Bestanden verwijeren buiten de webroot

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin van der Burgt

Kevin van der Burgt

18/06/2010 13:56:38
Quote Anchor link
Hallo mede PHP'ers,

Nu ik net een heel verhaal had en mn browser chrasde moet ik mn topic weer opnieuw gaan schrijven.

Ik zal maar gelijk zeggen wat er niet helemaal goed gaat. Ik wil namelijk met PHP bestanden buiten de web root kunnen verwijderen, Ik kan al wel bestanden lezen buiten de webroot. Maar kan alleen niets verwijderen buiten de webroot omdat ik geen rechten heb. Hier de fout die ik krijg.

Warning: unlink(F:/DATA/SVN/tmp_foler) [function.unlink]: Permission denied in F:\SERVER\xampp\htdocs\SVN\index.php on line 37

is er een manier om dit toch te mogen, of word het een andere keus dat ik in C# een exec moet gaan maken?

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 09:57:07

Joren de Wit

Joren de Wit

18/06/2010 14:00:49
Quote Anchor link
Dat heeft niet zozeer met de locatie van de bestanden te maken als wel met de rechten op de bestanden en dan voornamelijk de eigenaar en groep die een bestaand heeft.

Je kunt een bestand alleen verwijderen als je ook daadwerkelijk de eigenaar van een bestand bent. Probeer je iets met PHP te verwijderen, dan moet PHP (of eigenlijk de webserver) eigenaar zijn van de bestanden. En dat is nu waarschijnlijk niet het geval. Lees ook de discussie in dit topic daaromtrent eens.

Kevin van der Burgt

Kevin van der Burgt

18/06/2010 14:09:03
Quote Anchor link
Aha, oké. Het kan dus wel als ik dan rechten geef aan apache? Of zijn er meerdere handelingen nodig, Want wel iedereen mag wel 'read' gebruiken.

18/06/2010 14:09:45
Quote Anchor link
Let dus wel op dat dat chmodden niet kan op Windows. Maar je moet dus wel zorgen dat je rechten heb tot dat bestand en dat het niet alleen-lezen is.
Welke versie van windows heb je?
Verder zou je ook met system o.i.d. gewoon het dos commando del kunnen versturen.

Kevin van der Burgt

Kevin van der Burgt

18/06/2010 14:15:05
Quote Anchor link
Ik maak gebruik van Windows Server 2003 SP1, Ik heb even in active directory gekeken of ik iets zag van een Apache gebruiker. Maar dat staat er helaas niet in.

Ik zou inderdaad even de system kunnen proberen.

18/06/2010 14:17:00
Quote Anchor link
Je moet kijken onder welke gebruik het apache process draait (volgens mij is dat op windows meestal voor elke gebruiker zelf) en dan moet je kijken of die gebruiker toegang heeft tot het bestand.

Joren de Wit

Joren de Wit

18/06/2010 14:29:06
Quote Anchor link
Waarom wil je eigenlijk bestanden met PHP verwijderen die oorspronkelijk niet door PHP aangemaakt zijn? Dat kan een redelijk veiligheidslek opleveren.

Bestanden die met PHP (buiten de webroot) aangemaakt zijn, zul je wel zonder problemen weer met PHP kunnen verwijderen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.