Bij scherm sluiten iets gebeuren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Christian

Christian

23/05/2004 18:54:00
Quote Anchor link
Ik wil graag dat als ik mijn scherm sluit php een bestand verwijderd. Dat kan dus zoL

unlink("bestand")

maar is er dan niet iets wat ik op deze manier kan doen:

if(en dan dat hij het pas doet als het vester is gesloten)

{
unlink("bestand")
}

Weet iemand een functie of zo die ik bij "if" kan zetten?

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 06:34:09

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 18:55:00
Quote Anchor link
Via JavaScript is het:
<body onUnload=" hier je code ">

In PHP weet ik het niet, maar denk niet dat het in PHP kan aangezien dat serverside is ...

De VeeWee

de VeeWee

23/05/2004 18:59:00
Quote Anchor link
zet een location.href naar een php-bestand in die onunload en dan zet je in dit php bestand unlink("bestand");
en dan moet het volgens mij wel lukken (niet zeker)

Christian

Christian

23/05/2004 19:08:00
Quote Anchor link
Dat met javascript weet ik, alleen ik snap je niet helemaal veewee, ik moet dus een link maken die naar een bestand gaat dat het verwijderd, maar dat wil ik juist niet, ik wil gewoon dat als ik op het kruisje klik hij een ander bestand verwijderd.

Christian

Christian

23/05/2004 19:10:00
Quote Anchor link
stom dat php geen event systeem heeft of zo.

Christian

Christian

23/05/2004 19:16:00
Quote Anchor link
of heeft php dat wel?

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 19:28:00
Quote Anchor link
Volgens mij niet ho0r PHP is serverside en genereerd dynamische HTML paginas, niets meer, niets minder ...

De VeeWee

de VeeWee

23/05/2004 21:10:00
Quote Anchor link
sessions worden verwijderd als de browser dichtgaat
misschien kan je in het bestand dat je wilt verwijderen gebruik maken van die session variabelen; als die niet gezet is word het automatisch gedelete ofzo... (gewoon een rare suggestie...)

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 21:18:00
Quote Anchor link
Maar hoe wil je dat checken dan?
De sessie worden door PHP geset, dat gebeurd dus voordat je je HTML pagina te zien krijgt.
Als je je browser sluit kan PHP op zichzelf geen script meer uitvoeren.

De VeeWee

de VeeWee

23/05/2004 21:22:00
Quote Anchor link
in that way...

B a s
Beheerder

B a s

23/05/2004 23:29:00
Quote Anchor link
Je kunt het ook anders doen.. Via php sessie id of zelf een iets aanmaken waarmee je elke bezoeker kunt tracken.. Wat ze doen, wanneer etc. Als er dan bijv. 5 of 10 minuten geen klik meer is geweest (dit check je door de bezoekers die op je website komen en zo het scriptje aanspreken), dan unlink() je dat bestandje..

Via javascript is het zeer onveilig want als het bestandje verwijderd MOET worden, en er anders bijv. nare dingen kunnen gebeuren en de bezoeker weet dat, dan kan die bezoeker javascript uitzetten en dan werkt het niet meer..

Rick

Rick

24/05/2004 03:36:00
Quote Anchor link
doe maar wat Bas zegt, dat is de enige goede oplossing

gewoon in elke pagina een stukje code zetten dat automatisch de huidige tijd in de database gooit
is de tijd meer dan 10min geleden dan bestand weggooien en rij uit de database deleten

Christian

Christian

24/05/2004 12:44:00
Quote Anchor link
ik lees de sessdion tutorial wel ff

Christian

Christian

24/05/2004 12:53:00
Quote Anchor link
Maar, ik heb geen mysql database, kan die manier van bas kreleger dan wel?

zoja, hoe?

Christian

Christian

24/05/2004 12:56:00
Quote Anchor link
Want ik wil eigenlijk een soort van inlog systeem maken, als de gebruikersnaam goed is wil ik dat hij een bestand aanmaakt en dat dan verwijderd als hij weg gaat, dus als hij het venster sluit. Ik gebruik een iframe dus het hoeft geen links te dorstaan of zo.

Maar je kan toch met cookies een cookie maken die voor een bepaalde tijd blijft of eeuwig, maar hoe maak je dan een cookie die verwijderd wordt als het venster sluit. Ik wil het niet met javascript doen. Want anders kan ik het wel met cookies doen, want die worden dan automatisch verwijderd bij het sluiten van het scherm.

Rick

Rick

24/05/2004 13:30:00
Quote Anchor link
de manier van Bas kan ook prima zonder database, ik zou gewoon een aparte map maken met schrijfrechten waar je gewoon per ip een bestandje aanmaakt en bij elk bezoek aan de pagina touch(); gebruiken
maar om ervoor te zorgen dat de bestanden ook weer verwijderd worden moet je of een cronjob zetten of in elk bestand opnieuw laten controleren welke bestanden oud zijn

sessiecookies worden automatisch verwijdert op het moment dat je je browser sluit
hiervoor moet je maar even kijken naar session_start();

Christian

Christian

24/05/2004 17:01:00
Quote Anchor link
ik zal wel even bij dat sessioncookie kijken want van dat daarboven snap ik niets

Christian

Christian

24/05/2004 19:01:00
Quote Anchor link
Ik snap het nog steeds niet, ik heb de tutorial sessions in php4 of zo iets doorgelezen maar ik snap het nog steeds niet

De VeeWee

de VeeWee

24/05/2004 19:26:00
Quote Anchor link
volgens mij wel niet al te veilig, een inlog te maken zonder database, gewoon het juiste bestandje op je server vinden en je bent al half binnen...

Christian

Christian

24/05/2004 19:44:00
Quote Anchor link
Ow, ik snap nu hoe je een sessie moet maken, ik heb(denk ik) een vrij simpel login systeem, als de gebruikersnaam goed is wordt er een session aangemaakt met de gebruikersnaam:

$_session['user'] = $_POST['gebruikersnaam']

Dit doet hij pas als het wachtwoord van de gebruiker en zo goed is, maar hoe kan ik dan later doen dat hij de pagina pas weergeeft als de sessie bestaat en de juiste inhoud heeft.

Ik doe nu dit maar dat werkt niet echt

if(isset($_SESSION[$_GEST['user']))

De url van de pagina is dan

pagina.php?user=gebruikersnaam

de gebruikersnaam wordt dan met $_post meegegeven aan de pagina.

Alleen dit werkt niet, wil iemand me helpen?

Rick

Rick

24/05/2004 20:21:00
Quote Anchor link
gewoon op elke pagina zoiets als dit zetten
[pseudocode]
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
if(isset($_SESSION['user'])){
   if($_SESSION['user'] == $username && $_SESSION['password'] == md5($password)){
      echo 'je bent ingelogd';
   }
}

?>

[/pseudocode]

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.