Beveilingslekken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

PHP Scripter

PHP Scripter

24/10/2011 22:11:56
Quote Anchor link
Ik ben opzoek naar de bekende veiligheidslekken. Momenteel ben ik bezig met een erg complexe applicatie die goed beveiligd moet worden.

Waar heb ik al aan gedacht?
- XSS en SQL injection is niet mogelijk.
- Sessie wordt gecontroleerd op elke pagina.
- Losse bestanden (uitgezonderd media zoals CSS/JS) zijn niet uit te lezen.
- SSL verbinding (inloggen kan alleen via SSL).
- Alle (succesvolle) inlog (pogingen) worden opgeslagen.
- Tijdelijke blokkade 5x foutief inloggen.
- Gebruiker kan instellen of er alleen vanaf zijn IP kan worden ingelogd.
- Gebruiker kan niet een handmatig wachtwoord instellen voor veiligheidsredenen.
- Sessies worden automatisch verwijderd na 2 uur.

Ik zal vast wel iets vergeten zijn, haha, maar dat kan ik later nog wel aanvullen. Ik zou het erg tof vinden als er mensen zijn die die lijstje kunnen aanvullen zodat ik er eens naar kan kijken. Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 13:03:13

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/10/2011 22:18:11

Joakim Broden

Joakim Broden

24/10/2011 22:23:50
Quote Anchor link
zelf heb ik het zelfde lijstje op het IP checken na. Bij die inlog pogingen sla ik ook nog het systeem van de gebruiker op (IP,Browser,OS) zo kan de gebruiker in de gaten houden waar hij inlogd (voor als hij eventueel gehackt is).

PHP Scripter

PHP Scripter

24/10/2011 22:34:43
Quote Anchor link
Ook daar heb ik aan gedacht! Ik los dit op via een CRSF token via de AJAX post.

PHP Scripter

PHP Scripter

25/10/2011 23:26:43
Quote Anchor link
Tijdelijke blokkade wordt nu nog in de sessie opgeslagen, wat ik nog moet veranderen.

Jordy nvt

Jordy nvt

26/10/2011 10:24:28
Quote Anchor link
Session fixation / Session hijacking
Gewijzigd op 26/10/2011 10:25:42 door Jordy nvt

Kees Schepers

kees Schepers

26/10/2011 10:37:24
Quote Anchor link
Je kunt ook Chris inhuren! Om een security audit te laten doen ;)

http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/aangeboden-ervaren-freelance-php-programmeurbeveiliger/80744/
Gewijzigd op 26/10/2011 10:37:38 door kees Schepers

PHP Scripter

PHP Scripter

26/10/2011 11:15:15
Quote Anchor link
Kees, dat is misschien wel een goed idee.

Jordy, dat voorkom ik door de gebruiker elke minuut een 30 seconden een nieuw sessie id te geven en te controleren op IP etc.. En ja, de sessie wordt gehassed opgeslagen.
Gewijzigd op 26/10/2011 11:15:32 door PHP Scripter

TJVB tvb

TJVB tvb

26/10/2011 13:47:33
Quote Anchor link
Denk ook aan de server zelf, je website kan heel veilig zijn. Maar als de rest verouderd is heeft het niet veel nut.

PHP Scripter

PHP Scripter

26/10/2011 17:05:23
Quote Anchor link
De hosting provider (Versio) waar ik bij zit heeft dat wel goed voor elkaar mag ik aannemen.

Kees Schepers

kees Schepers

26/10/2011 18:49:25
Quote Anchor link
Het beste in mijn ogen is om goed de 10 belangrijkste OWA's mee te nemen tijdens het ontwikkelen van je code waar je volgens mij al aardig rekening mee houdt en vervolgens gewoon een security audit te laten doen door een (freelance) security officier.

Op die manier werken wij bij het Ministerie ook, want ook al denk je(ik) alles te weten over beveiliging als onze security officer het test vind hij serieus altijd wat maar deze man haalt ook echt gekke fratsen uit met je applicatie. Maar meestal vindt hij beveiligingslekken in de business flow van de applicatie. Dus bijvoorbeeld pagina's waar rechten niet goed of verkeerd worden gechecked.

Ik ben zelf verder niet bekend met Versio (ziet er op zich wel goed uit) maar ik zou zorgen dat je wel altijd zelf het e.e.a. af weet van de configuratie van de server. Want wat TJVB zegt kan ik alleen maar beamen, bijvoorbeeld of je direct met root aan kan loggen, staat alleen SSH2 aan, staat FTP aan?, wordt je gebanned bij flood etc.

Wat overigens bij een klant van mij weleens gebeurd is, dat hij onder Windows werkte (sowieso een slecht idee haha) en hij een virus heeft binnen gehaald en werden zo zijn wachtwoorden van zijn PC afgehaald (hoe sloeg ze unencrypted op). Dus tja, dan kun je alles wel zo goed beveiligen maar als je op zoiets dan weer de plank mis slaat ;)

Succes!

PHP Scripter

PHP Scripter

26/10/2011 19:07:19
Quote Anchor link
Kees, bedankt voor jouw reactie!

Ik heb verder nog geen navraag gedaan over de situatie bij Versio. Maar dat kan ik binnenkort wel eens gaan doen ja. Nooit bij nagedacht.

Ik werk ook nog met Windows omdat ik niet naders kan i.v.m. sommige software, en ik koop geen Apple om vervolgens een dual boot met Windows te draaien. Maar ik weet 100% zeker dat ik geen virussen heb.

Heb je verder nog tips qua applicatie beveiliging?

Fijne avond!

PHP Scripter

PHP Scripter

27/10/2011 22:26:12
Quote Anchor link
Verder nog tips qua beveiliging en dingen waar ik op moet letten?

27/10/2011 22:35:49
Quote Anchor link
gebruik second opinion bijv hitman pro

TJVB tvb

TJVB tvb

27/10/2011 22:51:20
Quote Anchor link
@Boris, dat heeft geheel niks met zijn vraag te maken.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 23:10:31
Quote Anchor link
Ik zou bijna pleiten om een cursus + examen op te nemen in de registratie-pagina van phpHulp?

Edit:
Ah, ik zie het al, onze vriend Thee Boris heeft een nieuwe naam aangenomen....
Gewijzigd op 27/10/2011 23:11:06 door - Ariën -

28/10/2011 09:46:39
Quote Anchor link
@Aar
dat is mijn echte naam
@Tjvb
dat zij ik omdat Kees Schepers zij over een klant die een virus had.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2011 09:54:37
Quote Anchor link
Quote hem dan gewoon, dan weten we waar je het over hebt.

PHP Scripter

PHP Scripter

28/10/2011 11:04:01
Quote Anchor link
Graag ontopic a.u.b.

Jacco Brandt

Jacco Brandt

28/10/2011 11:57:22
Quote Anchor link
Heb je, als je bestanden moet uploaden, rekening gehouden met de null-byte exploit?

PHP Scripter

PHP Scripter

28/10/2011 13:42:18
Quote Anchor link
Jacco Brandt op 28/10/2011 11:57:22:
Heb je, als je bestanden moet uploaden, rekening gehouden met de null-byte exploit?

Ik ben nog niet bezig geweest met het uploaden van bestanden binnen het systeem, maar dit gaat nog wel gebeuren. Bedankt voor de tip!

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.