Bepaalde tijd nieuw aangeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rob

Rob

22/11/2007 12:04:00
Quote Anchor link
Hoi allen. ik heb een stukje code waarin een overzicht wordt geladen van toegevoegde details. Nu zou ik graag willen dat nieuwe toevoegingen tijdelijk (5 dagen) een ander achtergrondkleurtje krijgen. loop me rot te zoeken maar kan het niet echt goed vinden. wie kan me helpen. Dit is het stukje waar het denk ik om gaat:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php>
$last = '';
while ($row = mysql_fetch_array($sql)) {
    $date = substr($row['submission_date'],0,10);
    $prefix = preg_replace('/\d/', '', $row['IPC']);
    $last = empty($last) ? $prefix : $last;
    if ($prefix != $last) {
        echo '<tr><td bgcolor="#0099FF" colspan="9" style="color: #0099FF">-</td></tr>';
    }
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rob

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 11:27:19

Joren de Wit

Joren de Wit

22/11/2007 12:12:00
Quote Anchor link
Het makkelijkst is denk ik in je query het aantal dagen dat een bestand oud is op te halen. Dus iets als:
Code (php)
1
2
3
4
SELECT
    DATEDIFF(NOW(), sumission_date) AS dagen
FROM
    tabel

En vervolgens met php te kijken of dat aantal kleiner is dan 5:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
if($row['dagen'] <= 5)
{

// ander kleurtje
}
?>

Rob

Rob

22/11/2007 13:38:00
Quote Anchor link
Blanche,
Dat zou inderdaad makkelijk zijn ware het niet dat de plek waar die in moet komen al redelijk druk bezet is. Daarnaast heb ik al een enorme query lopen met berekeningen van datum en tijd.
Maar wat ik me zit te bedenken om in ieder geval niet positie gebonden te zijn is dat ik het met een plaatje doe. bijvoorbeeld:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$show
= adres van plaatje (of zoiets)
if($row['dagen'] <= 5)
{

echo '<td>' . $show . '</td>';

}

[
/code]

Nou ja zoiets ongeveer maar nu nog perfect.....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rob

Danny K

Danny K

22/11/2007 13:42:00
Quote Anchor link
@Blanche: Waarom zou je de database niet laten rekenen? Is veel sneller dan php.

Joren de Wit

Joren de Wit

22/11/2007 15:40:00
Quote Anchor link
Quote:
Dat zou inderdaad makkelijk zijn ware het niet dat de plek waar die in moet komen al redelijk druk bezet is. Daarnaast heb ik al een enorme query lopen met berekeningen van datum en tijd.
Dat zijn alle twee geen redenen om het niet op die manier toe te passen. De database kan makkelijk queries van honderden regels aan, dus dat is het probleem niet. Ook dat kleine if statement moet je makkelijk in je code kwijt kunnen...

@Danny: het rekenen gebeurt al met de database, zie DATEDIFF(). Enkel de vergelijking uitvoeren doe ik met PHP. Ok, je zou die vergelijking ook met de database uit kunnen voeren en true of false kunnen retourneren, maar dan nog moet je met php die waarde controleren.

Het maakt in principe dus niets uit, de vergelijking op true/false zal waarschijnlijk niet veel sneller zijn dan een vergelijking op <= 5...

Rob

Rob

22/11/2007 15:50:00
Quote Anchor link
Ok, Blanche. Ik heb het opgelost. Ik had al een verschil berekening en die heb ik nu ook gebruikt om samen met een kleur variabele te werken... Voor de nieuwsgierigen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$last
= '';
while ($row = mysql_fetch_array($sql)) {
    $date = substr($row['submission_date'],0,10);
if($row['verschil'] <='5'){$kleur = "F3BA65";}
                      else{$kleur = "ffffff";}
    $prefix = preg_replace('/\d/', '', $row['IPC']);
    $last = empty($last) ? $prefix : $last;
    if ($prefix != $last) {
        echo '<tr><td bgcolor="#0099FF" colspan="9" style="color: #0099FF">-</td></tr>';
    }

echo '<tr bgcolor='.$kleur.'> <td width=\"72\"><a href="detail.php?id=' . $row['submission_id'] . '">' . $row['IPC'] . '</a></td>';

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

22/11/2007 17:22:00
Quote Anchor link
@Rob: Het kan misschien ook een beetje aan phphulp liggen, maar vind je codeerstijl niet zo netjes/overzichtelijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.