Board Game Online

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouter Lockefeer

Wouter Lockefeer

30/04/2009 19:09:00
Quote Anchor link
Heya!

Sinds een maand is mijn site Board Game Online speelbaar. Echter raken we nog steeds veel te veel bezoekers kwijt die het spel niet eens gespeeld hebben (80-90%). Ik ben continu bezig de site te verbeteren, maar tips zijn altijd welkom!

De link der linken:
http://www.boardgame-online.com/

Het is een vreemd bordspel waarbij vreemde dingen gebeuren en je goed moet opletten. Triviantvragen, interactieve items (geweer, explosief schaap) en zeldzame gebeurtenissen! Vooral leuk om met vrienden te spelen!

Het idee is simpel. Maak een potje aan en gebruik de unieke link om mensen in je potje te krijgen. Start het potje wanneer je zin hebt. Als je een review wilt doen van de site, raad ik ten zeerste aan dat je een potje aanmaakt. Dat kan zonder account en kost niet meer dan een minuut. :)

De site is gemaakt om te leren werken met HTML, PHP, JS, CSS en AJAX, waar ik een half jaar geleden nog geen ervaring mee had. Ik hoop veel spelers te krijgen en de serverkosten er uit te halen.

Zojuist heb ik een chat op de pagina toegevoegd, waardoor het makkelijker te zien is wanneer iemand een nieuw potje start. Deze werkt nog niet optimaal in Internet Explorer (de setInterval lijkt soms te falen, waardoor geen automatische updates komen).

Graag hoor ik tips over verbeteringen, met name om bezoekers over de streep te trekken een potje te starten. Verder is alle kritiek welkom.

Cheers,
DysprosiumDy

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 12:43:23

Mar cel

Mar cel

30/04/2009 22:43:00
Quote Anchor link
Je layout is niet echt bij de tijd.

Roel -

Roel -

30/04/2009 22:46:00
Quote Anchor link
Ik vind het er op zich wel gezellig uitzien, alleen zou ik die tekst wat duidelijker maken.

Wouter Lockefeer

Wouter Lockefeer

30/04/2009 23:16:00
Quote Anchor link
Hey Marcel!

Bedoel je de site zelf, in-game of beide? In-game zijn we nog niet toegekomen aan een verversing van de looks. Dat gaan we nog een keer hipper maken. We houden wel van een wat oubollige, schattige look. Dat contrasteert mooi met de brute gebeurtenissen in het spel.

Als je het technischer bedoelde, dan hoor ik graag details. Het is immers mijn eerste site en bijna alles is door trial en error opgebouwd met behulp van w3schools.

Thanks voor de reacties (geldt ook voor jou, Roel!),
Dy

The Ultimate

The Ultimate

01/05/2009 08:03:00
Quote Anchor link
Ik heb het even gespeeld, maar ik moet helaas zeggen dat ik er maar heel weinig aan vind. Het enige wat ik doe is op een knopje drukken, geen actie, weinig interessant en zeker niet iets wat ik graag nog een keer zou willen doen. Mijn interesse is na 15 seconden weg als ik doorkrijg dat het niets uitmaakt wat je drukt.

Ook is het niet duidelijk voor een bezoeker die nog nooit is geweest wat hij op de site kan doen (dit moet in een oogopslag duidelijk zijn en niet pas na het lezen van allerlei teksten want dan ben je je bezoeker kwijt). Pas de website daarom ook in GRAFISCH opzicht zo aan dat men direct ziet dat het hier om een leuk (nouja, leuk?) spel gaat en zorg dat belangrijke knoppen ook direct opvallen.

Wat ik wel goed vind is dat je het spel kan spelen zonder eerst te registreren, mail te openen, registratielink te klikken, etc.

Succes!

Wouter Lockefeer

Wouter Lockefeer

01/05/2009 11:43:00
Quote Anchor link
"Mijn interesse is na 15 seconden weg als ik doorkrijg dat het niets uitmaakt wat je drukt."

Hmmm. Ik denk dat een groot probleem is dat niet iedereen doorheeft dat dit spel niet bedoeld is om met 1 speler te spelen. Want, geloof me, er zit vreselijk veel tactiek in het spel als je met meerdere mensen speelt! Je kan combinaties van items gebruiken om mensen exact op je vakje te krijgen om ze weg te slaan met je hamer of te vermoorden met je skills.

Ik zal proberen duidelijker te maken dat er in 1-speler modus weinig verwacht kan worden. De items zijn dan grotendeels overbodig. De enige reden dat een speler überhaupt alleen kan spelen, is omdat ik graag alle opties open laat en sommige mensen graag dingen willen testen om later tegen vrienden te gebruiken.

Omdat ik het zonde vind dat je het spel niet to the max hebt ervaren, toch nog even snel wat je gemist hebt:
* Interactieve items
- Komt iemand tijdens zijn beurt op je vakje, sla hem snel voor hij weg is.
- Schiet iemand op je en moet je vluchten, lock snel je teleporter om later weer terug te teleporteren.
- Iemand die net over de finish gaat als jij daar in de buurt staat. Gebruik snel je lasso en trek hem terug!
- Iemand grijpt naar zijn geweer. Hypnotiseer hem om hem zelfmoord te laten plegen!
- Bekogel andere spelers met objecten met de katapult als ze te ver weg zijn, of stuur een explosief schaap op ze af!
* Stel een winfilmpje en winquote in (gratis account nodig). Een YouTube filmpje dat afspeelt voor alle andere spelers wanneer jij wint.
* Seasonal events.
- Geef elkaar kadootjes met kerstmis.
- Zoek paaseieren met pasen.
- Praat als een piraat tijdens Talk Like A Pirate Week!
* Ontdek zeldzame opties!
- Hypnotiseer een bad guy in het wilde westen.
- Geef de Lolrus een nieuwe emmer.
- Unlock een zeldzame titel zoals 'Indiana' door iets zeldzaams te doen.
- Vindt 10 dingen om kapot te slaan met je hamer.
* Win awards en breek records. (account nodig)

Hopelijk nodigt dit mensen uit om eens een multiplayer potje te starten. Als je je potje aanmaakt, verschijnt het in de chat op de site, dus als er mensen online zijn, kunnen ze je potje joinen (als je ze tenminste wat seconden de tijd geeft ;)).

Ik krijg dagelijks van tientallen mensen berichten dat ze het een geweldig spel vinden en dat maakt het alle moeite dubbel en dwars waard. Maar ik vrees dat het met name door de site komt dat veel mensen het spel niet ervaren zoals het bedoeld is. Bedankt voor dat inzicht!

Cheers,
Dy

The Ultimate

The Ultimate

01/05/2009 13:34:00
Quote Anchor link
Hmmm, tja als je het zo zegt klink het inderdaad al een stuk spannender. Op deze manier heb ik het ook niet ervaren (inderdaad omdat ik enkel en alleen speelde). Ik denk dat je dan toch vooral naar de graphics moet gaan kijken. Misschien kun je er een wat professionelere look aan geven.

Om te beginnen zou ik het lettertype wijzigen in een wat minder 'kinderlijk' lettertype. Daarnaast kun je wellicht wat meer doen met mascottes (mooier maken en op meer plaatsen terug laten komen). Daarnaast zou ik een bord ontwerpen in plaats van een 'lijntje' waarlangs men loopt. Ik heb zo geen overzicht. De pagina van het spel zelf is niet erg aantrekkelijk qua kleur en design.

Succes!

Wouter Lockefeer

Wouter Lockefeer

02/05/2009 00:00:00
Quote Anchor link
Tja, onze ervaring is dat mensen die het spel werkelijk spelen er gemiddeld erg enthousiast over zijn, maar dat het moeilijk is om mensen over die eerste streep heen te trekken. Ik denk dat ik genoeg kan met deze tips.

Wat betreft de game page; die is stukje bij beetje opgebouwd toen er meer en meer opties kwamen en is inderdaad nog gewoon lelijk en schraal. Echter kan je wel font, paginakleur, font size en meer aanpassen in het spel en dit opslaan in je account. Dat scheelt voor nu iig al een beetje. ;)

Bedankt voor de tips!
Dy

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.