BETWEEN

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »
Koen Bokern

Koen Bokern

11/12/2008 20:18:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een tabel met tarieven. In deze tabel kan men een tarief per periode opslaan. Dus bijvoorbeeld begin_periode 11-12-2008 en eind_periode 31-12-2008. Het tarief in deze periode is bijvoorbeeld 150 euro. Dan wil ik dus met een query een result krijgen met het tarief van 150 euro indien je een datum gebruikt die binnen deze periode valt.

Daaraan wil ik nog toevoegen dat ik de periodes opsla als VARCHAR ipv als DATE omdt ik het vervelend vind dat dateformat standaard verkeerd staat. Indien het niet kan zonder DATE dan zal ik het toch moeten opslaan als date, maar liever niet.

Goed, ik heb al een code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$q
= mysql_query("
    SELECT
        tarief_id,
        tarief,
        DATE_FORMAT(begin_periode,'%d-%m-%Y'),
        DATE_FORMAT(eind_periode,'%d-%m-%Y')
    FROM
        vliegtickets AS v
    WHERE
        tarief_id = '"
. mysql_real_escape_string($_GET['vakantieplaats'])."'
    AND
        '"
.mysql_real_escape_string($_GET['datumvanvertrek'])."'
    BETWEEN
        begin_periode
    AND
        eind_periode
"
);
?>

Alleen ik krijg geen result. Dit terwijl de datumvanvertrek die ik test wel in een periode valt.

Alvast bedankt :)

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 20:41:32

Frank -

Frank -

11/12/2008 20:46:00
Quote Anchor link
Quote:
Daaraan wil ik nog toevoegen dat ik de periodes opsla als VARCHAR ipv als DATE omdt ik het vervelend vind dat dateformat standaard verkeerd staat.
En nu vind je het gek dat jouw query niet werkt?

Sorry dat ik het zeg, maar dit topic is het bewijs dat domme vragen dus tóch bestaan.

De oplossing ken je, ga datums als datums opslaan en niet als een waardeloos stuk onzin waar je niets aan hebt.

Koen Bokern

Koen Bokern

11/12/2008 20:56:00
Quote Anchor link
Jezus, beetje vriendelijk mag hoor. Bovendien probeer ik ook nog een hoop uit voordat ik iets ga vragen. Bovendien had ik zelf al bedacht het om te zetten, echter krijg ik ook daarmee geen resultaat.

Maar goed, ik zoek het zelf wel uit dan.

Riemer

Riemer

11/12/2008 21:05:00
Quote Anchor link
Gebruik gewoon DATE, aangezien varchar vergelijkingen anders gaan dan jij wilt. Als jij denkt dat de DATE verkeerd wordt weergeven wordt op je site dan converteer je die naar een formaat die jij wel wilt. En dit doe je in PHP zelf, niet naar de database toe aangezien je er wilt mee vergelijken.
varchar vergelijkingen gaan van links naar rechts en simpel weg controleert of deze waarden dezelfde zijn, hoger of lager. Terwijl vergelijken met DATE's kijkt naar jaar-maand-dag in die volgorde en dan kijken of iets hetzelfde is, hoger of lager.

Verder opzich kan ik het wel vinden met pgFrank's post, ik kan best begrijpen dat jij misschien een beginner bent en dergelijke maar in feite moet je wel wat verdiepen in de materie voordat je begint met het schrijven van zulke dingen. Ik heb genoeg mensen gezien namelijk in het bedrijfsleven die er eigenlijk ook niks van snappen maar wat aankloten om het wat bot neer te zetten, en in principe heb je niks aan zulke mensen. Constant uitleggen waarom ze het fout doen en ze verbeteren, het kost teveel tijd zeg maar.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

11/12/2008 21:37:00
Quote Anchor link
@Vlerknozem,

Neem de reacties van Frank altijd met een korreltje zout. Wat hij zegt is meestal waar, de manier waarop hij het zegt.......

Groeten
KLaasjan

Koen Bokern

Koen Bokern

11/12/2008 22:12:00
Quote Anchor link
Goed goed... Hij heeft wel gelijk opzich. Maar goed, weer ontopic.

Ik heb in de database de boel veranderd naar date(). Helaas werkt de query nog niet naar behoren. Misschien ligt het aan BETWEEN.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

11/12/2008 23:26:00
Quote Anchor link
doe eens:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
$sql
="
    SELECT
        tarief_id,
        tarief,
        DATE_FORMAT(begin_periode,'%d-%m-%Y'),
        DATE_FORMAT(eind_periode,'%d-%m-%Y')
    FROM
        vliegtickets AS v
    WHERE
        tarief_id = '"
. mysql_real_escape_string($_GET['vakantieplaats'])."'
    AND
        '"
.mysql_real_escape_string($_GET['datumvanvertrek'])."'
    BETWEEN
        begin_periode
    AND
        eind_periode"
;
echo $sql;
$result = mysql_query($sql);
?>

wat wordt er geechod??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Frank -

Frank -

12/12/2008 09:24:00
Quote Anchor link
Tip: Geef beide periodes die je met DATE_FORMAT opmaakt, een alias. Dat maakt het verwerken in PHP eenvoudiger.

DATE_FORMAT(begin_periode,'%d-%m-%Y') AS nl_begin_periode,
DATE_FORMAT(eind_periode,'%d-%m-%Y') AS nl_eind_periode

En let erop dat een alias altijd een andere naam heeft als het origineel, anders ga je weer andere problemen krijgen. De alias heeft namelijk een andere inhoud dan het origineel.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.