Bestandsnaam scheiden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dirk B

Dirk B

21/11/2005 09:56:00
Quote Anchor link
Beste php'ers,

ik heb bestandsnamen die wel aardig lang zijn, en die bestaan uit verschillende onderdelen en die gescheiden worden door "_" tekens.
Maar dit is onoverzichtelijk.

Een voorbeeld:
1234_0000_hetbestand_6789.doc

Bestaat er een mogelijkheid deze onderdelen gescheiden weer te geven met elk onderdeel in een aparte cel?

MvG

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 01:06:46

Onbekend onbekend

onbekend onbekend

21/11/2005 10:13:00
Quote Anchor link
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. cel?

Wat wil je nou precies weergeven, waar wil je het weergeven?

Heb je al een script>?

Dirk B

Dirk B

21/11/2005 10:53:00
Quote Anchor link
d.m.v een stuk script, wat ook op deze site te verkrijgen is. (het zoeken naar een bestand in een map)
Wil ik graag dat het volgende bestand "1234_0000_hetbestand_6789.doc " word weergegeven in het volgende:

1234 0000 hetbestand 6789.doc

Dus dat de _'s verdwijnen en dat de gegevens in een tabel (cel) komen te staan.

- SanThe -

- SanThe -

21/11/2005 11:42:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$var
="1234_0000_hetbestand_6789.doc";
$var=str_replace("_", " ", $var);
echo $var
// geeft 1234 0000 hetbestand 6789.doc
?>

Frits

frits

21/11/2005 12:26:00
Quote Anchor link
was net opzoek naar een script dat dit soort tekens aan kan pakken bij mij werkt het al

bedankt!!
Gewijzigd op 21/11/2005 12:30:00 door frits

Dirk B

Dirk B

21/11/2005 12:27:00
Quote Anchor link
Ik heb de code als volgt toegepast in mijn script:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$dir
= "m:/map/"; // de directory die hij uit moet lezen
$exten = array('doc');
if ($handle = @opendir($dir))
{

while (false !== ($file = @readdir($handle))) {
        $bestand = $dir ."/". $file ;
        $ext = pathinfo($bestand);
        if ( ereg('doc',$file) )
        {

echo $var="•  <a href='m:/map/". $file . "' target='_blank'>". basename($file, ".php") ."</a><br>" ;
        }
    }
    @
closedir($handle);
}

$var=str_replace("_", " ", $var);
echo $var
?>

Als ik dit zo toepas, dan komen de resultaten dubbel, 1 keer met _ en een keer zonder _

Maar hoe kan ik alleen het resultaat krijgen zonder de _ en dat de link ook goed werkt, want nu opent die alleen de link met _ goed, en zonder _ opent die nog niet goed? waarschijnlijk omdat het bestand natuurlijk niet bestaat zonder _

MvG

Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/11/2005 12:30:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
<?
$var
="1234_0000_hetbestand_6789.doc ";
$var = explode("_",$var);
echo '<tr><td>'.$var[0].'</td><td>'.$var[1].'</td><td>'.$var[2].'</td><td>'.$var[3].'</td></tr>';
?>

Edit:
Zo komen ze in een tabel. (wel eerst ergens <table> en </table> neezetten natuurlijk
Gewijzigd op 21/11/2005 12:31:00 door Willem Jan Z

Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/11/2005 12:32:00
Quote Anchor link
En je 2e probleem, inderdaad, bestand klopt nu niet. Kwestie van 2 variabelen maken, 1 voor de link en 1 voor de naam.

En wat je nu doet is hem 2 keer echoën...

Erik Rijk

Erik Rijk

21/11/2005 12:33:00
Quote Anchor link
ik typ te langzaam
antwoordt is al bekend
Gewijzigd op 21/11/2005 12:34:00 door Erik Rijk

Dirk B

Dirk B

21/11/2005 13:32:00
Quote Anchor link
Hoe kan je dan van $var[2] een goede link maken dat die het bestand nog wel goed kan openen??

Want de weergave is nu goed, alleen de link is nog niet goed.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

21/11/2005 14:25:00
Quote Anchor link
Als je met explode() gaat werken moet je wel zeker weten dat elk bestand evenveel underscore's (dat 'liggende' streepje dus) heeft. Anders krijg je een tabel die er zo uitziet (cijfer staat voor kolom):

12345
123
123456789
1234567
1234

Dan zou je weer moeten gaan kijken of je lege cellen moet plaatsen. Als je dat niet doet wordt de tabel niet door elke browser goed weergegeven.

Elwin

Dirk B

Dirk B

21/11/2005 14:55:00
Quote Anchor link
Kijk een tabel ervan maken, is nu gelukt, dat die alles splitst bij een _ en netjes neerzet in een tabel, maar nu werkt de link niet helemaal meer om het goed te kunnen openen.

Hoe kan ik ervoor zorgen, dat er niks met die link gebeurt, dus dat die goed blijft werken ook in de tabel

Want het bestand heet natuurlijk 1234_000_ etc....
Maar omdat die _ vervangen wordt, werkt die link niet meer, hoe is dit te voorkomen, dat de link wel blijft werken
Gewijzigd op 21/11/2005 14:56:00 door Dirk B

- SanThe -

- SanThe -

21/11/2005 15:11:00
Quote Anchor link
Niet de _ vervangen in de link.

Dirk B

Dirk B

21/11/2005 15:43:00
Quote Anchor link
ik wil graag dat de bestandsnaam wordt weergegeven zonder _ maar de achterliggende link moet idd wel de _ bevatten tot zover kom ik er uit...

maar hoe kan ik ervoor zorgen dat als er op de bestandsnaam zonder _ wordt geklikt deze reageerd op de link met _
dit krijg ik nog niet voor elkaar

- SanThe -

- SanThe -

21/11/2005 15:54:00
Quote Anchor link
Ik weet niet hoe je code er uit ziet, maar dus zoiets:

<a href='pagina_rest_bla'>pagina rest bla</a>

Dirk B

Dirk B

22/11/2005 08:19:00
Quote Anchor link
Ja dat is idd de code om een normale link te maken. MAar dit zit ingewikkelder in elkaar.

---------------------------------------------------------
Ik kan zoeken op bestanden in een directory. Als ik dan op zoek klik, krijg ik resultaten. Die resultaten dat zijn bestanden die worden weergegeven. De bestanden worden weergegeven als bijv: 1234_0000_ etc....(zo slaan we de bestanden op in een map. Deze bestanden kan je openen.

Maar als we nu de code toepassen om "_" te vervangen door " " (spatie dus). Dan blijft het zoekresultaat wel een link, maar kan de link niet vinden (openen), omdat natuurlijk "_" vervangen is door " " (spatie).
Hoe kan ik dus zorgen dat als ik dat verander, dat het nog wel een goede link blijft om het te openen.

Dus zo wordt die nu weergegeven:
1234 0000 5678 (terwijl het bestand in het echt 1234_0000_5678 heet).

Dus nu wil ik het zo dat het zo wordt weergegeven 1234 0000 5678, maar dat die de link opent als de naam 1234_0000_5678 (dus wel verwijst naar de goede bestandsnaam)
Gewijzigd op 22/11/2005 08:38:00 door Dirk B

Willem Jan Z

Willem Jan Z

22/11/2005 09:13:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
<?
$var
="1234_0000_hetbestand_6789.doc ";
$naam = explode("_",$var);
echo '<tr><td><a href="'.$var.'">'.$naam[0].'</a></td><td><a href="'.$var.'">'.$naam[1].'</a></td><td><a href="'.$var.'">'.$naam[2].'</a></td><td><a href="'.$var.'">'.$naam[3].'</a></td></tr>';
?>

Maar zoals Edwin al zei, je bestandensnamen moeten er wel allemaal hetzelfde uitzien. Dus evenveel underscores
Gewijzigd op 22/11/2005 09:14:00 door Willem Jan Z

Dirk B

Dirk B

22/11/2005 09:59:00
Quote Anchor link
Waar staat $naam voor?

Ik dacht zelf aan zoiets: (misschien wat doorslachtig en niet goed, maar zoiets zoek ik):

echo '<a href="'.$link.'">'.$naam.'</a>

Gebaseerd op dit script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?
$dir
= "m:/map/"; // de directory die hij uit moet lezen
$exten = array('doc');
{

$bestand = $dir ."/". $file ;
        if ( ereg('doc',$file) )
        {

$link="•  <a href='m:/map/". $file . "' target='_blank'>". basename($file, ".php") ."</a><br>" ;
            $naam="•  <a href='m:/map/". $file . "' target='_blank'>". basename($file, ".php") ."</a><br>" ;
        }
    }
    @
closedir($handle);
}

//bestandsnaam zonder _
$naam=str_replace("_", " ", $naam);
echo '<a href= "$naam"> $link</a>';  
?>

bedankt voor de tabel oplossing maar om daar een goed lopende link van te maken wordt denk erg lastig
daar wil ik van af zien en het op een string houden

Robert Deiman

Robert Deiman

22/11/2005 10:24:00
Quote Anchor link
Aannemende dat je wel een var hebt waarin je bestandsnaam staat

Probeer dit eens:"

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?

$varbestandsnaam
= "dit_is_de_bestandsnaam.ext";

$weergavenaam = str_erplace("_", " ", $varbestandsnaam);
echo ('<a href="$varbestandsnaam">$weergavenaam</a>');
?>

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/11/2005 10:40:00
Quote Anchor link
Hoi Dirk,

ik heb je script wat aangepast. Probeer zo eens:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$dir
= 'm:/map/'; // de directory die hij uit moet lezen
$exten = array('doc');
{

$bestand = $dir . $file ;

if ( ereg('.doc',$file) )
        {

$linknaam = str_replace ('_', ' ', $file);
            echo '&bull;<a href="' . $bestand . '" target="_blank">' . $linknaam . '</a>';
        }
    }
    @
closedir($handle);
}

?>
Gewijzigd op 22/11/2005 10:40:00 door Jan Koehoorn

Dirk B

Dirk B

22/11/2005 10:44:00
Quote Anchor link
dat heb ik idd,
$link.... is de ongeweizigde bestandsnaam en moet de de "link" worden

bij $naam.... worden de "_" eruit gefiltert en dat moet dus het zichtbare gedeelte van de link worden

$link="• <a href='m:/map/". $file . "' target='_blank'>". basename($file, ".php") ."</a><br>" ;
$naam="• <a href='m:/map/". $file . "' target='_blank'>". basename($file, ".php") ."</a><br>" ;

als ik het dan op jou manier, robert, aanroep in de echo werkt het nog niet echt

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.