bijhouden van wijzigingen php scripts

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard Vos

Richard Vos

02/06/2012 19:46:19
Quote Anchor link
Beste Forumleden,

Ik programmeer nu 2 jaar en maak verschillende websites en webshops met zelfs een complete backoffice voor de webshops. Inmiddels heb ik heel erg veel scripts. Mijn vraag is simpel, is er een programma waarin je wijzigingen die gemaakt zijn in een script kan omschrijven en bijhouden, zodat je snel bij het niet goed functioneren van een script kan bepalen wanneer en wat er precies is gewijzigd in een script. En waarin je kan bijhouden en/of aanmaken van een procedure voor het maken van bijvoorbeeld een factuur, herinnering etc. een soort boomstructuur.
Inmiddels programmeren we in een team van 2 soms 3 mensen.
Het overzicht begin ik echt kwijt te raken zonder een dergelijk programma.
Bedankt alvast voor het meedenken.
Richard

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 15:49:07

Wouter J

Wouter J

02/06/2012 20:12:22
Quote Anchor link
Ik raad aan om een Version Control System te gebruiken. Ik raad aan om dan GIT te pakken.

Richard Vos

Richard Vos

02/06/2012 20:26:51
Quote Anchor link
waarom vraag ik dat niet eerder, ik moet nog wel uitzoeken hoe het precies werkt maar zo op het eerste gezicht lijkt het me helemaal super, bedankt.

Wim E

Wim E

02/06/2012 21:26:54
Quote Anchor link
SVN als je voor jezelf wil houden...Ik heb eigen servertje, daar draai ik SVN op.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2012 21:33:02
Quote Anchor link
Als je met GIT werkt, kan je de source toch ook voor jezelf houde, of zie ik dat nou verkeerd, of is het specifiek bedoeld voor OpenSource projecten?

Wouter J

Wouter J

02/06/2012 23:42:10
Quote Anchor link
Nee, GIT kan ook lokaal. Het mooie van GIT is ook juist dat het zo mooi lokaal werkt. Je hebt geen servertje nodig.

GIT is een Distributed Version Control System. Dat betekend dat elke persoon de hele repo heeft en niet alleen zijn eigen code.

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

03/06/2012 07:57:46
Quote Anchor link
Als je Git wel op internet wil of geen eigen server wil opzetten, dan raad ik je https://bitbucket.org/ In tegenstelling tot GitHub heb je daar wel gratis (zonder abonnement) privé projecten.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.