[betaald] gezocht, serieus en kundig iemand voor het bouwen van op maat CMS
Ze wenst geen gebruik te maken van Wordpress of andere open source systemen, of een bijeengeraapt scriptje.
Wie kan dit professioneel maken, en heeft hier voor de kundigheid in huis.
We waren reeds met iemand anders in 'zee' gegaan, welke veelvuldig gebruik maakte van request, empty en andere functies die niet veel gebruikt meer worden, dus daar schoten we niets mee op.
Het moet een professioneel, veilig en goed werkend systeem zijn zonder reclame.
Iemand die ook meedenkt en niet klakkeloos alles overneemt. Iemand die meer weet van een CMS en ook meer ideeën heeft over functies.
Iemand die beschikt over MSN, zodat snel contact en rechtstreeks contact mogelijk is.
Iemand die weinig tijd heeft en over een paar weken ermee pas kan gaan beginnen hoeft ook niet te reageren :)
Bedrag komen we wel uit.
Functies die in het CMS zouden moeten:
Pagina's toevoegen, bewerken verwijderen.
Aan een pagina template en stylesheet toewijzen.
Zoekmachine optimalisatie per pagina toe kunnen passen (zoekmachine vriendelijke urls, pagina titles in de <title> tag, beschrijving in de description tag, eventueel keywords?
Geen flauw idee hoe ze dit noemen.. maar op een pagina heb je een hoofdtekst, maar tevens een stukje tekst in de footer, en ook een stukje tekst elders bijvoorbeeld.
Soms is dit op alle paginas hetzelfde, soms op elke pagina anders.
Hoe in het eerste geval op te lossen?
In de template zetten is dan niet handig. Dan moet de klant om dat aan te passen tussen de codes rommelen...
En hoe in het tweede geval op te lossen?
Is er dan per pagina een extra vak om te bewerken? Maar hoe moet dit er dan eenvoudig ingeplaatst worden?
Hoe voeg je zonder in de php code te zitten als admin een extra vakje toe aan een pagina op een website?
Template toevoegen, bewerken en verwijderen.
Stylesheets idem.
Afbeeldingen/pdf documenten ed idem.
Verder had ik bedacht een pagina met opties.
Waar je de host, database naam en user + wachtwoord in kunt voeren, zodat dit niet in een php bestand hoeft.
En natuurlijk de rechten toewijzen aan verschillende gebruikerssoorten.
Gebruikerssoorten, en gebruikers aanmaken.
Andere opties die via een soort control panel te beheren zijn?
Verder diverse modules, die via het control panel aan en uit te zetten zijn.
Fotoalbum module, inclusief soort lightbox (foto vergroten en kunnen doorklikken).
Nieuws module
Blog module
Is er in CMS systemen ook al zoiets als Twitter of andere Social media om te integreren?
Kun en wil je dit uitleggen?
Ze heeft geen goed gevoel bij open source, en daar geef ik haar gelijk in.
Echte reden daarvoor is er niet, maar wel duidelijk dat dat niet iets is wat ze wil.
J Jongman op 31/01/2012 10:56:32:
De aanbiedingen die wij reeds hebben gehad hadden allemaal 3 cijfers, dus wat dat betreft moet de prijs geen probleem zijn.
Echte reden daarvoor is er niet, maar wel duidelijk dat dat niet iets is wat ze wil.
Zorg dan dat je duidelijk je functie eisen en veiligheid op papier hebt staan en laat het door een externe partij controleren op veiligheid.
Ik heb meerdere partijen een CMS zien maken, het had de prijs die ik noemde of het was brak.
Maar misschien heb je mazzel
Succes
Het hoeft geen CMS voor een miljoenenbedrijf of iets dergelijks te zijn ;)
Het moet gewoon werken en beveiligd zijn zodat er geen sql injecties kunnen worden uitgevoerd en dergelijke.
Ik ben het volledig met TJVB tvb eens, open-source is hier ECHT de oplossing voor. Dan bouw je wel sites voor een 3 cijferig getal en zijn er ontwikkelaars genoeg. Denk aan Wordpress, Drupal, etc.
Je kunt met mij telefonisch contact opnemen voor een nadere uitleg.
Geen open source rommel :-)
De prijs ligt tussen de 3 en 4 cijfers en geen 5 dus
Gewijzigd op 31/01/2012 13:19:33 door Ceasar Feijen
Quote:
Als jij een eigen CMS laten bouwen voor een bedrag met 3 cijfers kun je het zeker niet serieus nemen. En al helemaal niet op zakelijk niveau. En nee ik heb het niet over miljoenenbedrijven oid.
@111,11 is ook 5 cijfers :P
En miljoenenbedrijven hebben genoeg knowhow in huis om een eigen CMS te bouwen.
Quote:
Ik ben het volledig met TJVB tvb eens, open-source is hier ECHT de oplossing voor. Dan bouw je wel sites voor een 3 cijferig getal en zijn er ontwikkelaars genoeg. Denk aan Wordpress, Drupal, etc.
Waarom dat ECHT?
Gewijzigd op 31/01/2012 17:32:28 door Aad B
J Jongman op 31/01/2012 10:56:32:
De aanbiedingen die wij reeds hebben gehad hadden allemaal 3 cijfers, dus wat dat betreft moet de prijs geen probleem zijn.
Mijns inziens is een CMS van 3 cijfers niet bepaald kwaliteit. Dit zullen aanbiedingen zijn 'om de klant binnen te halen', maar als je er iets op uitgebreid /aangepast wilt hebben, dan komen de bedragen met 4 cijfers.
Aanschaf is eenamlig en onderhouden moet je blijven doen.
Dus reken uit!
Geen goed gevoel bij OpenSource vraagt ook een verdere verklaring.
Van OpenSource projecten (cms) zijn vaak vele informatie bronnen beschikbaar en vaak hebben al honderden/duizenden programmeurs die naar de code gekeken hebben.
Dat lijkt me meer betrouwbaar dan (met alle respect) een nog nader te bepalen hobby knutselaar met een 'leuke prijs'.
Ik zou graag de uitgebreidde specificaties willen weten voordat ik hierin zou stappen. Post graag deze specs, of PM.
Succes met de keuze.
Gewijzigd op 31/01/2012 17:55:34 door - Jim -
Aad, het grootste gedeelte van mijn klanten zijn computer leken, dus die willen gewoon een gebruiksvriendelijk CMS. Anders gezegd ze kunnen glad niet overweg met de open source CMS'en
En er zijn grote bedrijven zat die hun eigen cms systeem bouwen, en dat vervolgens als product in de markt zetten. Open Source is zeker niet altijd de oplossing. En er zijn nog steeds heel veel bedrijven die helemaal niets met Open Source te maken willen hebben.
@J Jongman.
Wanneer je opzoek bent naar een CMS op maat, of eerst een demo wilt zien van mijn huidige CMS stuur je maar een PM met je email adres.
@Ger @Phoenix Helemaal prima natuurlijk en ook voor die doelgroep moet er iets op de markt zijn. Ik wilde alleen maar zeggen dat juist grote bedrijven (quote: miljoenenbedrijven) gebruik maken van open source en dit met de eigen ict afdelingen verantwoord inzetten waarmee de licentiekosten nihil zijn. Ik heb bijvoorbeeld meegewerkt aan het uitfaseren van een paar honderd windows servers ten gunste van een kleine honderd Linux clustered nodes en het uitfaseren van allerlei applicatie-servers ten gunste van JBoss application servers. Allemaal kwaliteit open source. Als ik dan bij Ceasar Feijen lees: "Open Source rommel"denk ik alleen maar aan het spreekwoord in het land der blinden probeert eenoog koning te zijn.
En of dit al dan niet met php gebeurt, ligt aan de eisen die hun ict afdeling hieraan steld.
Uiteraard zijn sommige opensource systemen een goede oplossing, maar loop je ook zeer regelmatig tegen problemen en beperkingen aan van de gemiddelde cms systemen die er in omloop zijn.
Grappig. Geen 'open-source rommel', maar wel php, mysql en een linux host???
Ik bedoel de cms systemen, niet het overige..
Daniel
@Daniel: Deze topic is al vier maanden oud en ik quote Kees nog maar even: Als jij een eigen CMS gaat bouwen voor een bedrag met 3 cijfers kun je het zeker niet serieus nemen. En al helemaal niet op zakelijk niveau.
Je bent 3 maanden te laat, daniel. En lees alle reacties eens door, want jouw prijs...
En hoezo niet serieus? Ik doe dit voor mijn hobby omdat ik het leuk vind. Ik heb zelfs voor sommige mensen gratis een cms gemaakt omdat ik het leuk vind om te doen, niet omdat ik geld wil verdienen ;).