beste software
Nog tips voor duidelijke tutorials over photoshop?
Zend Studio, Dreamweaver en Photoshop zijn 3 compleet andere programma's.
- Zend Studio is een IDE (een Integrated development environment)
- Dreamweaver gebruik je voornamelijk voor het HTML/CSS gedeelte. Om php te scripten heb je veel mooiere oplossingen
- Photoshop gebruik je om te designen
Je zult dus eerst Photoshop gaan gebruiken om een mooi design te maken. Vervolgens ga je dat mooi in HTML/CSS zetten d.m.v. Dreamweaver en at least ga je Zend gebruiken om alle dynamische onderdelen in te bouwen.
Je zult daar dus geen keuze tussen moeten maken.
Dit doe je tegenwoordig met css..
Als aanvullende grafische effecten kan je wel een paar graphics maken in fotosoep.
Daarna ga het design slicen of basen.
Hipska schreef op 29.03.2008 13:07:
Ik heb echt nog nooit photoshop gebruikt om een design te maken hoor...
Als aanvullende grafische effecten kan je wel een paar graphics maken in fotosoep.
HMM... nee ik heb designers ook weinig in CSS zien werken...
Het ligt puur aan de doelgroep en je persoonlijke voorkeur of je Photoshop nodig zal hebben. Ik zal nooit een website uitdenken in Photoshop, daar heb ik papier voor liggen op m'n tekentafel (dat doorgaat voor bureau) en met CSSEdit verander ik net zolang eigenschappen totdat het lijkt op mijn schetsen. Het resultaat is dan ook geen portfolio-site zoals velen zien, met alles scheef, schuin, rond en overlopend.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
wat jelmer zei was volledig wat ik bedoelde...
Daarnaast Photoshop en flash nauurlijk :) jammer dat het allemaal zo duur is he.
echte programmeurs flansen niet
echte ontwerpers ontwerpen op papier
Mee eens. Probleem is dat daar ook nog wel eens designs uitkomen die niet geschikt zijn voor een website :)
echte bouwers storen zich niet aan een creatief ontwerp en bouwen hem gewoon compliant
Dan ben ik geen echte bouwer :P