Beginnen met php
Verder hebben we ook code-tags om je PHP-script op het forum beter leesbaar te maken. Zie de opmaakcodes in de Veelgestelde Vragen op deze site.
Gewijzigd op 08/08/2019 19:18:16 door - Ariën -
Geen flouw idee ik ben gewoon van alles aan het uit proberen :-)
En nog interessanter: Weet je ook hoe je een formulier afhandelt?
Toevoeging op 08/08/2019 19:46:17:
van mysql en php ken ik niets
Je kan voor een simpel script prima alles in een textbestand opslaan, en met file_put_content de data opslaan. Met een lijntje aan het eind.
Uiteindelijk is een echte database zoals MySQL/mariaDB een stuk effectiever, omdat je alles op logische relationele wijze opslaat, met queries kan filteren, sorteren en berekeningen kan uitvoeren, zoals de laatste xx aantal items tonen.
Maar als je nog in de oefenfase zit kan je beter met de genoemde PHP-functie oefenen.
Gewijzigd op 08/08/2019 19:49:33 door - Ariën -
ik vind het wel erg moeilijk maar ik zou het zo graag kunnen net zoals ik vroeger mooie webstie's maakte met html en css. maar ik ben er al enkele jaren uit door gebrek aan tijd. Maar nu ben ik thuis en zou ik mij zo graag verdiepen in php maar helemaal alleen zonder hulp van dicht bij is het wel moeilijk om te begrijpen.
https://www.google.com/search?q=learn+php+online
Heb je daar al naar gekeken?
Op internet zijn een hoop tutorials te vinden: Heb je daar al naar gekeken?
succes en bedankt.
Gr
En vergeet niet dat je hier forum hebt waar je met vragen terecht kan.
Gewijzigd op 09/08/2019 10:25:18 door - Ariën -
Toevoeging op 09/08/2019 14:02:22:
de meeste zijn ook in het engels, en dit begrijp ik ook niet of toch maar half
Code-academy doet het wel aardig, omdat je ook meteen praktijk erbij krijgt, en moet doen wat ze zeggen voordat je verder kan. Plus dat ze vaak want hints geven.
En programmeren is nou eenmaal Engels. Alle functies in PHP zijn Engels-talig, daar ontkom je niet aan.
Je kan Google Translate bij de beschrijvingen gebruiken, opsich werkt dat wel redelijk (zolang je het niet lardeert met stukken PHP-code ;-) )