Bescherming Sourcecode

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paco de Wulp

Paco de Wulp

13/02/2015 22:39:04
Quote Anchor link
Hoe bescherm je jouw sourcecodes als je de applicaties installeert bij een klant. Is hier een compiler voor, of zijn er nog andere methoden ?

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 10:19:01

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 23:36:21
Quote Anchor link
De PHP-source code, neem ik aan?

Je zou ioncube kunnen gebruiken. Het nadeel is wel dat de webserver waarop de encoded PHP-code staat ook over de ioncube-loader beschikt.

Paco de Wulp

Paco de Wulp

13/02/2015 23:44:14
Quote Anchor link
Nog meerdere opties ? Zal toch wel ?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 23:45:22
Quote Anchor link
Zend Safeguard, maar dan moet je niet de nieuwste PHP-versie hebben, en verder is de encoder vrij duur.
Dan is ioncube goedkoper en sneller met de ondersteuning.

Verder ken ik weinig andere tooltjes.
Gewijzigd op 13/02/2015 23:46:12 door - Ariën -

Paco de Wulp

Paco de Wulp

13/02/2015 23:46:33
Quote Anchor link
Kent Symphony (Framework) geen code-compilers plugin of iets dergelijks ?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 23:47:51
Quote Anchor link
Dat is een framework in PHP, die kan niet compileren. Je zult echt een binairy moeten hebben die het omzet naar machinetaal o.i.d, en komt voor zover ik weet vaak neer op betaalde toepassingen.

Wouter J

Wouter J

14/02/2015 00:16:17
Quote Anchor link
Waarom zou je je code willen encoden? Ik zou zorgen dat je altijd zelf het serverbeheer in handen hebt als de code je zo hecht. En anders kun je er een goede licentie omheen hangen.

Offtopic:
Btw, het is Symfony.

Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/02/2015 01:32:18
Quote Anchor link
Ik heb op vrijwillige basis voor een sportclub een toernooiregistratiesysteempje gemaakt in PHP. Ik moet alle PHP-code op hun server installeren. Om nu te voorkomen dat iedereen met mijn code aan de gang gaat wil ik het encoden. Als het systeempje uitgekristalliseerd is kan ik het wellicht later iets commercieler aanpakken (voor meerdere sportclubs wellicht interessant).
Vandaar de vraag over encoderen !!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 07:51:29
Quote Anchor link
Dan zul je toch moeten investeren in een encoder. Anders een waterdichte licentie door hen laten tekenen.
Gewijzigd op 14/02/2015 07:53:12 door - Ariën -

Johan de wit

johan de wit

14/02/2015 09:20:11
Quote Anchor link
- Aar - op 14/02/2015 07:51:29:
Dan zul je toch moeten investeren in een encoder. Anders een waterdichte licentie door hen laten tekenen.

Of hij kan (trial) ioncube downloaden maar dan heeft hij paar weken geldige licentie dat is vast genoeg, alleen encode script is ook voor paar weken geldig, waarschijnlijk blijft zijn script onleesbaar dat is wel een voordeel voor hem.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 09:45:54
Quote Anchor link
Met een trial heeft je encoded bestand ook een beperkte geldigheid. Doen ze express om te voorkomen dat je het op meerdere machines de encoder installeert, en lekker ijverig gaat encoden.

Bart V B

Bart V B

14/02/2015 10:39:59
Quote Anchor link
Misschien niet het eerste waar je aan zou denken, maar zou PHP HipHop misschien iets zijn?
Daar word de code gecompiled naar C++ code.
Het is niet direct een oplossing voor coderen, maar het word wel een stuk lastiger om de code weer terug te krijgen naar het orgineel.

https://www.youtube.com/watch?v=G9AsTk2LIIQ

Maar in mijn opinie ben ik er nog steeds voor de stelling dat open soure altijd open source moet zijn.
Als je de code hebt gemaakt en er voor betaald krijgt dan vind ik het persoonlijk dan ook dat men de vrijheid moet hebben om met die code te doen wat men wil.
Gewijzigd op 14/02/2015 10:40:40 door Bart V B

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 10:50:01
Quote Anchor link
Bart V B op 14/02/2015 10:39:59:
Misschien niet het eerste waar je aan zou denken, maar zou PHP HipHop misschien iets zijn?
Daar word de code gecompiled naar C++ code.

Maar gebeurt dat compilen niet op de server, waardoor je nog steeds PHP-source blijft gebruiken? In dat geval heeft dit helemaal geen nut als het om het beveiligen van de code gaat.

Quote:
Aangezien de ontwikkeling van HipHop vorderde, werd gerealiseerd dat HipHop aanzienlijk de snelheid van PHP-applicaties in het algemeen zou kunnen verhogen.

Aldus een vertaling van Wikipedia.

Bart V B

Bart V B

14/02/2015 10:57:18
Quote Anchor link
Dat weet ik niet Aar.
Ik dacht dat als de code eenmaal gecompiled was dat de code "stand alone" draaide.
Als dat zo is dat de orginele code op de server blijft staan dan heeft het inderdaad weinig nut.
Dat moet ik nog eens even verder onderzoeken.

Wouter J

Wouter J

14/02/2015 11:23:57
Quote Anchor link
Voor zover ik HHVM gebruikt hebt is het, precies zoals PHP, JIT compiling. Je krijgt niet een compiled C# bestandje terug.

Phalcon doet zoiets wel als ik het goed heb.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/02/2015 11:24:47
Quote Anchor link
Bart V B op 14/02/2015 10:39:59:
Als je de code hebt gemaakt en er voor betaald krijgt dan vind ik het persoonlijk dan ook dat men de vrijheid moet hebben om met die code te doen wat men wil.

Er bestaat nog zoiets als copyright en intellectueel eigendom.
Als ik bv een cd of dvd koop, betaal ik er voor, maar heb ik (officieel) niet de volledige vrijheid om er mee te doen wat ik wil.

Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/02/2015 12:17:40
Quote Anchor link
Ik verbaas me erover waarom er niet een goede encoder voorhanden is. Dit probleem moet toch iedereen weleens zijn tegen gekomen.........blijkbaar toch niet !! Zo af-en-toe heb ik weer is wat tijd om me met PHP bezig te houden, dus ik ben geen echte 'insider' --> Waarschijnlijk mis ik dus iets van de essentie van het programmeren met PHP.

Toevoeging op 14/02/2015 12:17:40:
Gewijzigd op 14/02/2015 12:18:25 door Paco de Wulp

Wouter J

Wouter J

14/02/2015 12:32:22
Quote Anchor link
Ik denk niet dat veel mensen hun code encoden in PHP, mede omdat het in PHP nooit echt lekker zal werken. Merk op dat er best goede encoders voorhanden zijn, je zult er echter voor moeten betalen...

Bart V B

Bart V B

14/02/2015 12:41:20
Quote Anchor link
Ik denk dat het een denkwijze is Paco.
Dat je eerste ingeving coderen van je code is, is op zich niet zo gek.
Je kan ook eens aan een ander verdien model kunnen denken.
Begrijpelijk dat je je code voor je zelf wenst te houden, maar met open source is dat wat lastig.
Rasmus heeft ooit php gemaakt als tool om een probleem makkelijk op te lossen.
Dat heeft hij voor zichzelf gedaan. Echter wilde mensen dit ook, dus deelde hij de code.
Als je nu in het heden kijkt, dan heeft hij niet echt veel aan zijn php code veel verdient.
Echter wel veel volgelingen die php heeft gemaakt voor wat het nu is.
Maar het heeft hem wel verder gebracht met mooie uitdagingen wat dus veel geld voor hem oplevert.

Dus ik begrijp je denkwijze wel met 1 op 1 verkopen van je product, maar je zou ook eens verder kunnen denken of dit product je verder zou kunnen brengen wat dan niet meteen op je product slaat.

@Oblix, dat klopt, maar het verdien model met een DVD of CD ligt anders.
Je kan de rechten van dit soort media kopen. Zodat je er wel wat mee kunt doen.
Maar dat is een andere discussie. Wat ik wil zeggen is dat ik er een andere denkwijze op na hou als het gaat om open source software. Je kan aan open source software ook geld verdienen, het is alleen anders dan sec 1 op 1 verkopen. En dan gaat het mij vooral om de vrijheid om te toen wat ik wil.

Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/02/2015 12:46:32
Quote Anchor link
Ik maak er wel een cloudoplossing van. Iedere gebruiker/vereniging krijgt een eigen account en kan inloggen (PHP-code blijft op mijn server).

:-)

P.S. Iedereen bedankt voor zijn reacties !
Gewijzigd op 14/02/2015 12:48:26 door Paco de Wulp

Johan de wit

johan de wit

15/02/2015 08:15:44
Quote Anchor link
Wat kost zo'n software ? Iets van 100 dollar dan zou ik extra geld naar vragen omdat je door eis extra kosten maakt en wie weet werken hun wel mee.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.