Bestelformulier
Ik ben op zoek naar een script om een bestelformulier op te maken. Ik wil de te bestellen items in een MySQL database zetten. Nu wil ik een pagina om de database te beheren om zo nieuwe artikelen toe te voegen of te verwijderen. Daarnaast wil ik een pagina die automatisch de database uitleverd en bezoekers hun bestellingen kunnen plaatsen. Bij het plaatsen van de bestelling wil ik de gebruikers een kans geven om het uit te printen en hun een email te sturen van de bestelling. Het printen is niet echt noodzakelijk maar wel de email voor de besteller en natuurlijk de ontvanger. Op de pagina moeten ze dan NAW gegevens in vukken en hun emailadres en aangeven hoeveel ze willen van elk artikel. Wie weet waar ik zo'n script kan vinden of heeft zo'n script nog liggen?
Helaas niks kunnen vinden, kan niemand mij helpen, evt kleine vergoeding mogelijk.
je kan wel een formuliertje maken veronderstel ik?
en deze goed ophalen?
dan plaats je ze gewoon in de databse met een INSERT na deze insert mak je gebruik van de functie mail om de gebruiker "zijn gekozen" object te versturen
Dus mijn eerste probleem betreft overzicht.php, hier krijg ik dus allemaal kleine tabellen met 1 record ipv alle records onder elkaar.
Dit is mijn resultaat tot nu toe:
<html>
<head>
<link rel='stylesheet' href='../zon.css'>
<title>Overzicht</title>
</head>
<body>
<center><h3>Overzicht artikelen Diabetes Hulmiddelen Service</h3>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?
if(!@include"connect.php")
die("connect.php niet gevonden");
$sql = "SELECT * FROM dhs";
$res = mysql_query($sql) or die("Er is iets fout gegegaan:<br><br>" . mysql_error());
if(mysql_num_rows($res)){
echo"<table cellpadding='2' cellspacing='1' bgcolor='#FFFFFF'>";
$tr = 1;
while($rij = mysql_fetch_assoc($res))
{
if($tr)
echo"<tr>";
echo"
<table border='2' id='1' bordercolor='0000FF' cellspacing='1' bgcolor='#FFFFFF' cellpadding='5' width='100%'>
<tr>
<td valign='top'>
<table id='2' width='100%'>
<tr>
<th width='5%' align=\"left\">Id</th><th width='30%' align=\"left\">Artikel</th><th width='30%' align=\"left\">Eenheden</th><th width='35%' align=\"left\">Actie</th>
<tr>
<td><div align=\"left\"><font size=\"2\">" . $rij['id'] . "</font></div></td>
<td><div align=\"left\"><font size=\"2\">" . $rij['artikel'] . "</font></div></td>
<td><div align=\"left\"><font size=\"2\">" . $rij['eenheden'] . "</font></div></td>
<td><div align=\"left\"><font color=\"#000000\" size=\"1\"><a href='bewerken.php?id=" . $rij['id'] . "'>Bewerken</a> - <a href='verwijder.php?id=" . $rij['id'] . "'>Verwijderen</a> - <a href='toevoegen.php?id=" . $rij['id'] . "'>Toevoegen</a></font></div></td></tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</td>
";
if(!$tr)
echo"<td></td>";
echo"</table><br><br>";
}
}else{
echo"Geen artikelen gevonden...<br><br>";
}
?>
if(!@include"connect.php")
die("connect.php niet gevonden");
$sql = "SELECT * FROM dhs";
$res = mysql_query($sql) or die("Er is iets fout gegegaan:<br><br>" . mysql_error());
if(mysql_num_rows($res)){
$tr = 1;
{
if($tr)
echo"<tr>";
echo"
<table border='2' id='1' bordercolor='0000FF' cellspacing='1' bgcolor='#FFFFFF' cellpadding='5' width='100%'>
<tr>
<td valign='top'>
<table id='2' width='100%'>
<tr>
<th width='5%' align=\"left\">Id</th><th width='30%' align=\"left\">Artikel</th><th width='30%' align=\"left\">Eenheden</th><th width='35%' align=\"left\">Actie</th>
<tr>
<td><div align=\"left\"><font size=\"2\">" . $rij['id'] . "</font></div></td>
<td><div align=\"left\"><font size=\"2\">" . $rij['artikel'] . "</font></div></td>
<td><div align=\"left\"><font size=\"2\">" . $rij['eenheden'] . "</font></div></td>
<td><div align=\"left\"><font color=\"#000000\" size=\"1\"><a href='bewerken.php?id=" . $rij['id'] . "'>Bewerken</a> - <a href='verwijder.php?id=" . $rij['id'] . "'>Verwijderen</a> - <a href='toevoegen.php?id=" . $rij['id'] . "'>Toevoegen</a></font></div></td></tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</td>
";
if(!$tr)
echo"<td></td>";
echo"</table><br><br>";
}
}else{
echo"Geen artikelen gevonden...<br><br>";
}
?>
</body>
</html>
24022006 nieuw overzicht.php toegevoegd
Gewijzigd op 24/02/2006 11:53:00 door Wil
Ik heb hier wel een erg uitgebreid webwinkel systeem, met de mogelijkheden waar jij om vraag en meer (categorieën, meerdere items bestellen met 1 klik) die ik nog eens open-source wil maken en hier wil neerzetten. Maareh, dat kan ik dus alleen doen als jij zelf php kent... Ik ga niet voorkauwen hoe je een .sql moet importeren enzo.
Het leuke van iets nieuws is dat je alles moet leren en dat je van het lezen van andersmans source een hele hoop kunt leren. Dus ik ben wel benieuwd.
Als je nieuw bent gaat het je niet lukken om dat 'te lezen', het is geen jip-en-janneke boek...
Arjan:
Als je nieuw bent gaat het je niet lukken om dat 'te lezen', het is geen jip-en-janneke boek...
ik zit hier toch op www.phphulp.nl ?????
we helpen iedereen, maar we gaan geen complete scripts hier neerzetten, helemaal als die persoon waarvoor het is geen php kan.
zelfde als dat ik jou een stuk chinees voor mij laat schrijven, die ik ga lezen, terwijl ik geen chinees kan, lekker zinloos dus
wes:
ja phphulp.nl , niet phpvoorkauwen.nl
we helpen iedereen, maar we gaan geen complete scripts hier neerzetten, helemaal als die persoon waarvoor het is geen php kan.
zelfde als dat ik jou een stuk chinees voor mij laat schrijven, die ik ga lezen, terwijl ik geen chinees kan, lekker zinloos dus
Volgens mij vraag ik ook niet om voor te kauwen, ik hem mijn eten al gekauwd alleen ben ik waarschijnlijk sommige stukjes vergeten vandaar mijn vraag.
Gewijzigd op 22/02/2006 22:13:00 door Wil
je zit hier wel goed op PHP hulp. Kijk maar naar de pagina die Elsy heeft gemaakt bijvoorbeeld. Die is pas drie maanden bezig, maar heeft er wel ontzettend veel tijd in gestoken.
Mijn advies is om je probleem op te delen in tussenstappen die je kunt bevatten. Anders neem je teveel hooi op je vork.
Wat zou het eerste tussendoel zijn dat je zou willen bereiken?
Mijn eerste planning:
connect.php klaar
index.php klaar
overzicht.php klaar m.u.v. beschreven opmaak
toevoegen.php klaar m.u.v. beschreven opmaak
artikel_toevoegen.php klaar
als ik de opmaak in orde heb vandaar mijn vraag wil ik verder met het verwijderen van records. Daarna de optie om de records te bewerken.
Mijn tweede planning is om ervoor te zorgen dat men een bestelling kan doen d.m.v. invullen van NAW etc. en aantallen van de te bestellen artikellen die ik uit de database wil halen. Als de bestelling in orde is moet de bezoeker hem kunnen versturen aan vast adres(ziet gebruiker dus niet) en een copie aan het emailadres wat de gebruiker zelf invult bij NAW gegevens.
Lang verhaal maar ik denk zo wel een goed leerdoel te hebben.
Ook al is de opmaak nog niet in orde ben ik toch al begonnen met verwijder.php waarbij ik tot de conclusie kwam dat het wel handig is om een uniek id aan een artikel te koppelen daar anders alle artikel met de gelijke artikel worden verwijderd. Helaas loop daar ook tegen een volgens mij klein probleem maar daarvoor heb ik een andere topic aangemaakt. Ik hoop dat iemand mij even kan helpen met het hierboven beschreven opmaak probleempje.
als je dan een product wil verwijderen zeg je gewoon
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$query = "DELETE FROM producten WHERE id=".$id;
$result = mysql_query($query);
?>
$query = "DELETE FROM producten WHERE id=".$id;
$result = mysql_query($query);
?>
Gewijzigd op 24/02/2006 00:00:00 door Stefan van Iwaarden
Als ik zin heb wil ik morgen wel een webwinkel programmeren, zo ingewikkeld is het niet als je werkt met een array.
Arjan, de delete module is om te beheren en is niet bedoeld voor de bezoeker van de pagina. De delete module is bedoeld voor de apotheek waarvoor ik dit aan het maken ben zodat ze zelf artikelen erbij kunnen plaatsen en verwijderen als het niet meer in het assortiment zit.
Wil:
Dus mijn eerste probleem betreft overzicht.php, hier krijg ik dus allemaal kleine tabellen met 1 record ipv alle records onder elkaar.
Ergens in je script staat een while loop waarmee je de records uit de MySQL fetcht. Zo'n loop hoort er zo uit te zien:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
// records laten zien
echo '<table>';
while ($row = mysql_fetch_array ($res)) {
echo '<tr><td>'.$row['veldnaam'].'</td></tr>';
}
echo '</table>';
?>
// records laten zien
echo '<table>';
while ($row = mysql_fetch_array ($res)) {
echo '<tr><td>'.$row['veldnaam'].'</td></tr>';
}
echo '</table>';
?>
De kunst is dus om geen '<table>' te gaan echoën binnen je loop.
In mijn huidige script heb ik het volgende staan:
$tr = 1;
{
if($tr)
echo"<tr>";
Ik heb dit gemaakt mbv een boek en nu zit ik te kijken waar ik jouw verandering moet inpassen en loop ik eigenlijk tegen bovenstaand stukje aan, heeft dit een doel en kun jij aangeven waar ik jou stuk zou moeten inpassen? Ik snap het gebruik van $tr en "<tr>" niet.
Gewijzigd op 24/02/2006 11:59:00 door Wil