Beste manier om meerdere query uit te voeren.
Josef Zorgui
01/05/2008 17:24:00Goedenmiddag,
Ik wil meerde insert query's uitvoeren op tabellen die aan elkaar verbonden zijn. BV De tabel evenementen is de hoofdtabel en daaronder komt er een tabel met datums die er aan verbonden is. Bij de eerste invoer mogen de gebruikers de evenment invullen en meteen 5 datums daaraan koppelen. Nu is mijn vraag hoe kan ik zo een soort query op de beste manier uitvoeren. op dit moment doe ik het op de onderstaande manier.
Ik wil meerde insert query's uitvoeren op tabellen die aan elkaar verbonden zijn. BV De tabel evenementen is de hoofdtabel en daaronder komt er een tabel met datums die er aan verbonden is. Bij de eerste invoer mogen de gebruikers de evenment invullen en meteen 5 datums daaraan koppelen. Nu is mijn vraag hoe kan ik zo een soort query op de beste manier uitvoeren. op dit moment doe ik het op de onderstaande manier.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
$evenmentnaam = $_POST['evenementnaam'];
$beschrijving = $_POST['beschrijving'];
$datums = $_POST['datums'];
$query = "INSERT INTO evenementen ('naam', 'beschrijving') VALUES ('$evenmentnaam', '$beschrijving')";
$check = mysql_query($query);
if ($check){
$query = "SELECT eventID FROM evenementen WHERE naam = '$naam' AND beschrijving = '$beschrijving'";
$result = mysql_query($query);
if ($result){
$row = mysql_fetch_array($result);
$eventid = $row['eventID'];
$datas = explode(',', $datums);
foreach ($datas as $datum){
$query = "INSERT INTO datums ('eventID', 'datum') VALUES ('$eventid', '$datum')";
if (!$result){
echo "Kan de datum niet toevoegen $datum";
}
}
}
else{
echo "Er is een fout opgetreden.";
}
}
else{
}
?>
$evenmentnaam = $_POST['evenementnaam'];
$beschrijving = $_POST['beschrijving'];
$datums = $_POST['datums'];
$query = "INSERT INTO evenementen ('naam', 'beschrijving') VALUES ('$evenmentnaam', '$beschrijving')";
$check = mysql_query($query);
if ($check){
$query = "SELECT eventID FROM evenementen WHERE naam = '$naam' AND beschrijving = '$beschrijving'";
if ($result){
$row = mysql_fetch_array($result);
$eventid = $row['eventID'];
$datas = explode(',', $datums);
foreach ($datas as $datum){
$query = "INSERT INTO datums ('eventID', 'datum') VALUES ('$eventid', '$datum')";
if (!$result){
echo "Kan de datum niet toevoegen $datum";
}
}
}
else{
}
}
else{