Bestand aanmaken door PHP
Hoe kun je in PHP een PHP bestandje aanmaken?
Met fwrite/fputs kun je toch alleen in een al bestaand bestand iets schrijven, of heb ik het mis?
Groet Luke
Je hebt het mis. Zie php.net voor de juiste info.
http://nl2.php.net/manual/nl/function.fwrite.php
Al gedaan ;-)
Maar ik lees hier juist dit:
Lijkt mij dus dat het bestand al moet bestaan alvorens iets geschreven kan worden, ik wil juist een bestand aan laten maken door PHP..
Al gedaan ;-)
Maar ik lees hier juist dit:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
// Laten we eerst controleren of het bestand bestaat en of we er in kunnen schrijven.
if (is_writable($filename)) {
?>
// Laten we eerst controleren of het bestand bestaat en of we er in kunnen schrijven.
if (is_writable($filename)) {
?>
Lijkt mij dus dat het bestand al moet bestaan alvorens iets geschreven kan worden, ik wil juist een bestand aan laten maken door PHP..
http://nl3.php.net/fopen
Quote:
'w' Open for writing only; place the file pointer at the beginning of the file and truncate the file to zero length. If the file does not exist, attempt to create it.
Tabel 1. A list of possible modes for fopen() using mode
mode Description
'r' Openen voor alleen lezen; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
'r+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
'w' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
'w+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
'a' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het einde van het bestand. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
'a+' Openen voor lezen en schrijven; plaats het bestands pointer aan het einden van de file. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
Moet lukken zo!
Edit:
Congrats met je 6800e post SanThe :)
Congrats met je 6800e post SanThe :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Luke Banning