Bestanden sorteren op variable in die bestanden
The Hosh
03/08/2006 22:50:00hallo
k wil een categorie systeem maken met bestanden.. maar ik wil ook de volgerde kunnen bepalen en bewerken online (ongeveer zoals phpBB doet maar dan met bestanden)
is dat mogelijk of niet?
alvast bedankt
k wil een categorie systeem maken met bestanden.. maar ik wil ook de volgerde kunnen bepalen en bewerken online (ongeveer zoals phpBB doet maar dan met bestanden)
is dat mogelijk of niet?
alvast bedankt
PHP hulp
05/11/2024 12:41:50Jan Koehoorn
03/08/2006 22:51:00The Hosh
03/08/2006 22:56:00ok
dus wat ik bedoel is..
via een index.php alle bestanden uit de map 'cats' uit lezen! in die bestanden zitten altijd drie variablen namelijk:
en dan heb nog een met dit:
dus ik wil dat hij eerst die ene met $catorder als laagst echo'ed en doorgaan naar de hoogste!!
dus in dit geval komt komt het in deze volgorde:
hoop dit is voldoende
greetz
dus wat ik bedoel is..
via een index.php alle bestanden uit de map 'cats' uit lezen! in die bestanden zitten altijd drie variablen namelijk:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$catname = 'Category naam 2e keer aangemaakt';
$catdesc = 'Category Description';
$catorder = '10';
?>
$catname = 'Category naam 2e keer aangemaakt';
$catorder = '10';
?>
en dan heb nog een met dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$catname = 'Category naam 1e keer aangemaakt';
$catorder = '20';
?>
$catname = 'Category naam 1e keer aangemaakt';
$catorder = '20';
?>
dus ik wil dat hij eerst die ene met $catorder als laagst echo'ed en doorgaan naar de hoogste!!
dus in dit geval komt komt het in deze volgorde:
hoop dit is voldoende
greetz
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Hosh
Jan Koehoorn
03/08/2006 23:04:00Wat jij wilt is enorm omslachtig en zou je beter kunnen oplossen door de gegevens in een database te zetten. Dan is sorteren een fluitje van een cent.
Hoe wil je bijvoorbeeld deze strings sorteren:
Category naam 1e keer aangemaakt
Category naam 2e keer aangemaakt
Category naam 11e keer aangemaakt
Je kunt dan beter een veld hebben met een getal erin, dat sorteert veel eenvoudiger.
Hoe wil je bijvoorbeeld deze strings sorteren:
Category naam 1e keer aangemaakt
Category naam 2e keer aangemaakt
Category naam 11e keer aangemaakt
Je kunt dan beter een veld hebben met een getal erin, dat sorteert veel eenvoudiger.
The Hosh
03/08/2006 23:06:00met mysql kan ik dat al maar ik moet op dit moment een stukje hebben zonder mysql. ik weet niet of dat kan daarom en als ut niet kan laat ik het gwn, maar anders niet :P
greetz
greetz
Jan Koehoorn
03/08/2006 23:18:00Ja, zoals ik al zei, je hebt een string in een file met daarin een getal waarop je wilt sorteren. Uit mijn formulering blijkt al hoe omslachtig dat is. Misschien dat je met strval een getal uit die string kunt trekken?