beveiligen DVD / CD-ROM
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de inhoud van een DVD / CD-ROM te beveiligen met een wachtwoord.
Ik wil een aantal bestanden op DVD zetten (als backup). Misschien dat ik deze DVD dan buitenshuis bewaar, maar ik wil niet dat iemand zomaar de bestanden kan zien. Nu heb ik zelf een USB stick die beveiligd is. Zodra je die inplugt komt er een soort pop-up box en daar moet je je wachtwoord invullen. Pas nadat je dat gedaan hebt kun je de inhoud van de USB stick zien. Typ je 3 keer een fout wachtwoord dan worden de gegevens onbruikbaar gemaakt.
Nu vraag ik me af of zoiets ook bestaat voor een DVD. Uiteraad hoeven de gegevens niet onbruikbaar te worden gemaakt na 3 keer een fout wachtwoord invoeren. Sterker nog, dat kan natuurlijk ook helemaal niet. Maar het zou wel mooi zijn dat je de gegevens niet kunt zien als je niet het juiste wachtwoord invoert. Is hier toevallig software voor? Iemand een idee?
gewoon allemaal in een zip met een wachtwoord?
Hoe heb je dat met die USB-stick gedaan als ik vragen mag?
Victor - op 06/09/2011 17:50:47:
gewoon allemaal in een zip met een wachtwoord?
Hmmm, ja... dat is inderdaad een optie. Alleen niet de meest handige omdat je dan alles weer moet unzippen.
Roel van de Water op 06/09/2011 18:17:30:
Hoe heb je dat met die USB-stick gedaan als ik vragen mag?
Ja, dat mag. Dat programmaatje stond al op de usb stick en zodra je de usb stick in de computer stopt dan wordt dat programmaatje opgestart en moet je je wachtwoord invoeren. Super handig.
Iemand anders nog ideeën?
Dat heb ik net geïnstalleerd namelijk.
http://sandisk.com/products/usb-flash-drives/sandisk-ultra-backup-usb-flash-drive
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
Geen idee, het gaat om deze usb-stick: Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
volgens mij heb je daar geen programma voor, heb ook al voor je gegoogled kwam alleen maar zip uit. als je er een doet met de minste compressie is hij snel uitgepakt:)
Hmmm, oke... thanks. Werkt Zip eigenlijk met versies? Stel dat ik nu iets zip, zou het dan kunnen dat het bijvoorbeeld over 10 jaar niet meer te unzippen is, omdat er dan een nieuwere versie van ZIP is? Of kan zoiets niet gebeuren?
volgens mij werkt zip niet met versies.
kies hier voor de grap voor 15, erg moeilijk :-)) dan gaat het een aantal uur/dagen duren voordat je dit kraakt. Maak er een aantal recursies van (zip-zip-zip-zip-zip-...enz..) dan duurt het wel even voor je dit kraakt.
Overigens Ozzie, ik zie het nut niet (meer) van DVD's als backup. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar aan 4 GIG heb ik niet meer genoeg :P
Boris, dat heet een BruteForce/Dictionary attack. Als je een fatsoenlijk wachtwoord gebruikt (Overigens Ozzie, ik zie het nut niet (meer) van DVD's als backup. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar aan 4 GIG heb ik niet meer genoeg :P
Chris, het kraken van |$Bh6Kwlv:)dZEX duurt wel iets langer dan een paar dagen :).
overigens is dit topic al wel een maand oud, de dat de starter al wel een oplossing heeft
Chris Horeweg op 30/10/2011 18:45:56:
Overigens Ozzie, ik zie het nut niet (meer) van DVD's als backup. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar aan 4 GIG heb ik niet meer genoeg :P
Hmmm, ja daar heb je wel zeker een punt. Maar op de een of andere manier zou ik toch graag een backpu maken op iets wat niet herschrijfbaar is, en volgens mij is dan een dvd de enige optie???
komprimeer alles net winrar.
ja... dat snap ik Boris... maar ik vraag me dus af of je een DVD op een andere manier kunt beveiligen, bijvoorbeeld door middel van een wachtwoord.
Maar goed, Ozzie, je kan op een externe HDD ook gewoon software zetten zodat deze volledig beschermd is. Die externe HDD vervolgens in een kluis bewaren =)
Ik heb een usb stick en zodra ik die erin stop wordt er een prompt getoond een moet ik een wachtwoord intypen. Dat zou ideaal zijn als dat bij een dvd'tje ook kan, eerst wachtwoord intypen. Wachtwoord fout, dan kun je de bestanden niet zien.
Tja, waar vind je zoiets...?