Bestands naam verandere tijdens upload

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »
TNG -

TNG -

30/05/2011 16:28:43
Quote Anchor link
Hey,

ik probeer de naam van bestanden te veranderen tijdens het uploaden.
in sommige namen zitten namelijk spaties en die moeten er tussen uit,
ik heb alleen geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

een klein beetje hulp is al heel erg op prijs gesteld :-)

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 21:15:14

- Mark -

- Mark -

30/05/2011 16:30:05
Quote Anchor link
spaties veranderen in underscores met str_replace?

TNG -

TNG -

30/05/2011 17:17:54
Quote Anchor link
maar hoe pas ik dit dan toe op een bestandsnaam?

- Mark -

- Mark -

30/05/2011 17:20:10
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

$nieuwe_bestands_naam
= str_replace(' ', '_', $oude_bestands_naam);

?>

Bovenstaande is alleen als voorbeeld natuurlijk. Ik weet niet hoe je vars heten.

TNG -

TNG -

30/05/2011 17:21:40
Quote Anchor link
mijn vars zijn gewoon de standaarden, dus $_FILES["bestand"]
het veranderen snap ik nog maar hoe pas ik het dan toe?

- Mark -

- Mark -

30/05/2011 17:30:10
Quote Anchor link
In het tweede gedeelte van het move_uploaded_file() als ik me niet vergis. File upload is al een tijdje geleden.

TNG -

TNG -

30/05/2011 21:18:28
Quote Anchor link
weet iemand hoe ik dit goed aanpak

Niels K

Niels K

30/05/2011 21:27:08
Quote Anchor link
Op basis van $_FILES['name'] ? en dan inderdaad de functie str_replace gebruiken.

Misschien is deze tutorial handig als 'naslag' werk? klik

TNG -

TNG -

31/05/2011 12:51:16
Quote Anchor link
ik kan heb het 'naslag' werk door gekeken maar er zit nergens een functie in wat doet wat ik nodig heb?

Vincent Huisman

Vincent Huisman

31/05/2011 13:20:01
Quote Anchor link
gewoon even kijken naar de functie move_uploaded_file()
Gewijzigd op 31/05/2011 13:20:18 door Vincent Huisman

- SanThe -

- SanThe -

31/05/2011 13:28:03
Quote Anchor link
Wat heb je nu al geprobeerd? Je hebt namelijk al meer dan genoeg info om het simpel op te lossen.

PHP Scripter

PHP Scripter

31/05/2011 14:29:19
Quote Anchor link
Dit is toch niet zo moeilijk te ontwikkelen?

- De gebruiker upload een image.
- PHP haalt door middel van str_replace de spaties eruit en maakt er een nieuwe string van.
- De nieuwe string is de bestandsnaam en zo wordt hij dus benoemd.

Arjan -

Arjan -

31/05/2011 14:42:29
Quote Anchor link
Volgens mij ben je op zoek naar het veilig kunnen uploaden van bestanden. In de meeste gevallen gebruik ik daar een simpele functie voor die alle niet legitieme karakters verwijderd. Zo weet je zeker dat het altijd goed gaat.

Een voorbeeld hoe je het zal kunnen doen (zonder de juiste controles uiteraard):

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
function file_safe_name($filename = '') {

if(trim($filename) != '') {

$filename = basename($filename);

// FILTER EXTENSION
        preg_match('/\.([^\.]*$)/', $filename, $extension);

if (is_array($extension) && count($extension) > 0) {
            $filename_ext = '.' . strtolower($extension[1]);
            $filename_body = substr($filename, 0, ((strlen($filename) - strlen($filename_ext)))-1);
        }
else {
            $filename_ext = '';
            $filename_body = $filename;
        }

// REMOVE SPECIAL CHARACTERS
        $filename_body = str_replace(array(' ', '-'), array('_','_'), $filename_body);
        $filename_body = preg_replace('/[^A-Za-z0-9_]/', '', $filename_body) ;

return $filename_body.$filename_ext;

}

return false;

}

$file_safe_name = file_safe_name($_FILES['bestand']['name']);

$path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/upload/';

if(move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'],$path.$file_safe_name)) {

echo 'Gelukt!';

}
else {
echo 'Er is iets mis gegaan';
}

?>
Gewijzigd op 31/05/2011 14:55:57 door Arjan -

TNG -

TNG -

31/05/2011 14:55:00
Quote Anchor link
Dit is exact waar ik naar op zoek was.

1000 maal thanks

TNG -

TNG -

02/06/2011 14:09:57
Quote Anchor link
hey heren, ik was een tijdje afwezig maar ik heb het stukje script toegepast maar ik kreeg dit terug:

Warning: move_uploaded_file([plaatje.jpg]) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in [bestandsnaam.php] on line 375

Vincent Huisman

Vincent Huisman

02/06/2011 14:13:16
Quote Anchor link
plaatje.jpg bestaat niet

TNG -

TNG -

02/06/2011 14:18:42
Quote Anchor link
ik zie al wat ik fout deed :P
had een absolute path gebruikt en had daarbij $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] niet weg gehaald.

het gaat nu wel goed, op het gedeelte na dat hij de laatste charactar weg haalt bij de naam van het bestand dus inplaats van plaatje.jpg maakt hij er plaatj.jpg van.

Toevoeging op 02/06/2011 14:34:31:

sorry heb dit ook al gefixed, Heeel erg bedankt voor al jullie hulp.
hier onder is de code voor de mensen die toch de oplossing wouden weten

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
function file_safe_name($filename = '') {

if(trim($filename) != '') {

$filename = basename($filename);

// FILTER EXTENSION
        preg_match('/\.([^\.]*$)/', $filename, $extension);

if (is_array($extension) && count($extension) > 0) {
            $filename_ext = '.' . strtolower($extension[1]);
            $filename_body = substr($filename, 0, (strlen($filename) - strlen($filename_ext)));
        }
else {
            $filename_ext = '';
            $filename_body = $filename;
        }

// REMOVE SPECIAL CHARACTERS
        $filename_body = str_replace(array(' ', '-'), array('_','_'), $filename_body);
        $filename_body = preg_replace('/[^A-Za-z0-9_]/', '', $filename_body) ;

return $filename_body.$filename_ext;

}

return false;

}

$file_safe_name = file_safe_name($_FILES['bestand']['name']);

$path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/upload/';

if(move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'],$path.$file_safe_name)) {

echo 'Gelukt!';

}
else {
echo 'Er is iets mis gegaan';
}

?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.