bestand verplaatsen van http-server naar ftp-server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nils Bokdam

Nils Bokdam

25/09/2006 21:39:00
Quote Anchor link
ik ben bezig met een website: www.zandinjelaars.nl. Ik heb een formulier gemaakt waarop je een nieuwe pagina kunt aanmaken. Je kunt er ook een plaatje invoegen, maar deze opent hij dan vanaf de server waar het origineel op stond.

Ik wil dus graag, dat het plaatje wordt verplaatst van de externe server naar mijn ftp server. Het liefst heb ik dat dit script ook werkt op niet-afbeeldingen, zodat ik het overal voor kan gebruiken.

Heeft iemand hier een goed idee voor?
bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 20:52:20

PHP Newbie

PHP Newbie

25/09/2006 21:58:00
Quote Anchor link
http://nl3.php.net/ftp

allerlei functies van php met ftp. Kijk anders ook nog even naar de mkdir tut van jan

Nils Bokdam

Nils Bokdam

25/09/2006 23:09:00
Quote Anchor link
bedankt voor je tip. Ik had het nog niet in de startpost vermeld, maar ik heb de hele middag/avond al rond zitten zoeken. Die site met php functies heb ik dus ook wel gezien, maar ik kom er gewoon niet uit hoe ik een bestand van een externe website kan uploaden in de ftp...

Joren de Wit

Joren de Wit

25/09/2006 23:18:00
Quote Anchor link
Je wilt dus een bestand van een externe website (vb. www.externewebsite.nl/plaatje.jpg) kopieren en op je eigen server plaatsen?

Dat gaat je niet lukken, anders zou het wel een heel groot lek zijn. Dan zou ik bij wijze van spreken ook www.externewebsite.nl/gevoeligepagina.php naar mijn eigen server kunnen verplaatsen...

Nils Bokdam

Nils Bokdam

25/09/2006 23:30:00
Quote Anchor link
misschien een hele stomme vraag, maar:
als je een php bestand download krijg je een bestand met html code die op de server wordt gegenereerd.
Als je dat dus overzet, krijg je dan niet gewoon html code in je kopie?

Andries Louw Wolthuizen

Andries Louw Wolthuizen

25/09/2006 23:36:00
Quote Anchor link
@Blanche:
Je kunt met FTP toch gewoon connecten naar een server met user en pass? Dan kun je toch ook bestanden verplaatsen?

@Nils Bokdam:
Probeer eens wat uit met de FTP functies van PHP. Ik denk dat je er dan wel uitkomt.

Joren de Wit

Joren de Wit

25/09/2006 23:51:00
Quote Anchor link
Andries:
@Blanche:
Je kunt met FTP toch gewoon connecten naar een server met user en pass? Dan kun je toch ook bestanden verplaatsen?

Zeker, maar het gaat hier om een externe website die gewoon via een http connectie benaderd wordt. En dan is het niet zondermeer mogelijk om bestanden te kopieren...

Met behulp van de php functie file() kun je wel bestanden inlezen (ook de html van externe sites), maar met afbeeldingen zal dat niet makkelijk gaan...

Winston Smith

Winston Smith

25/09/2006 23:53:00
Quote Anchor link
Misschien heb je hier iets aan?

Nils Bokdam

Nils Bokdam

26/09/2006 19:21:00
Quote Anchor link
@Kasper:
Heel erg bedankt, dat is precies wat is zocht!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.