bij keuze van dropdown item informatie laten zien

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ronald van nielen

ronald van nielen

14/08/2011 16:50:48
Quote Anchor link
beste mensen, ik heb even wat hulp nodig.
Ik heb een pagina waaw uit en dropdown lijst een keuze van een artikel gemaakt kan worden. dit werkt allemaal ik kan dus kieze uit de artikelen die opgeslagen zijn in een mysql tabel. wat ik nu wil is dat als men een artikel heeft gekozen automatisch de prijs er achter in een veld komt te staan. je moet het zien als een product configurator, zo kunnen mensen dus hun eigen keuken of kast samenstellen. volgens mij moet zoiets met ajax of javascript, maar hier heb ik totaal geen ervaring mee. (ik ben al blij dat ik me door php kan worstelen.

de code die ik tot nu toe heb is het volgende.

<select onchange="" name="kastdeel">
<option value=""> -- Maak uw keuze --
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
    $query
= ("SELECT * FROM products WHERE mcid='54'");
    $uitvoeren = mysql_query($query);

While($rij = mysql_fetch_assoc($uitvoeren)) {

echo '<option>'.$rij['title'].'</option>';
    }

?>

</select>

dit laat dus mijn keuze menu zien en dat werkt. nu moet alleen de prijs nog tevoorschijn komen.

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 21:52:54

Roel -

Roel -

14/08/2011 16:53:34
Quote Anchor link
Dat kan inderdaad met JavaScript. Je zult bijvoorbeeld een functie moeten maken met als argument de prijs van een product en die functie dan uitvoeren wanneer er een item geselecteerd wordt.

Je zit al op het juiste spoor met je onchange, alleen weet ik niet precies hoe dat met een dropdown box werkt.

Write Down

Write Down

14/08/2011 16:57:18
Quote Anchor link
Ik begrijp je vraag niet volledig. De prijs staat wellicht ook in de database, en kan je dus ook gewoon uitlezen. Verder gebruik je "*". En je gebruikt enkel "title". Je selecteert dus onnodig veel gegevens. Wellicht dat je daar beter "title, price" van kan maken. Verder twijfel ik of mysql_fetch_assoc de juiste manier is. Dat weet ik echter niet zeker, aangezien ik al tijdje niet meer die functies gebruik.

Roel -

Roel -

14/08/2011 17:23:19
Quote Anchor link
mysql_fetch_assoc() is goed ja.

Ronald van nielen

ronald van nielen

14/08/2011 17:41:37
Quote Anchor link
bedankt alvast voor jullie reacties. de * gebruik ik voorlopig omdat ik nog niet weet of ik meer gegevens uit de database wil halen. ik begreep inderdad dat het moest met een onchange actie alleen lukt het niet. ik kraag in de lijst netjes de artikel namen te zien (titels) nu zou ik denk ik aan de hand van de geselecteerde title weer de daarbij behorende prijs kunnen filteren echter hoe krijg ik deze title mee. zelf dacht ik bovenaan een functie te schrijven die na onchange de titel mee krijgt en dat deze dmv de titel de prijs in een variabele zet die dat weer dmv echo aangegeven kan worden. is dit een hele foute gedachte?? jullie zien ik ben echt nog een beginner dus denk soms te makkelijk of te omslachtig.

weet iemand misschien de code voor zo,n onchange actie??

Ronald van nielen

ronald van nielen

15/08/2011 21:10:12
Quote Anchor link
ik kan inderdaad de gegevens uitlezen uit de database maar ik wil de prijs in een appart vakje hebben. dus een veld voor de select list en daarnaast een los vakje waar de prijs in moet komen. weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg aangezien ik zit te tobben met de </select>. ik krijg het niet voor elkaar. als ik de twee velden achter elkaar zet gaat het goed dan zie ik mijn product met de prijs eraan vast. maar ik wil de prijs dus in een los veld hebben.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.