Bij geen resultaat een melding weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard

Richard

26/12/2006 23:49:00
Quote Anchor link
Ik heb hier een stuk code voor een Volgende knop bij het bekijken van een afbeelding:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$screens
= $db->Execute("SELECT id FROM `sp_screens` WHERE `id` > '$_REQUEST[id]' AND `gameid` = 7 ORDER BY id ASC LIMIT 1");
     while ($row2 = $screens->FetchNextObject()) {
        if (????????????)
     {

$next_link = "<a href=\"screenshots.php?id=$row2->ID\">Volgende</a>";
     }
else {
        $next_link = "Volgende";
     }

//Show Next Screen link
   echo '<center>' ,$next_link, '</center>';
    }

?>

De query haalt dus het volgende ID op om die te gebruiken in de link van het Volgende knopje. Dat gaat allemaal goed.
Maar als de nieuwste afbeelding wordt bekeken is er dus geen hogere ID meer. Dan moet er geen actieve hyperlink (Volgende) zichtbaar zijn, maar 'Volgende Afbeelding' in gewone tekst. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken.
De query geeft dan niks terug als resultaat, maar hoe kan je dit gebruiken in een IF statement?

Mijn vraag is dan ook wat er op de plek van de vraagtekens moet staan.

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 11:31:32

Frank -

Frank -

27/12/2006 02:14:00
Quote Anchor link
Met de functie mysql_num_rows() krijg je het aantal gevonden resultaten retour. Wanneer dat 0 is, is er blijkbaar niets gevonden.

Hoe je dit in jouw database-classe moet inbouwen, dat mag je zelf even uitzoeken.

Richard

Richard

27/12/2006 13:46:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie, maar daardoor kreeg ik een foutmelding door 1 of andere reden: Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result
Maar ik heb al wat anders gevonden: Recordcount. Dan wordt de code zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$screens
= $db->Execute("SELECT id FROM `sp_screens` WHERE `id` > '$_REQUEST[id]' AND `gameid` = 7 ORDER BY id ASC LIMIT 1");
     $total = $screens->RecordCount();
        if ($total > 0)
     {

$next_link = '<a href="screenshots.php?id='.$screens->fields['id'].'">Volgende</a>';
     }
else {
        $next_link = "Volgende;";
     }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Richard

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.