Ben ik gehacked?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Douwe

Douwe

01/09/2008 21:51:00
Quote Anchor link
Wees blij dat een eerlijk mens als Chris je bug vind, en iemand anders met iets minder lieve bedoelingen... Nu kun je de bug fixen zodat niet iemand anders je site kan hacken.

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 03:43:40

- -

- -

01/09/2008 21:56:00
Quote Anchor link
Weet je hoeveel er wordt uitgegeven aan mensen die dit soort dingen gaan testen en zoeken in sites? Honderden euro's per uur, en nu doet Chris dat even helemaal gratis voor jou, dus +1 voor Chris.

Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

01/09/2008 21:59:00
Quote Anchor link
het is heel simpel.. je kunt kiezen tussen twee mogelijkheden:
1. hier klagen hoe niet eerlijk je het vindt
2. je bug oplossen zodat er geen kwade dingen met de bug gedaan kunnen worden

aan jou de keuze ;)

Loran DP

Loran DP

01/09/2008 22:00:00
Quote Anchor link
nouw ik krijg geen reactie van iChris.nl.... ik weet ook niet wat e bug is.

- -

- -

01/09/2008 22:00:00
Quote Anchor link
Leroy schreef op 01.09.2008 21:59:
het is heel simpel.. je kunt kiezen tussen twee mogelijkheden:
1. hier klagen hoe niet eerlijk je het vindt
2. je bug oplossen zodat er geen kwade dingen met de bug gedaan kunnen worden

aan jou de keuze ;)

3. Een rechtszaak aanspannen, en dus kosten (advocaat, rechtszaak, ga maar door) maken.

Loran schreef op 01.09.2008 22:00:
nouw ik krijg geen reactie van iChris.nl.... ik weet ook niet wat e bug is.

Misschien omdat je er direct een heel circus gaat maakt en gaat roepen hoe stom 'ie doet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -

Henk PHP

Henk PHP

01/09/2008 22:02:00
Quote Anchor link
Loran, je klinkt echt idioot. JA, je moet enorm blij wezen dat Chris je 'gehackt' heeft (als je het al 'hacken' kunt noemen). En niet een of andere idioot die je hele site naar de mieter had kunnen helpen.

Maar i.p.v dat jij Chris gaat bedanken ga je zaniken en 'hij is strafbaar' lopen roepen. Je snapt toch wel dat als Chris het niet even aan je vertelt had dat elke kwaadwillende je site had kunnen verprutsen? Maar blijf lekker bezig zo en dan word je op een dag wel een keer echt gehacked. Ondankbare vogel...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP

Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

01/09/2008 22:07:00
Quote Anchor link
@loran, door alleen de berichten hier te lezen weet ik al wat er waarschijnlijk mis is...

google maar eens op "php sql injection" ;)

edit typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leroy Boerefijn

Loran DP

Loran DP

01/09/2008 22:27:00
Quote Anchor link
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Loran DP

--

--

01/09/2008 22:41:00
Quote Anchor link
Henk schreef op 01.09.2008 22:02:
Ondankbare vogel...

Haha ^^ hoezo droog

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

01/09/2008 22:41:00
Quote Anchor link
Ik snap niet dat iedereen dit een nette actie vind. Netjes had het pas geweest als iChris niets had gewijzigd en als eerste de eigenaar van de site op de hoogte had gesteld.

Het gaat er niet om wat er veranderd is, maar dat er wat veranderd is. De inhoud doet er niet toe.

Dus ik vind dat de TS terecht niet blij is met de wijziging op de site. iChris had ook gewoon een bericht achter kunnen laten. Op die manier had de TS er m.i. meer aangehad. De TS kan dan m.b.v. Google en iChris de fouten verbeteren, of als de TS het niet had geloofd had hij alsnog toestemming kunnen geven om het te bewijzen (lees: de wijzigingen daadwerkelijk maken).

Feit blijft dat iChris zonder toestemming wijzigingen heeft gemaakt op de website van de TS en dit in de regel een strafbaar feit.
Nu moeten we het niet allemaal op gaan blazen en zeker niet gaan roepen dat het een rechtzaak zou kunnen zijn, want al die kosten wegen nooit op tegen de inspanning, de ergernis en de uitkomst van die zaak. Temeer omdat de website waarschijnlijk (nog) geen bezoekers trekt en verre van af is.

Ik wil bij de weg al die stoere mannetjes wel eens horen huilen als hun website ineens veranderd is zonder hun toestemming. Kijken of het dan nog zo'n goede actie is waar je zo blij mee moet zijn.

Voor de TS is dit een goede les: volgende keer meer op beveiliging letten.
Voor iChris zou het een goede les kunnen zijn. Volgende keer de beheerder van de site eerder (dus voor het maken van wijzigingen) op de hoogte stellen van de beveiligingsproblemen.

Jason de Ridder

Jason de Ridder

01/09/2008 22:44:00
Quote Anchor link
Ik vind de reactie van Elwin een mooie afsluiter van dit topic... Onderlinge problemen lossen jullie onderling op!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jason de Ridder

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.