Bestand op webdrive via internet openen in Word
Ik maak voor het bestuur van mijn club gebruik van webdrive een programma waar mee je een online map kunt delen. De bestanden zijn op alle computers aan te roepen als x:/test.doc bijv
Nu heb ik een beveiligd gedeelte op de website waar de documenten staan. Echter nu moeten we de bestanden eerst downloaden voor dat we ze kunnen bewerken. Is het mogelijk om de bestanden rechtstreeks te linken naar X:/test.doc? Zodat iedereen gelijk kan werken met de bestanden en ze weer online opslaat?
Ik weet dat dit via <a href kan maar dan opent het bestand in de browser. Wat ik wil is dat word zelf open gaat.
Groeten
Jaap
Probleem is dat als het op de server blijft staan, het gevaar bestaat dat twee mensen tegelijk aan het bestand werken. Welke van de twee versies moet dan worden opgeslagen?
Kortom, ik denk dat je dan aan versiebeheer moet gaan denken in plaats van aan PHP. Google eens op Subversion (SVN) of Concurrent Versions System (CVS).
Edit:
En je zou eens kunnen zoeken op Word zelf niet zo'n functie heeft, evt. via een extern bureaublad oid (dat kan sowieso).
Edit:
Google zoektermpjes aangepast, aangezien ik denk dat je niet naar Volkshuisvesting op zoek bent :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
Opzich is dat nog niet zo het probleem. Het gaat er meer om dat ik nu het bestand nog geen eens goed kan openen. Het versie probleem is niet zo van toepassing.
hier wellicht iets aan?
Als je wilt dat het gedownload wordt, in plaats van geopend in de browser, dan heb je Edit:
En anders moet je toch in Word zelf gaan kijken denk ik, maar ik heb geen Word meer dus ik kan dat verder niet voor je uitzoeken ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
Nee want het bestand moet vanaf X:jaap.doc geopend worden. zodat het daar ook weer opgeslagen kan worden. Anders moet je steeds X: opzoeken en dan het bestand opslaan. Wat ik wil is dat hij X:jaap.doc open maakt en dat hij hem daar ook weer saved.
Je server als netwerklocatie toevoegen? In dat geval kan je volgens mij vanuit Word ertoe navigeren alsof het gewoon een lokale harde schijf betreft.
De vraag is alleen even hoe je webdav op de server krijgt, en of je er gemakkelijk naar toe kan linken.