Bestanden verwijeren buiten de webroot
Nu ik net een heel verhaal had en mn browser chrasde moet ik mn topic weer opnieuw gaan schrijven.
Ik zal maar gelijk zeggen wat er niet helemaal goed gaat. Ik wil namelijk met PHP bestanden buiten de web root kunnen verwijderen, Ik kan al wel bestanden lezen buiten de webroot. Maar kan alleen niets verwijderen buiten de webroot omdat ik geen rechten heb. Hier de fout die ik krijg.
Warning: unlink(F:/DATA/SVN/tmp_foler) [function.unlink]: Permission denied in F:\SERVER\xampp\htdocs\SVN\index.php on line 37
is er een manier om dit toch te mogen, of word het een andere keus dat ik in C# een exec moet gaan maken?
Je kunt een bestand alleen verwijderen als je ook daadwerkelijk de eigenaar van een bestand bent. Probeer je iets met PHP te verwijderen, dan moet PHP (of eigenlijk de webserver) eigenaar zijn van de bestanden. En dat is nu waarschijnlijk niet het geval. Lees ook de discussie in dit topic daaromtrent eens.
Aha, oké. Het kan dus wel als ik dan rechten geef aan apache? Of zijn er meerdere handelingen nodig, Want wel iedereen mag wel 'read' gebruiken.
Welke versie van windows heb je?
Verder zou je ook met system o.i.d. gewoon het dos commando del kunnen versturen.
Je moet kijken onder welke gebruik het apache process draait (volgens mij is dat op windows meestal voor elke gebruiker zelf) en dan moet je kijken of die gebruiker toegang heeft tot het bestand.
Bestanden die met PHP (buiten de webroot) aangemaakt zijn, zul je wel zonder problemen weer met PHP kunnen verwijderen.