Berichten posten vs. Magic Quotes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »
Julien

Julien

23/09/2009 13:05:00
Quote Anchor link
Dag,

Ik ben helemaal de draad kwijt. Ik ben een tijdje geleden begonnen met het maken van een cms(je). Kan nu wat leuke standaard dingetjes doen, waaronder berichten posten. Hier de code, daaronder de vraag:

Form:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                <form class="post" method="post" action="includes/add_msg.php">
                    <p>
                        <label for="titel">Titel:</label>
                        <input id="titel" name="titel" type="text" />
                    </p>
                    <p>
                        <label for="bericht">Bericht:</label>
                        <textarea name="bericht" cols="50" rows="5" wrap="virtual"></textarea>
                    </p>
                    <p>
                        <input type="submit" value="Publiceren" />
                        <input type="reset" name="Submit2" value="Wis velden" />
                    </p>
                </form>

PHP verwerk script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
<?php
    require 'authenticatie.php';

$corefuncs = 'corefuncs.php';
    if (file_exists($corefuncs) && is_readable($corefuncs)){
        include($corefuncs);
    }

if (function_exists('nukeMagicQuotes')){
        nukeMagicQuotes();
    }

?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html>
<head>
    <title>Publiceren</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <link rel="Stylesheet" href="../style.css" type="text/css" />
</head>

<body>

<div id="dashwrapper">

<?php
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
    {

// verbinding maken met de database
        include('db_config.php');

// ingevulde waardes 'opvangen' en tijdelijk opslaan
        $titel=$_POST['titel'];  
        $bericht=$_POST['bericht'];

// datum en tijd in een variable zetten
        $datumtijd=date("y-m-d H:i:s");

// gegevens wegschrijven naar de database 'forum'
        $sqlcode="INSERT INTO berichten (titel, bericht, datumtijd)VALUES('$titel', '$bericht', '$datumtijd')";
        $resultaat=mysql_query($sqlcode)or die(mysql_error());

if($resultaat)
        {

?>

<div>
            <p>Toevoegen Gelukt!!</p><br />
            <a href="../dashboard.php">Terug naar Dashboard</a>
            </div>
<?php
        }
        else
        {
?>

<div>
            <p>Toevoegen Mislukt!</p><br />
            <a href="../dashboard.php">Terug naar Dashboard</a>
            </div>
<?php
        }

mysql_close();
    }

?>

</div>

</body>
</html>

Het probleem hiermee is dat de magic quotes dus weggehaald zijn, omdat ik overal lees dat dit aangeraden wordt "enzo". Ik heb ze dus weggehaald, maar als ik nu quotes invoer krijg ik natuurlijk een foutmelding. Allereerst vraag ik me af wat ik nu moet doen om dit te voorkomen? En welke manier daarvoor dus de juiste is?

Ten tweede, heb ik een functie gebruikt om de magic quotes weg te halen genaamd nukeMagicQuotes (uit mijn php leerboek). Maar kan ik dit niet beter in een php.ini aanpassen?

Bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 19:12:00

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

23/09/2009 13:08:00
Quote Anchor link
Quote:
posten vs. Magic Quotes
Posten is niet vs. Magic Quotes... Magic Quotes is een functionaliteit van PHP waar de meeste mensen niet blij mee zijn. That's it.

Quote:
maar als ik nu quotes invoer krijg ik natuurlijk een foutmelding.
Wat voor foutmeldingen?

Controleer je overigens wel voordat je die magic-quotes weghaalt, of überhaupt dat systeem aan staat? ( http://nl2.php.net/get_magic_quotes_gpc )

Julien

Julien

23/09/2009 13:13:00
Quote Anchor link
De titel was meer bedoeld om aan te geven waar het over ging. Als je een bericht post, wil je dan wel of geen magic quotes?

Dit is de foutmelding die ik krijg:
Code (php)
1
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'sdf'sdf'sdf"dfsdf', '09-09-23 13:11:56')' at line 1

Ik heb gecontroleerd of de magic-quotes aanstaan ja, en die staat aan. In mijn boek staat overigens dat je de functie nukeMagicQuotes altijd kunt gebruiken, of de magic quotes nou aan of uit staan op de server. Om te voorkomen dat je problemen krijgt als de server administrator dit verandert.

- SanThe -

- SanThe -

23/09/2009 13:19:00
Quote Anchor link
Jij zet de input zonder te controleren direct in de query => Sql-injection.
Zet er mysql_real_escape_string() omheen.

Julien

Julien

23/09/2009 13:30:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$titel
=mysql_real_escape_string($_POST['titel']);  
$bericht=mysql_real_escape_string($_POST['bericht']);
?>

Zo dus. Het werkt nu inderdaad, bedankt! Alleen snap ik het dubbele werk nog niet hélemaal, misschien dat iemand dat nog kan uitleggen.

Overigens, moet ik bij al mijn SQL queries nu de mysql_real_escape_string() functie gebruiken? Dus DELETE, INSERT, UPDATE, datsoort dingen? En moet ik overal de functie nukeMagicQuotes uitzetten of zijn er momenten waarop je het best kunt gebruiken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Julien

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.