Bij geen resultaat een melding weergeven
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$screens = $db->Execute("SELECT id FROM `sp_screens` WHERE `id` > '$_REQUEST[id]' AND `gameid` = 7 ORDER BY id ASC LIMIT 1");
while ($row2 = $screens->FetchNextObject()) {
if (????????????)
{
$next_link = "<a href=\"screenshots.php?id=$row2->ID\">Volgende</a>";
} else {
$next_link = "Volgende";
}
//Show Next Screen link
echo '<center>' ,$next_link, '</center>';
}
?>
$screens = $db->Execute("SELECT id FROM `sp_screens` WHERE `id` > '$_REQUEST[id]' AND `gameid` = 7 ORDER BY id ASC LIMIT 1");
while ($row2 = $screens->FetchNextObject()) {
if (????????????)
{
$next_link = "<a href=\"screenshots.php?id=$row2->ID\">Volgende</a>";
} else {
$next_link = "Volgende";
}
//Show Next Screen link
echo '<center>' ,$next_link, '</center>';
}
?>
De query haalt dus het volgende ID op om die te gebruiken in de link van het Volgende knopje. Dat gaat allemaal goed.
Maar als de nieuwste afbeelding wordt bekeken is er dus geen hogere ID meer. Dan moet er geen actieve hyperlink (Volgende) zichtbaar zijn, maar 'Volgende Afbeelding' in gewone tekst. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken.
De query geeft dan niks terug als resultaat, maar hoe kan je dit gebruiken in een IF statement?
Mijn vraag is dan ook wat er op de plek van de vraagtekens moet staan.
Hoe je dit in jouw database-classe moet inbouwen, dat mag je zelf even uitzoeken.
Maar ik heb al wat anders gevonden: Recordcount. Dan wordt de code zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$total = $screens->RecordCount();
if ($total > 0)
{
$next_link = '<a href="screenshots.php?id='.$screens->fields['id'].'">Volgende</a>';
} else {
$next_link = "Volgende;";
}
?>
$total = $screens->RecordCount();
if ($total > 0)
{
$next_link = '<a href="screenshots.php?id='.$screens->fields['id'].'">Volgende</a>';
} else {
$next_link = "Volgende;";
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Richard