Bestand computer netwerk openen
Ik wil een bestand openen van een computer uit mijn netwerk, ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen.
Dat komt omdat de het bestandspad er zo uit ziet: \\BART\main\log.txt
Als ik dit bij fopen invul geeft hij een error omdat hij het niet kan vinden.
Als ik dit in firefox invult gaat hij gewoon naar het bestand toe!
Weet iemand hier wat op?
maar kun je hier niks over vinden op google?
ik denk eig. niet dat dit gaat sorry
Volgens mij moet je die \\ weghalen. Dat is namelijk van windows netwerk. Anders moet je eens met het ipadres proberen.
Via XP:
Mijn computer -> linker menu
Mijn netwerk -> rechter muis knop -> netwerk verbinding maken
1. Station's aanduiding kiezen
2. path c.q map kiezen naar de betreffende locatie
3. voltooien.
Dan kun je deze "map" op deze andere computer in je netwerk bereiken via een stations naam ipv \\ .. vermoedelijk, maar ik weet niet of dat nu uit of aan staat bij een default php configuratie heeft dat dacht ik iets te maken met een configuratie van Curl() of in iedergeval hangt dit ongemak samen bij Curl() gerelateerde issue's.
Toevoeging 22:56:
Mogelijk ipv \\ dat je met php op windows // moet doen, ik las over een oude bugfix dat // niet werkte met een netwerk path. Als dat er staat, dan zal er een stukje waarheid in zitten dat het misschien dan zo mogelijk kan zijn.
En misschien wat lees werk:
http://nl3.php.net/manual/nl/wrappers.php
Waaronder dan staat:
The following is a list of the various URL style protocols that PHP has built-in for use with the filesystem functions such as fopen() and copy(). In addition to these wrappers, as of PHP 4.3.0, you can write your own wrappers using PHP script and stream_wrapper_register().
All versions of PHP. Explicitly using file:// since PHP 5.0.0.
* /path/to/file.ext
* relative/path/to/file.ext
* fileInCwd.ext
* C:/path/to/winfile.ext
* C:\path\to\winfile.ext
* \\smbserver\share\path\to\winfile.ext
* file:///path/to/file.ext
Etc.. etc..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny Roelofs
\ Is een functie/metakarakter om een karakter te escapen. Dus elke keer als er in jou pad \ voor komt moet je er nog een bij doen.
http://ipadres het bestand benaderen. PHP kent immers het netbios protocol van Windows niet.
volgens mij is dat niet mogelijk op die manier, je zou dan op die andere PC een server moeten draaien, dat bestand in de webroot gooien en dan via Ik ga alles proberen ;)
Groeten,
Bas