bij een tabel boven in
nvt nvt
15/04/2008 14:51:00hallo
het klinkt misschien wat vaag,
ik ben een site aan het maken voor een vriend van me, ik heb besloten om de template maar later te maken en nu wil ik even iets tijdelijk,
nu heb ik dit:
<table>
<tr><td>
<!-- header -->
</td></tr>
<tr><td>
<table>
<tr><td><!-- menu links --></td><td><!-- tekst enzo --></td><td><!-- menu rechts --></td></tr>
</table>
</td></tr>
</table>
maar als ik een menu van 400 pixels hoog gebruikt links en rechts en ik zet een kleine beetsje tekst in het midden dan blijft het in het midden staan ipv gewoon bovenaan. ook als ik veel tekst heb dan verschuiven de menu's mee omlaag.
weet iemand wat ik hier aan kan doen?
groeten, jesper
het klinkt misschien wat vaag,
ik ben een site aan het maken voor een vriend van me, ik heb besloten om de template maar later te maken en nu wil ik even iets tijdelijk,
nu heb ik dit:
<table>
<tr><td>
<!-- header -->
</td></tr>
<tr><td>
<table>
<tr><td><!-- menu links --></td><td><!-- tekst enzo --></td><td><!-- menu rechts --></td></tr>
</table>
</td></tr>
</table>
maar als ik een menu van 400 pixels hoog gebruikt links en rechts en ik zet een kleine beetsje tekst in het midden dan blijft het in het midden staan ipv gewoon bovenaan. ook als ik veel tekst heb dan verschuiven de menu's mee omlaag.
weet iemand wat ik hier aan kan doen?
groeten, jesper
PHP hulp
22/11/2024 05:01:57Marco Fijn
15/04/2008 15:02:00<td valign="top">
of in je css ( betere oplossing in mijn ogen )
vertical-align: top;
geld dan voor beide menu's en de middelste td
of in je css ( betere oplossing in mijn ogen )
vertical-align: top;
geld dan voor beide menu's en de middelste td
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco Fijn
nvt nvt
15/04/2008 15:03:00Jesper Diovo
15/04/2008 15:45:00Tabellen?? Ga eens heel snel divs gebruiken. Tabellen gebruik je voor het juist weergeven van gegevens, je maakt er geen lay-outs mee! Bovendien kun je divs uiterst simpel naast elkaar zetten. Geef ze gewoon een class/id en geef deze class/id float: left; en een width mee. Et voila, ze staan naast elkaar!