bestanden alleen openen met usb maar op pc bewaren
ik heb een vraagje ik deel mijn pc met andere mensen (familie enz..) en ik heb bestanden (html, php enz..). Deze bestanden wil ik graag op mijn pc laten staan. Dus mij leek de beste optie om de bestanden alleen te kunnen openen wanneer mij usb in de pc zit. Maar zonder mijn website bestanden op de usbte zetten (het script waarmeen de bestanden worden geopend natuurlijk wel).
alvast bedankt,
damian.
ps. ik weet dat het op andere manieren ook kan maar wil dit eerst uitproberen.
Kan je die bestanden niet gewoon in /home/jouwaccountnaam of %USERPROFILE% (iets als C:\Users\jouwaccountnaam) zetten? Dan kan niemand er bij als ze niet zijn ingelogd met jouw account. Tenzij als root of Administrator misschien, maar dat zal jijzelf ook wel zijn?
Anders zul je je bestanden moeten encrypten en een decryptie sleutel en speciale software nodig hebben om dit via usb te unlocken
Toevoeging op 01/09/2015 15:03:55:
Je wilt van je usb stick een sleutel maken, dat heeft niets met php te maken, dus want an tje zegt lijkt me de beste en meest goedkope oplossing.
Anders zul je je bestanden moeten encrypten en een decryptie sleutel en speciale software nodig hebben om dit via usb te unlocken
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
if (!file_exists($padNaarJeUSBStickMetHetBestandErOp)) {
@ while(ob_get_level()) {ob_end_clean();} // evt. buffer leeggooien voor alle zekerheid...
header('HTTP/1.1 403.6 Forbidden'); // aan de browser laten weten dat het ACCESS DENIED is
exit(-1); // einde breien aan het script
}
?>
if (!file_exists($padNaarJeUSBStickMetHetBestandErOp)) {
@ while(ob_get_level()) {ob_end_clean();} // evt. buffer leeggooien voor alle zekerheid...
header('HTTP/1.1 403.6 Forbidden'); // aan de browser laten weten dat het ACCESS DENIED is
exit(-1); // einde breien aan het script
}
?>
Eventueel kan je ook nog met encryptie spelen met bijvoorbeeld OpenSSL. Let er dan wel op dat je de meest recente versie hebt, ivm. veiligheidslekken als HeartBleed.
Maar echt nodig is het niet, omdat de beste beveiliging die van het niet weten is.
Waarom zet je de PHP-bestanden niet op de USB-stick zelf?
groetjes,
damian.