Bij die() stopt script
Als ik in mijn script een die() krijg, dan loopt de script daaronder niet meer door en eindigt dan met de foutmelding tussen de haakjes. Het gebeurd bij elke die(). Hoe kan ik dit oplossen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door AstroVersum
Ooit wel eens de php-handleiding doorgelezen???
www.php.net/die
www.php.net/exit
Ofwel: die() stopt je script.
Quote:
This language construct is equivalent to exit()
www.php.net/exit
Quote:
Output a message and terminate the current script
Ofwel: die() stopt je script.
bouw een foutafhandeling in zonder die() of exit()
wordt dat ook niet uitgevoerd. Hoe kan ik dat nog laten uitvoeren? De script stopt en is oke, maar een andere script..
Een idee wat?
Maar als ik daaronder met een nieuwe php begin tussen de Tikkes schreef op 23.12.2008 09:58:
oplossing:
Een idee wat?
Je moet dan gewoon met een if-statement werken of iets dergelijks.
Iig niet die of exit gebruiken.
Als je even de moeite had genomen, en je hoeft niet eens te zoeken die() wist je het.
Nu snap ik niet waarom er gevorderd als schrift bij jou staat, spiet mie donders.
exceptions
Als je een stuk verder in je document weer
Als je een stuk verder in je document weer
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php doet is dit geen nieuw script. Het is een ander deel uit hetzelfde script.
//Twee mensen waren me voor, maar ja.
@DM: dat komt door het aantal posts... zegt helaas niks over de gebruiker zelf.
//Twee mensen waren me voor, maar ja.
@DM: dat komt door het aantal posts... zegt helaas niks over de gebruiker zelf.
jij kan toch ook niet meer verder wandelen als je dood bent? :p Wel, php ook niet.
Mathijs schreef op 23.12.2008 10:04:
Weet het. Maar nog snap ik het niet :)@DM: dat komt door het aantal posts... zegt helaas niks over de gebruiker zelf.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
blijf wel vriendelijk...we zijn hier om te helpen, niet om te beledigen.
Maar ik vind (zoals wel vaker) dat deze jonge man niet de moeite heeft genomen om zelf het probleem te achter halen.
mee eens ;-)
Dennis Mertens schreef op 23.12.2008 10:17:
Hey hey, ik zeg ook spiet mie donders. Bedoelde het niet als belediging.
Maar ik vind (zoals wel vaker) dat deze jonge man niet de moeite heeft genomen om zelf het probleem te achter halen.
Ik dacht dat die alleen alles binnen die zelfde script afhaakte en niet ook een nieuwe script daaronder.
nieuwe php tags leiden geen nieuw script in maar een vervolg.
Warchief schreef op 23.12.2008 10:19:
Want?In plaats van
kan je
gebruiken.
Dan gaat het script wel verder.
kan je
gebruiken.
Dan gaat het script wel verder.
Je query heeft een fout gemaakt!!
Dat wil je afkappen, en waarschijnlijk niet doorgaan!
Als je tegen een boom rijdt, denk je ach wat jammer, maar we rijden verder? Nee eerst kijken naar de schade :)
Dennis Mertens schreef op 23.12.2008 10:21:
Als je tegen een boom rijdt, denk je ach wat jammer, maar we rijden verder? Nee eerst kijken naar de schade :)
Ik zou eerst proberen uit te stappen....... ;-)
Serieus: error? da's balen, kunnen we dit oplossen? Nee, stoppen, ja => doorgaan...
Wat betreft het hele scripts verhaal: die() stopt je script niet! die() stopt het parsen van je volledige PHP request, dus de file die je aanroept, alle includes, alle requires, alle, alle, alle, alle zaken... Zo, en nu is't duidelijk :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
Agja :)
Maar ook ga je geen mysql_error zomaar op je scherm gooien. Wil je je bezoekers daarmee lastig vallen?
Dennis Mertens schreef op 23.12.2008 10:26:
Maar ook ga je geen mysql_error zomaar op je scherm gooien. Wil je je bezoekers daarmee lastig vallen?
Maar anders krijg je alleen lay-out op de pagina. Het is beter te laten zien dat er iets mis is gegaan en dat ze een refresh moeten doen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?PHP
// veel code
or die();
// ook veel code maar deze wordt niet uitgevoerd.
//indien die wordt aangeroepen.
?>
// veel code
or die();
// ook veel code maar deze wordt niet uitgevoerd.
//indien die wordt aangeroepen.
?>
gebruik if statements om connectie etc te bekijken en een foutafhandeling in te voeren. (of maak gewoon alles meteen goed)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tikkes C