Betaalsysteem Internationaal
Weet iemand een werkende?
paypal koppelen aan je creditssysteem, eventueel creditcards als je nog breder wil aanbieden
wes schreef op 03.03.2009 11:53:
paypal koppelen aan je creditssysteem, eventueel creditcards als je nog breder wil aanbieden
Oke, ik had al gekeken bij paypal, maar dan moet ik zeker de Amerikaanse hebben, want ik kreeg een Nederlandse versie ervoor, en hoe werkt paypal precies, ik heb het nog nooit gebruikt.
Je krijgt een mail als iemand betaald heeft ofzo en dan moet je zelf de credits aan diegene geven?
Volgende keer eerst even zelf onderzoek doen hier...
wes schreef op 03.03.2009 12:10:
Staan zat tutorials over op deze site.
Ja, doe ik vanavond, ik ben ondertussen ook bezig met een verslag voor Nederlands, dus ik dacht laat ik het intussen maar vragen voor het geval het er niet staat. Dan zie ik dat vanavond wel, bedankt.
Paypal heeft een prachtige API (https://developer.paypal.com/) die je kunt aanroepen. Je kunt het dus volledig automatiseren (eg, dat iemand zelf bepaald hoeveel credits hij wilt hebben, betaald en vervolgens die credits bijgeschreven krijgt als de betaling binnen is) en het is internationaal geaccepteerd.
Ik heb nu de Nederlandse voor me, is dat goed of moet ik een account maken op de US site?
Als dit goed is, hoe in hemelsnaam moet ik dan zoiets maken, het enige wat ik kan krijgen is dat 'maak een knop' gebeuren en daar kan je niet iets doen dat de gebruiker zelf in kan voeren hoeveel credits hij/zij wil.
Daarbij staat er alleen EUR (Euro's) en dus geen ponden, amerikaanse ponden, yen, roebels enz...?
Internationaal heb ik ook al gekeken maar dan krijg ik iets over exporteren, lijkt me ook niet goed...
wes schreef op 03.03.2009 11:53:
Paypal heeft toch ondersteuning voor credit cards.. Dus dat is niet eens nodig. En je kunt bij paypal geloof ik met je credit card al betalen zonder een account aan te maken.
Tommy schreef op 03.03.2009 14:42:
Paypal heeft toch ondersteuning voor credit cards.. Dus dat is niet eens nodig. En je kunt bij paypal geloof ik met je credit card al betalen zonder een account aan te maken.
Klopt, dat had ik al ergens gelezen ja.
2) Ik ben er niet van overtuigd dat je binnen 30 minuten serieus naar de documentatie gekeken hebt...
3) Wat voor PHP niveau kan ik je op inschatten? Kan je goed/veilig programmeren en weet je waar je aan begint?
Arjan Kapteijn schreef op 03.03.2009 14:47:
1) Het is niet de bedoeling om binnen anderhalf uur je topic omhoog te kicken.
2) Ik ben er niet van overtuigd dat je binnen 30 minuten serieus naar de documentatie gekeken hebt...
3) Wat voor PHP niveau kan ik je op inschatten? Kan je goed/veilig programmeren en weet je waar je aan begint?
1) Ik weet het, wil alleen snel verder kunnen, sorry daarvoor
2) Probleem is dat ik geen informatie kan vinden, heb alles doorzocht maar kom steeds bij hetzelfde uit; hoe je rekeningen moet openen, maar geen documentatie over zakelijke onderwerpen.
3) Geen idee hoe je me kunt inschatten, op dit moment ben ik bezig met www.pokebox.co.cc misschien dat je daaraan kan zien hoe hoog mijn niveau zit...
Arjan Kapteijn schreef op 03.03.2009 14:59:
Ja dat had ik gedaan, maar het enige wat ik kon doen was een test-account aanmaken en mn systeem testen, toch? :s
Komt op me over alsof je maar wil dat we het voor je gaan voorkauwen, dit kan je prima zelf.
Zet het op, test het, pas het aan, test het nog meer, bouw het uit , dan kom je pas met vragen.
wes schreef op 03.03.2009 15:04:
Jasper, ga er eerst even een goede dag nonstop mee aan de gang en lees tuts en guides door. Dan met vragen post je nog maar een keertje.
Komt op me over alsof je maar wil dat we het voor je gaan voorkauwen, dit kan je prima zelf.
Zet het op, test het, pas het aan, test het nog meer, bouw het uit , dan kom je pas met vragen.
Nee ik wil niet dat jullie het voorkauwen, daar leer k niks van.
Ik zie nu waarom het niet lukte, ik kwam opeens ergens en ze vertelden me dat ik op de oude site zat, developer.paypal.com is oud, nu zit ik op de nieuwe en ik heb de documentatie voor me, ik ga het lezen.