Beginnende beginner heeft hulp nodig

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »
Nik

Nik

10/11/2006 15:35:00
Quote Anchor link
Ik weet zeker dat de meeste die dit zien moeten lachen. Sommige stukken uit mn script komen ook nog van deze of andere php sites af, andere dingen heb ik zelf toegevoegd. Daardoor kom ik er nu geen wijs meer uit. Ik ben pas begonnen met PHP, dus voor mij is het vrij lastig. Vandaar dat ik om jullie hulp kom vragen.

Wat wil ik?

Iets wat op een nieuwssysteem lijkt, maar zonder SQL of enige vorm van beveiliging. Ik wil graag 2 tekst vakken, een titel en tekst vlak, op het moment dat ik op submit druk, moeten die 2 samen met de correcte datum worden opgeslagen in een tekst bestand. Bij de volgende keer invullen moeten de volgende 3 dingen (datum/titel/tekst) in het zelfde tekst bestand eronder worden geplaatst. Ik wel het gebruiken om als actieve desktop in te stellen. Zo kan ik namelijk documenteren wat ik op het werk allemaal doe.

Wat heb ik?
Ga er maar van uit dat het bestand taken.txt al bestaat en geCHMOD is naar 777.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
<?php

$file
= 'taken.txt';
    $date = date("H:i - D d.m.y");
    $titel = $_POST["titel"];
    $inhoud = $_POST["inhoud"];

// If alles ingevuld, else invullen
            if (!isset($_POST['submit'])) {
?>

<html>
<form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF ?>">
<table width="700" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td valign="top" width="100">Dag</td>
    <td><input type="text" name="titel"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" width="100">Uitgevoerde werkzaamheden</td>
    <td><textarea cols="75" rows="15" name="inhoud"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2"><input name="submit" type="submit" value="Toevoegen!"></td>
  </tr>
</table>
</form>
</html>

<?php
}
             else{
print "Succes ingevuld ($date, $titel, $inhoud) naar bestand ($file)";
}

// Controle of bestand schrijfbaar is
if (is_writable($file)) {

// Openen van bestand in toevoeg modus met cursor onderaan.
   if (!$handle = fopen($file, 'a')) {
         print "Kan het bestand niet openen ($file)";
         exit; }

// Schrijf content naar bestand dat we geopend hebben.
   if (!fwrite($handle, $date, $titel, $inhoud)) {
         print "Kan niet schrijven naar bestand ($file)";
         exit; }

fclose($handle);

}

else{
print "Het bestand $file is niet schrijfbaar";
}

?>

Zelfs de syntax van het bestand klopt niet meer, omdat ik teveel dingen heb lopen verplaatsen. Ik verwacht niet dat iemand dit voor mij dit schrijft, wat ik wel hoop dat iemand mij een beetje de goede richting in kan helpen. Ik heb namelijk geen flauw idee of ik wel de goede dingen bij elkaar zet. Waarom ik geen kant en klaar systeem gebruik van deze site? Ten eerste omdat ik het leuk vind om wat uit te proberen, ten tweede omdat het meeste met SQL werkt of overbodige nieuwsfuncties heeft die ik niet nodig heb.

Edit: syntax klopt wel weer, maar het script klopt nog steeds van geen kant. Krijg het invul veld wel, maar er word niets in het bestand gezet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nik

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 18:41:26

- SanThe -

- SanThe -

10/11/2006 16:58:00
Quote Anchor link
Hallo Nik. Welkom.

Een paar tips/opmerkingen:

Je maakt deze $vars aan:
$titel = $_POST["titel"];
$inhoud = $_POST["inhoud"];
Dat is eigenlijk overbodig want je kan de $_POST-vars zo op de plek zetten waar je ze nodig hebt. Beter is om de $_POST-vars altijd te checken op 'correcte input', 'niet leeg', en andere dingen zodat ze niet je database, file en/of layout om zeep helpen.

Jij gebruikt 'print', ik zou 'echo' gaan gebruiken. Dat is sneller en het is toch elke keer weer één letter minder om te typen. Verder hou $vars buiten de quotes van de echo.
Dus:
print "Succes ingevuld ($date, $titel, $inhoud) naar bestand ($file)";
Zou ik zo doen:
echo 'Succes ingevuld (' . $date ', ' . $titel . ', ' . $inhoud . ') naar bestand (' . $file . ')';

Als je iets print of echoot en je gebruikt direct daarna exit, dan kan dat ook in één keer.
print "Kan het bestand niet openen ($file)";
exit;
Zo:
exit('Kan het bestand niet openen (' . $file . ')');

In deze regel:
if (!fwrite($handle, $date, $titel, $inhoud))
heb je nu vier parameters, dat moeten er twee zijn.
Dus met punten tussen de $vars:
if (!fwrite($handle, $date . $titel . $inhoud))

Nik

Nik

11/11/2006 01:18:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je hulp, ik ga die dingen even aanpassen.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

11/11/2006 11:01:00
Quote Anchor link
Heb je echt niet de beschikking over MySQL? Dat zou het een stuk gemakkelijker maken. Maar goed, als je drie variabelen naar een tekstbestand schrijft, is het niet zo'n gek idee om er een veldscheidingsteken tussen te zetten en een newline aan het einde van een record. Het voordeel is, dat je het bestand later heel gemakkelijk kunt openen in bijvoorbeeld Excel om de resultaten te bekijken.

Als je dat handig lijkt kun je:
Code (php)
1
2
3
<?php
    if (!fwrite($handle, $date . $titel . $inhoud))
?>

veranderen in:
Code (php)
1
2
3
<?php
    if (!fputs ($handle, $date . '|' . $titel .'|'. $inhoud));
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Nik

Nik

11/11/2006 15:29:00
Quote Anchor link
Dat was precies wat ik zocht :) Dank je. Ik heb trouwens wel de beschikking over MySQL, alleen weinig kennis. Ik wou het simpel houden dus vandaar dat ik met een plain txt bestand aan de gang ben gegaan.

Het script werkt inmiddels dankzij jullie hulp. Zoals je al zei Jan, het wordt klakkeloos achter elkaar gezet en ik had graag een scheiding ertussen. Maar voor ik het kon vragen hebben jullie al antwoord gegeven. Hartstikke bedankt. Als iemand nog op of aanmerkingen heeft hoop ik het graag te horen.

Nik

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

11/11/2006 15:36:00
Quote Anchor link
Vaak is het schrijven/lezen naar een DB makkelijker dan naar een tekst bestand. Mede omdat je dan niet die scheidingstekens moet gebruiken (want later moet je ook exploden op die tekens).

Daarnaast kennen DB's geweldige DATE/TIME-functies. Op die manier kan je de data ook heel makkelijk sorteren waardoor je kan kijken wat er in een bepaald tijdsbestek valt.

Elwin

Nik

Nik

13/11/2006 08:57:00
Quote Anchor link
Oke het script is werkende nu alleen de informatie komt er een beetje verkeerd in te staan. Ik vraag me af waar het aan ligt. Als ik een aantal 1'nen bij titel invul, en een aantal 2'en bij de inhoud komt het volgende in het tekst bestand:
11.11.2006 - 19:42||11.11.2006 - 19:42|11111111|2222222
Dit zou moeten zijn:
11.11.2006 - 19:42|11111111|2222222
Dan nog het probleem dat de 2de invoer niet op een nieuwe regel in het tekst bestand begint.
Mijn code zit er op het moment als volgt uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
<?php

$file
= 'taken.txt';
    $date = date("d.m.Y - H:i");

// If alles ingevuld, else invullen
            if (!isset($_POST["submit"])){
?>

<html>
<form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF ?>">
<table width="700" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td valign="top" width="100">Dag</td>
    <td><input type="text" name="titel"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" width="100">Uitgevoerde werkzaamheden</td>
    <td><textarea cols="75" rows="15" name="inhoud"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2"><input name="submit" type="submit" value="Toevoegen!"></td>
  </tr>
</table>
</form>
</html>

<?php
}
         else{
echo '<b>De volgende gegevens zijn succesvol ingevuld: </b><br><br>
Datum: '
. $date . '<br>
Dag: '
. $_POST["titel"] . '<br>
Werkzaamheden: '
. $_POST["inhoud"] . '<br><br>';
}

// Controle of bestand schrijfbaar is
if (is_writable($file)) {

// Openen van bestand in toevoeg modus met cursor onderaan.
   if (!$handle = fopen($file, 'a+')) {
         exit('Kan het bestand niet openen (' . $file . ')');
         }

// Schrijf content naar bestand dat we geopend hebben.
   if (!fputs ($handle, $date . '|' . $_POST["titel"] .'|'. $_POST["inhoud"]));{
         exit('Kan niet schrijven naar bestand (' . $file . ')');
         }

fclose($handle);

}

else{
echo 'Het bestand (' . $file . ') is niet schrijfbaar';
}
[
/code]
Een voorbeeld is te bekijken op www.aqid.nl/taken.php en taken.txt

Nik

Nik

13/11/2006 13:16:00
Quote Anchor link
Misschien Elwin zn raad opvolgen en toch maar met SQL aan de slag gaan?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.