Beste manier om paywall te maken
Ja, het moet leuk blijven en reclames wil ik niet. Zo veel mensen komen er ook niet.
Maar wat is de beste manier?
Paypal kost erg veel (3,5% + 0,35 euro per transactie = bij 1 euro dus 40% verlies).
iDeal is nogal ingewikkeld.
Zijn er makkelijke manieren?
Google Wallet?
Apple Wallet?
En voor PC-gebruikers?
Zonder al te veel rompslomp aub.
Ik heb ooit eens iets gehad dat men moest bellen, maar daar kreeg ik niet uitgekeerd (ging om 1,20 euro oid...)
Bied anders wat mogelijkheden aan voor een week/maand abonnement, die met iDeal, Google Wallet, Apple Wallet te betalen zijn, en eventueel via DocData die ook een hoop betalingsgemak voor websites overneemt.
Toch kan voor hele kleine bedragen PPV of Pay Per View een uitkomst zijn. Ik heb dit laatst voor een klant toegepast middels pay.nl. De website biedt weinig informatie op deze variant maar als je die jongens benaderd wordt je prima geholpen. Ze hebben een mogelijkheid om per SMS te betalen en een mogelijkheid om te betalen door een telefoonnummer te bellen. De bezoeker krijgt dan een pincode welke hij moet invullen op de website. De belmethode is aanmerkelijk goedkoper dan de sms-methode. Nogmaals het gaat dan om kleine bedragen.
Eddy E op 09/07/2015 18:17:55:
Ik heb een website waar mensen voor moeten gaan betalen.
Ja, het moet leuk blijven en reclames wil ik niet. Zo veel mensen komen er ook niet.
Paypal kost erg veel (3,5% + 0,35 euro per transactie = bij 1 euro dus 40% verlies).
iDEAL is makkelijker, dan PayPal.... dat even gezegd.
Even snelle rekensom, wij hebben ideal professional..:
Entreekosten € 100,00 (eenmalig)
Abonnementskosten € 20,00 per maand
Transactiekosten € 0,40 per transactie
Paypal:
Gratis registratie.
kosten: 3.5% + 0.35
Ik heb contact gehad met paypal, i.v.m. vele transacties en hoe hier mee om te gaan bij oplichters. Uiteindelijk heb ik een prijs terug gekregen voor micropricing en kreeg zelfs nog een gunstiger tarief terug van paypal ( 5% + € 0.05 ).
Aangezien alle bedragen ongeveer van 10 tot 20 euro variëren is paypal aantrekkelijker dan ideal.
Even op onderzoek uitgaan voor jezelf om hoeveel transacties het gaat en welke aanbieder daarbij het gunstigste is.
Ik wil ze laten betalen voor een jaar-abbonnement. Het moet meer voor mijn onkosten zijn. Dus 2 euro per jaar per persoon.
Ik zal eens kijken naar dat pay.nl