bestaat er al een dergelijk script?
bvd
Maak een array, zet daarin alle linkjes/beschrijvingen en shuffle() dat vervolgens.
Met array_slice and array_put gaan werken, om het 1e item van de array af te halen en vervolgens aan het einde weer in te voegen.
SELECT url, beschrijving
FROM tabelnaam
ORDER BY RAND()
LIMIT 10
als je zeker wilt weten dat elke link eens aan bod komt zou je bij moeten houden welke links getoond zijn in een extra veld, dat je op 1 zet zodra een link getoond is. Dat doe je dan met een UPDATE query. Je SELECT query wordt dan zo:
SELECT url, beschrijving
FROM tabelnaam
WHERE getoond = 0
ORDER BY RAND()
LIMIT 10
Je zou dan met mysql_num_rows moeten checken of je wel 10 resultaten krijgt. Zoniet, dan met een UPDATE query alle getoond velden weer op 0 zetten.
Ik ben vergeten te vermelden dat ik weinig kennis heb van programmeren, en had dus gehoopt dat er al zoiets bestaat.
Ik ken bv scripts zoals te zien op http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Randomizing/Random_Links/index.html maar deze gaan méér over het laten zien van 1 link of een vaste blok.
Als ik het perfecte script zou beschrijven...
Alle links incl html in een .txt bestand en deze includen in de pagina. Een php script (zonder database) zou dan ervoor zorgen dat elke regel automatisch van plaats verandert met de rest. Eventueel met een bepaalde herkenningspunt zodat deze kan zien wat bij elkaar hoort.