Bericht wordt afgesneden
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Maar die vervanging van spaties naar zou die niet in de editor zitten? Kijk eens of je die eventjes door een normale textarea kan vervangen. Dan weet je meteen of het daar aan ligt, en dat je ergens nog een instelling aan moet veranderen. En anders zit het toch in de PHP.
Mitch PHP op 07/01/2017 16:47:32:
You're welcome :)
Nog even terugkomend op mijn vorige reactie.
Ja, de word-break property werkt wel maar woorden worden door midden gehakt. Dit leest natuurlijk niet heel lekker. Als je dit wil veranderen gebruik dan
word-wrap: break-word en haal de no breaking space's ( ) weg. Ik weet niet waar deze vandaan komen maar het beïnvloed wel wat de gebruiker ziet.
Voor een wat meer gevisualiseerde uitleg:
PS: na het schrijven van dit bericht realiseerde ik mij dat door de code spaties ( ) alles als 1 lang woord gezien wordt. Hierdoor werd alles afgesneden. Als je van de gewoon spaties maakt heb je de word-wrap en/of de break-word niet nodig.
Good luck :)
Nog even terugkomend op mijn vorige reactie.
Ja, de word-break property werkt wel maar woorden worden door midden gehakt. Dit leest natuurlijk niet heel lekker. Als je dit wil veranderen gebruik dan
word-wrap: break-word en haal de no breaking space's ( ) weg. Ik weet niet waar deze vandaan komen maar het beïnvloed wel wat de gebruiker ziet.
Voor een wat meer gevisualiseerde uitleg:
PS: na het schrijven van dit bericht realiseerde ik mij dat door de code spaties ( ) alles als 1 lang woord gezien wordt. Hierdoor werd alles afgesneden. Als je van de gewoon spaties maakt heb je de word-wrap en/of de break-word niet nodig.
Good luck :)
Het probleem is dat ik niet weet hoe dit moet. Moet ik dit ergens aanpassen bij ckeditor? Bij de php code??
Dat moet je zelf even uitzoeken met trial and error.
't ligt inderdaad aan de editor
Je kan kijken of er een UBB-plugin is voor je editor, zodat je (hopelijk!) ongevaarlijke UBB-tags gebruikt op je site.
Code (php)
1
2
3
2
3
$tekstUitTekstvlak = "<p>Dit is een tekst met veel non breaking spaces</p>\n";
$tekstUitTekstvlak = str_replace(' ', ' ', $tekstUitTekstvlak);
echo $tekstUitTekstvlak; //echo de tekst zonder
$tekstUitTekstvlak = str_replace(' ', ' ', $tekstUitTekstvlak);
echo $tekstUitTekstvlak; //echo de tekst zonder
Hopelijk help dit je iets verder op weg :)
Gewijzigd op 07/01/2017 17:50:41 door Mitch PHP
Ik denk dat je het probleem bij de bron moet aanpakken, en eens moet kijken in de instellingen van de editor.
Maar zoals ik zei vrees ik dat de editor voor een hoop narigheid kan zorgen met zelfs arbitraire code. Als ik jouw was zou ik me richten op een partij veilige UBB-codes.
Gewijzigd op 07/01/2017 17:50:30 door - Ariën -
Je mag geen code plaatsen.. Zoals ik al eerder in een topic had vermeld is dat dit voor Habbo Hotel is. Conversaties mogen alleen informatieve content bestaan. Dus geen codes.
Welke manier je ook kiest, gebruik wat je zelf het fijnst vindt en wat het veiligst is.
Succes!
PS: Ik denk dat dit bericht weer uit het HTML/CSS forum kan ;)
Gewijzigd op 07/01/2017 17:59:34 door Mitch PHP
https://www.beta.novarabank.eu/conversaties/bekijk/31 als je bent ingelogd op gebruiker
Toevoeging op 07/01/2017 18:21:09:
dit is de config.js voor ckeditor hopelijk hebben jullie enig idee :D
Its working :D. Alleen nog 1 klein probleempje. Als er achter een woord een . staat dus bv. DITWOORD. en dit is aan het einde van de regel. Wordt de punt op een nieuwe regel gezet. Zie Toevoeging op 07/01/2017 18:21:09:
dit is de config.js voor ckeditor hopelijk hebben jullie enig idee :D
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
CKEDITOR.editorConfig = function( config ) {
config.language = 'nl';
config.uiColor = '#E8E8E8';
config.height = 150;
config.toolbarCanCollapse = false;
config.fillEmptyBlocks = false;
config.tabSpaces = 0;
config.toolbarGroups = [
{ name: 'clipboard', groups: [ 'clipboard', 'undo' ] },
{ name: 'editing', groups: [ 'find', 'selection', 'spellchecker', 'editing' ] },
{ name: 'links', groups: [ 'links' ] },
{ name: 'insert', groups: [ 'insert' ] },
{ name: 'forms', groups: [ 'forms' ] },
{ name: 'tools', groups: [ 'tools' ] },
{ name: 'document', groups: [ 'mode', 'document', 'doctools' ] },
{ name: 'others', groups: [ 'others' ] },
'/',
{ name: 'basicstyles', groups: [ 'basicstyles', 'cleanup' ] },
{ name: 'paragraph', groups: [ 'list', 'indent', 'blocks', 'align', 'bidi', 'paragraph' ] },
{ name: 'styles', groups: [ 'styles' ] },
{ name: 'colors', groups: [ 'colors' ] },
{ name: 'about', groups: [ 'about' ] }
];
config.removeButtons = 'Subscript,Superscript,Source,About';
};
config.language = 'nl';
config.uiColor = '#E8E8E8';
config.height = 150;
config.toolbarCanCollapse = false;
config.fillEmptyBlocks = false;
config.tabSpaces = 0;
config.toolbarGroups = [
{ name: 'clipboard', groups: [ 'clipboard', 'undo' ] },
{ name: 'editing', groups: [ 'find', 'selection', 'spellchecker', 'editing' ] },
{ name: 'links', groups: [ 'links' ] },
{ name: 'insert', groups: [ 'insert' ] },
{ name: 'forms', groups: [ 'forms' ] },
{ name: 'tools', groups: [ 'tools' ] },
{ name: 'document', groups: [ 'mode', 'document', 'doctools' ] },
{ name: 'others', groups: [ 'others' ] },
'/',
{ name: 'basicstyles', groups: [ 'basicstyles', 'cleanup' ] },
{ name: 'paragraph', groups: [ 'list', 'indent', 'blocks', 'align', 'bidi', 'paragraph' ] },
{ name: 'styles', groups: [ 'styles' ] },
{ name: 'colors', groups: [ 'colors' ] },
{ name: 'about', groups: [ 'about' ] }
];
config.removeButtons = 'Subscript,Superscript,Source,About';
};
- Rob - op 07/01/2017 17:54:43: