beveiliging
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 volgende »
Prima. Laat ook dan even weten welke PHP-versie ze draaien.
en ze draaien:
PHP Version 5.2.6
MySQL 4.1.22
En ook handig om de error hier te vermelden. Dan hebben de rest er ookw at aan, ondanks dat ik het zelf al via PM gekregen heb. desnoods cencureer je maar wat URL's of paden.
daarom post ik ze niet hier...
krijg dan namelijk 2 topics...
Maar als je met mijn MultiSess inlogsysteem deze error dus krijgt:
Quote:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at H:\Websites\logboek.vmibv.nl\index.php:8) in H:\Websites\logboek.vmibv.nl\login\index.php on line 8
Dan lijkt het erop dat er output voor functions.php staat, en die moet net als session_start(); helemaal bovenaan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -
nu heb ik inloggen.php gedaan...
deze werkt wel...
test de link maar eens
Totdat ik inlog met Test/Test, maar dat had ik zojuist uitgelegd.
in mijn config staat er dit boven:
error_reporting(E_ALL ^E_NOTICE);
maar hij doet verder toch neits met inloggen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -
onder config.php geinclude...
krijg tevens een fatal error...
En mogen wij nu raden welke? Als je die nou zelf eens post, dan hebben anderen nog wat aan dit topic.
Fatal error: Cannot redeclare sqlsafe() (previously declared in H:\Websites\logboek.vmibv.nl\functions.php:6) in H:\Websites\logboek.vmibv.nl\functions.php on line 9
In ieder geval vind PHP 2 of meer keer een zelfde fucntionnaam, en dat kan natuurlijk niet.
opgelost...
ik ga even de rest importeren,
en kijken of ik daar nog op problemen loop...
erg bedankt!
zodat als je op uitloggen drukt,
ook ziet van welk ip adress je allemaal mensen uitlogt,
ik heb dit zo geprobeerd:
Code (php)
1
$insert_session = mysql_query("INSERT INTO sessions (id, userid, hash, ip, logintime) VALUES ('','".$fetch_id['id']."','".$hash."', '".$ip."' ,NOW())");
maar dit lukt niet...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jaap V
daarna is de website hun pakkie an...
het is ondertussen gelukt,
nu als ik op uitloggen druk,
kan i kzien waar de sessie gestart is...
via welk ip...
daarmee kunnen ze goed in de gaten houden ofdat het een geschikte gebruiker is...
dit is allemaalgelukt...
maar wat k nu gemerkt heb!
heb bij iedere pagina de functions.php geinclude..
zover ik zag is dat de logincheck...
deze heb ik geinclude op...
website/zoeken/zoeknaam.php
maar als i knaar website/naam.php ga (deze include weer de zoeknaam.php..)
dan kan ik gewoon gebruik maken van die pagina,
zonder dat ik ingelogt ben....
opgelost!
Door alleen function.php te includeren zorg je er NIEt voor om iets begeveoligd te hebben. Darvoor is de checklogin() functie die true of false terug geeft.
daarom stond er opgelost onder (A)
stond in voorbeeld.php
krijg de website er niet mee beveiligd,
krijg namelijk het volgende:
als ik gewoon naar de site ga dan is alles normaa,
dan typ ik mijn inloggegevens in en kies ik een sessie....
maar vervolgens als ik op login druk,
dan krijg ik dezlefde pagina met deze melding erboven:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at H:\Websites\logboek.vmibv.nl\index.php:21) in H:\Websites\logboek.vmibv.nl\functions.php on line 33
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at H:\Websites\logboek.vmibv.nl\index.php:21) in H:\Websites\logboek.vmibv.nl\functions.php on line 34
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at H:\Websites\logboek.vmibv.nl\index.php:21) in H:\Websites\logboek.vmibv.nl\functions.php on line 35
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at H:\Websites\logboek.vmibv.nl\index.php:21) in H:\Websites\logboek.vmibv.nl\functions.php on line 34
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at H:\Websites\logboek.vmibv.nl\index.php:21) in H:\Websites\logboek.vmibv.nl\functions.php on line 35
Gelieve Niet Bumpen::