beste software

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Remco

Remco

29/03/2008 12:46:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties, ik heb nu zend studio, dreamweaver en photoshop gedownload om eens te bekijken welke ik zal gebruiken.

Nog tips voor duidelijke tutorials over photoshop?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 14:43:37

PHP Newbie

PHP Newbie

29/03/2008 13:01:00
Quote Anchor link
Remco,

Zend Studio, Dreamweaver en Photoshop zijn 3 compleet andere programma's.

- Zend Studio is een IDE (een Integrated development environment)
- Dreamweaver gebruik je voornamelijk voor het HTML/CSS gedeelte. Om php te scripten heb je veel mooiere oplossingen
- Photoshop gebruik je om te designen

Je zult dus eerst Photoshop gaan gebruiken om een mooi design te maken. Vervolgens ga je dat mooi in HTML/CSS zetten d.m.v. Dreamweaver en at least ga je Zend gebruiken om alle dynamische onderdelen in te bouwen.

Je zult daar dus geen keuze tussen moeten maken.

Hipska BE

Hipska BE

29/03/2008 13:07:00
Quote Anchor link
Ik heb echt nog nooit photoshop gebruikt om een design te maken hoor...

Dit doe je tegenwoordig met css..
Als aanvullende grafische effecten kan je wel een paar graphics maken in fotosoep.

Aron K

Aron K

29/03/2008 13:14:00
Quote Anchor link
Als alternatief voor Photoshop: Gimp

PHP Newbie

PHP Newbie

29/03/2008 13:15:00
Quote Anchor link
Over het algemeen begin je een design toch in photoshop (of een ander programma met dezelfde capaciteiten).

Daarna ga het design slicen of basen.

Jason de Ridder

Jason de Ridder

29/03/2008 13:24:00
Quote Anchor link
Hipska schreef op 29.03.2008 13:07:
Ik heb echt nog nooit photoshop gebruikt om een design te maken hoor...

Dit doe je tegenwoordig met css..
Als aanvullende grafische effecten kan je wel een paar graphics maken in fotosoep.

HMM... nee ik heb designers ook weinig in CSS zien werken...

Jelmer -

Jelmer -

29/03/2008 13:45:00
Quote Anchor link
... al zou het een hele fijne verandering zijn wanneer minder mensen - hobbyisten & beginners - hun website zouden maken met Photoshop, onnodige plaatjes en de eeuwig oud aandoende gradients en ronde hoekjes.

Het ligt puur aan de doelgroep en je persoonlijke voorkeur of je Photoshop nodig zal hebben. Ik zal nooit een website uitdenken in Photoshop, daar heb ik papier voor liggen op m'n tekentafel (dat doorgaat voor bureau) en met CSSEdit verander ik net zolang eigenschappen totdat het lijkt op mijn schetsen. Het resultaat is dan ook geen portfolio-site zoals velen zien, met alles scheef, schuin, rond en overlopend.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Hipska BE

Hipska BE

29/03/2008 19:08:00
Quote Anchor link
wat jelmer zei was volledig wat ik bedoelde...

Symvar

Symvar

01/04/2008 11:18:00
Quote Anchor link
Wat mij betreft dreamweaver als editor, heb zelfs een legale versie! (ownatsj) en ehm, check de developer toolbox in dreamweaver is (nu beginnen er vast een aantal mensen te lachen), maar ik vind het vaak verrekte handig als je heel snel een inlogformulier of database applicaties of andere stuff in elkaar moet flansen. ^^ best het proberen waard.

Daarnaast Photoshop en flash nauurlijk :) jammer dat het allemaal zo duur is he.

- wes  -

- wes -

01/04/2008 11:20:00
Quote Anchor link
echte programmeurs flansen niet

Winkie

winkie

01/04/2008 12:28:00
Quote Anchor link
echte ontwerpers ontwerpen op papier

Jacco Engel

Jacco Engel

01/04/2008 12:29:00
Quote Anchor link
Mee eens. Probleem is dat daar ook nog wel eens designs uitkomen die niet geschikt zijn voor een website :)

Winkie

winkie

01/04/2008 12:55:00
Quote Anchor link
echte bouwers storen zich niet aan een creatief ontwerp en bouwen hem gewoon compliant

Jacco Engel

Jacco Engel

01/04/2008 12:58:00
Quote Anchor link
Dan ben ik geen echte bouwer :P

Bart van der veen

bart van der veen

01/04/2008 15:09:00
Quote Anchor link
duidelijke photoshop tutorials:
http://psdtuts.com/

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.