Bestanden tellen op de ftp
Iedere member heeft een eigen map, dus eigenlijk is het zo dat je alle bestanden moet tellen en dan controleren of het er 5, meer dan 5, of minder dan 5 zijn. Wanneer het er minder zijn, kan deze member nog wel bestanden uploaden, wanneer dit er 5 zijn of meer, mag deze member niet meer uploaden..
hoe pak ik dat aan?
Quote:
Warning: opendir(/var/www) [function.opendir]: failed to open dir: No error in C:\wamp\www\habbovla\upload.php on line 132
Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in C:\wamp\www\habbovla\upload.php on line 134
Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in C:\wamp\www\habbovla\upload.php on line 134
Dat wil zeggen dat die mappen nog niet bestaan op jou ftp.
Je moet de inhoud van $aa wel even wijzigen.
Kheb url aangepast, maar krijg nu de hele tijd 2 te zien. Alsof in elke map 2 bestanden staan? :/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Uijting
Hoe ziet jouw code er nu uit? Stukje relevant, niet het hele script.
het gaat me er nu alleen even om dat ie de bestanden telt :) daarna lukt het me zelf wel denk ik :)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
function aantalbestanden($map)
{
// we openen de map
$open = opendir($map);
// we lezen de bestanden uit
$lezen = readdir($open);
// we exploden de . je hebt nu dus een array; $file[0] is de bestandsnaam, $file[1] is de extensie
$file = explode(".", $lezen);
// we gaan de array ($file) tellen met count
$aantal = count($file);
// we echoën het aantal
echo $aantal;
}
$aa = "C:\wamp\www\name\images";aantalbestanden($aa);
?>
function aantalbestanden($map)
{
// we openen de map
$open = opendir($map);
// we lezen de bestanden uit
$lezen = readdir($open);
// we exploden de . je hebt nu dus een array; $file[0] is de bestandsnaam, $file[1] is de extensie
$file = explode(".", $lezen);
// we gaan de array ($file) tellen met count
$aantal = count($file);
// we echoën het aantal
echo $aantal;
}
$aa = "C:\wamp\www\name\images";aantalbestanden($aa);
?>
@roy, hoe ziet je code er tot nu toe uit ?
De inhoud van $aa moet de map zijn van de ingelogde gebruiker.
Voorbeeldje:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?
$aa = "gebruikers/".$ingelogdegebruiker."/"; // gebruikers is de map waarin de mappen van de gebruikers zitten
?>
$aa = "gebruikers/".$ingelogdegebruiker."/"; // gebruikers is de map waarin de mappen van de gebruikers zitten
?>
--
Quote:
C:\wamp\www\name\images
Gebruik liever
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
Ja het werkt.. Het enige wat ik nog moest doen is inplaats van 0 bij $aantal er -1 van maken :) Nu klopt het precies :)! Tnx iedereen! :D
Kheb gelijk ook die upload script in die functie gezet daarna in die functie gezet
if($aantal == 5)
{
echo "Jammer :P";
}
else
{
// UPLOAD SCRIPT
}
$aa = "images\".$gebruiker."";
aantalbestanden($aa);
bedankt kheb zeker nu iets van die functies geleerd.. ben er heel erg blij mee :)
Mooi, succes verder.