beveiligde poll met code
Ik ben op zoek naar een online voting poll die beveiligd is door bijv naam en unique nr.
zodat ik zeker weet dat alleen de persoon met login en nummer een stem uit kan brengen en niet op ip aangezien er meerdere mensen op die computer moeten kunnen stemmen.
weet iemand of er zo'n script bestaat of wie kan me helpen????
http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/152.
Je zal de database wat moeten veranderen en in het script ook. Bijvoorbeeld dat die behalve de stem ook de member id wegschrijft. En natuurlijk dat er geen cookie wordt weggeschreven. Daarnaast moet je een controle hebben om te zien of iemand ingelogd is of niet...
Elwin
Je zou het op basis van een bestaand script kunnen doen. Mijne bijvoorbeeld vind je hier op PHPhulp: Je zal de database wat moeten veranderen en in het script ook. Bijvoorbeeld dat die behalve de stem ook de member id wegschrijft. En natuurlijk dat er geen cookie wordt weggeschreven. Daarnaast moet je een controle hebben om te zien of iemand ingelogd is of niet...
Elwin
als hij stemt zorg je voor dat hij de unique id van die poll doorgeeft aan dat veld
als het veld kleiner is dan de huidige poll-id dan kan hij stemmen anders niet...
slechts enkele lijnen code....
Quote:
je zet gewoon bij de gebruikerdatabase een veld voted
Als je het een beetje genormaliseerd wilt houden moet je een nieuwe tabel aanmaken met dat soort procesgegevens
CREATE TABLE stemmen (
memberid int(3) NOT NULL,
stem ENUM('ja','nee') DEFAULT 'nee',
PRIMARY KEY (memberid),
KEY (stem)
) TYPE= MYISAM
Maar dit brengt me wel weer op een goed idee...
Ik ga een poll schrijven met SQL en de resultaten met GD library
Gewijzigd op 16/06/2004 20:56:00 door Ano Niem
als je een limited database ruimte hebt kan je even goed gewoon bij de user de nummer van laatst gevote poll laten noteren zodat die niet meer kan stemmen... (pakt slechts 1 veld in en geen enkel extra rij!)
Quote:
Maar dit brengt me wel weer op een goed idee...
ben benieuwd sickness.. zou wel mooi zijn.. ben zelf ook wat aan het prutsen met GD2 laatste tijd.. heb iig interesse in wat je maakt! succes :)
vet zoiets zoek ik ook een poll met gd library