beginners site
dit is mijn eerste site die ik heb gemaakt met PHP ben benieuwed wat jullie ervan vinden.
waarin zou ik het dan moeten verbetren ? ik ben 15 en doe hard me best haha
Toevoeging op 11/06/2013 15:58:22:
Dat kan je verbeteren naar:
Na 1 jaar is het bedrag: Ook geeft het geen errors als ik bijvoorbeeld 'asdf' invoer, het maakt gewoon de velden leeg. Hoe moet ik dan weten dat dat niet toegestaan is?
Naar jaar 1 is het bedrag : 500
Naar jaar 2 is het bedrag : 250
Naar jaar 3 is het bedrag : 125
Naar jaar 4 is het bedrag : 62.5
Lijkt me niet echt realistisch. Plus dat negatieve percentages mogelijk zijn: Ook zou ik een wat 'frissere' stijl aan je website geven, dat zwart op grijs oogt zo negatief en somber.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de opbouw van je HTML. Daar klopt namelijk niets van. Een simpel voorbeeld:
Klopt helemaal, heb dat eigenlijk even buiten beschouwing gelaten met als doel dat de TS zelf even gaat googelen naar 'html opbouw'. Dan zijn er zat tutorials te vinden.
Maar vooruit voor de volledigheid: :-)
Sorry :(
Waar ze hun eigen compleet gefocust hebben op het PHP (server-side scripting) en niet op de HTML en CSS, zodat ook het front end op de juiste manier wordt gedaan.
In principe maak je geen website in PHP maar in HTML, CSS en JS, het PHP gedeelte gebeurd op de server en zorgt voor de functionaliteit van de website.
Advies voor alle beginners is dan ook, focus niet alleen op PHP, want HTML, CSS en wellicht JS en net zo belangrijk! Wat ik vaak zie op dit forum is dat 'jonge' mensen zeggen "Dit is mijn eerste website in PHP".
Ik ben daar een mooi voorbeeld van en nog steeds :) / :( ..... Ik loop de laatste tijd wat vaker tegen HTML dingen aan. Echter ben ik dit nu wel aan het leren. Ondanks dat je denkt "ik wil alleen maar server-side scripten" is het toch belangrijk om te weten wat bepaalde elementen in HTML en CSS zijn. Vooral als je in de toekomst meer wilt doen. Daarom ben ik zelf ook hard bezig met het leren ervan.
Toevoeging op 11/06/2013 17:20:42:
Vergeet niet in de <head> de charset te zetten, dit leverde mij (heel raar) veel problemen op met PHP:
<meta charset="UTF-8">
Ook is je server niet echt beveiligd. Ik kan zien dat je met een Quiz bezig bent of gaat starten? Ik zou in de root een index.php of index.html plaatsen, zo kan niet iedereen in je root kijken :)
Een volledig correcte versie is:
En de hackers versie:
Goed, om het dan kaar even compleet te maken:
Mmmmm, zin om een webserver een beetje te overbelasten haha ;-)
@Glenn,
Neem de bevindingen van Eddy mee, beperk het tot max 60 jaar ofzo, aangezien de gemiddelde Nederlander geen 100 wordt en niet vanaf hun 1 jaar beginnen met sparen.
Mensen kunnen nu dus je server snel overbelasten door dit soort grote pagina's te laten berekenen. @Eddy, Die versie is officieel fout, maar doordat je browser sommige fouten voor je oplost is ie goed en kun je hem gebruiken. En tevens bevat hij wat leuke dingen, zoals het recursieve doctype... Meer info:
Anders kun je dit komen te zien, en ik denk niet dat je dat wil:
http://gholland.informatica.bc-enschede.nl/
Waaronder je ook dit kunt zien, omdat je het een txt extensie hebt gegeven:
http://gholland.informatica.bc-enschede.nl/localhost.php.txt
Dit is misschien geen ramp, maar doe er wel even iets aan. Ik zou je adviseren om in elk geval een index.php / index.html te maken. Voor mijn part laat je het een leeg bestand zijn, maar maak het.
Dit is geen Nederlands: Naar jaar 1 is het bedrag :
- SanThe - op 11/06/2013 15:55:49:
Toevoeging op 11/06/2013 15:58:22:
Glenn holland op 11/06/2013 15:57:00:
- SanThe - op 11/06/2013 15:55:49:
Dat kan je verbeteren naar:
Na 1 jaar is het bedrag:
Naar jaar 1 is het bedrag : 500
Naar jaar 2 is het bedrag : 250
Naar jaar 3 is het bedrag : 125
Naar jaar 4 is het bedrag : 62.5
Lijkt me niet echt realistisch.
Gewijzigd op 11/06/2013 16:04:40 door - Ariën -
bedankt voor jullie kritiek, ik zal het script veranderen en daarmee ook op jullie punten letten ! dank je wel !
Bas, moet je natuurlijk wel een doctype erbij hebben...
Klopt helemaal, heb dat eigenlijk even buiten beschouwing gelaten met als doel dat de TS zelf even gaat googelen naar 'html opbouw'. Dan zijn er zat tutorials te vinden.
Maar vooruit voor de volledigheid: :-)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
... hier alles met betrekking tot javascript en css ...
</head>
<body>
... hier je pagina ...
</body>
</html>
<html>
<head>
... hier alles met betrekking tot javascript en css ...
</head>
<body>
... hier je pagina ...
</body>
</html>
Gewijzigd op 11/06/2013 16:59:18 door Bas IJzelendoorn
Waar ze hun eigen compleet gefocust hebben op het PHP (server-side scripting) en niet op de HTML en CSS, zodat ook het front end op de juiste manier wordt gedaan.
In principe maak je geen website in PHP maar in HTML, CSS en JS, het PHP gedeelte gebeurd op de server en zorgt voor de functionaliteit van de website.
Advies voor alle beginners is dan ook, focus niet alleen op PHP, want HTML, CSS en wellicht JS en net zo belangrijk!
Chris NVT op 11/06/2013 17:02:44:
Wat ik vaak zie op dit forum is dat 'jonge' mensen zeggen "Dit is mijn eerste website in PHP".
Advies voor alle beginners is dan ook, focus niet alleen op PHP, want HTML, CSS en wellicht JS en net zo belangrijk!
Ik ben daar een mooi voorbeeld van en nog steeds :) / :( ..... Ik loop de laatste tijd wat vaker tegen HTML dingen aan. Echter ben ik dit nu wel aan het leren. Ondanks dat je denkt "ik wil alleen maar server-side scripten" is het toch belangrijk om te weten wat bepaalde elementen in HTML en CSS zijn. Vooral als je in de toekomst meer wilt doen. Daarom ben ik zelf ook hard bezig met het leren ervan.
Toevoeging op 11/06/2013 17:20:42:
Vergeet niet in de <head> de charset te zetten, dit leverde mij (heel raar) veel problemen op met PHP:
<meta charset="UTF-8">
Ook is je server niet echt beveiligd. Ik kan zien dat je met een Quiz bezig bent of gaat starten? Ik zou in de root een index.php of index.html plaatsen, zo kan niet iedereen in je root kijken :)
Een volledig correcte versie is:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<!doctype html>
<html lang=nl>
<head>
<meta charset=utf-8>
<title>Jouw titel</title>
<!-- ... stylesheets en andere link elementen -->
</head>
<body>
<!-- ... de site -->
<!-- ... alle javascripts -->
</body>
</html>
<html lang=nl>
<head>
<meta charset=utf-8>
<title>Jouw titel</title>
<!-- ... stylesheets en andere link elementen -->
</head>
<body>
<!-- ... de site -->
<!-- ... alle javascripts -->
</body>
</html>
En de hackers versie:
Grappig, als je zegt dat je het kapitaal 99999999999999999999999999999 jaar laat staan gaat ie bijna 600 mb aan pagina maken :D
Mmmmm, zin om een webserver een beetje te overbelasten haha ;-)
@Glenn,
Neem de bevindingen van Eddy mee, beperk het tot max 60 jaar ofzo, aangezien de gemiddelde Nederlander geen 100 wordt en niet vanaf hun 1 jaar beginnen met sparen.
Mensen kunnen nu dus je server snel overbelasten door dit soort grote pagina's te laten berekenen.
Gewijzigd op 12/06/2013 10:07:31 door Chris PHP
@ Wouter: Wat bedoel je met de hackers versie?
Anders kun je dit komen te zien, en ik denk niet dat je dat wil:
http://gholland.informatica.bc-enschede.nl/
Waaronder je ook dit kunt zien, omdat je het een txt extensie hebt gegeven:
http://gholland.informatica.bc-enschede.nl/localhost.php.txt
Dit is misschien geen ramp, maar doe er wel even iets aan.