presentatie is natuurlijk wat bezoekers meekrijgen.

@pgFrank
Ja, dat is waar, je kan wel gewoon de boel verder regelen. Ik bedoelde inderdaad use-cases en dergelijke. Zelf vind ik dat heel prettig, maar ik wijk er ook nog wel eens vanaf, omdat ik denk/ vind dat het beter anders kan. (dit gebeurt overigens wel altijd in overleg)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.