Bepaalde tijd nieuw aangeven
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php>
$last = '';
while ($row = mysql_fetch_array($sql)) {
$date = substr($row['submission_date'],0,10);
$prefix = preg_replace('/\d/', '', $row['IPC']);
$last = empty($last) ? $prefix : $last;
if ($prefix != $last) {
echo '<tr><td bgcolor="#0099FF" colspan="9" style="color: #0099FF">-</td></tr>';
}
$last = '';
if ($prefix != $last) {
echo '<tr><td bgcolor="#0099FF" colspan="9" style="color: #0099FF">-</td></tr>';
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rob
En vervolgens met php te kijken of dat aantal kleiner is dan 5:
Dat zou inderdaad makkelijk zijn ware het niet dat de plek waar die in moet komen al redelijk druk bezet is. Daarnaast heb ik al een enorme query lopen met berekeningen van datum en tijd.
Maar wat ik me zit te bedenken om in ieder geval niet positie gebonden te zijn is dat ik het met een plaatje doe. bijvoorbeeld:
Code (php)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rob
@Blanche: Waarom zou je de database niet laten rekenen? Is veel sneller dan php.
Quote:
Dat zijn alle twee geen redenen om het niet op die manier toe te passen. De database kan makkelijk queries van honderden regels aan, dus dat is het probleem niet. Ook dat kleine if statement moet je makkelijk in je code kwijt kunnen...Dat zou inderdaad makkelijk zijn ware het niet dat de plek waar die in moet komen al redelijk druk bezet is. Daarnaast heb ik al een enorme query lopen met berekeningen van datum en tijd.
@Danny: het rekenen gebeurt al met de database, zie DATEDIFF(). Enkel de vergelijking uitvoeren doe ik met PHP. Ok, je zou die vergelijking ook met de database uit kunnen voeren en true of false kunnen retourneren, maar dan nog moet je met php die waarde controleren.
Het maakt in principe dus niets uit, de vergelijking op true/false zal waarschijnlijk niet veel sneller zijn dan een vergelijking op <= 5...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$last = '';
if($row['verschil'] <='5'){$kleur = "F3BA65";}
else{$kleur = "ffffff";}
if ($prefix != $last) {
}
echo '<tr bgcolor='.$kleur.'> <td width=\"72\"><a href="detail.php?id=' . $row['submission_id'] . '">' . $row['IPC'] . '</a></td>';
$last = '';
if($row['verschil'] <='5'){$kleur = "F3BA65";}
else{$kleur = "ffffff";}
if ($prefix != $last) {
}
echo '<tr bgcolor='.$kleur.'> <td width=\"72\"><a href="detail.php?id=' . $row['submission_id'] . '">' . $row['IPC'] . '</a></td>';
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden