browser push notificaties

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »
Michael -

Michael -

22/01/2020 21:14:29
Quote Anchor link
Beste,

Iemand ervaring met browser notificaties?
Ik wil een notificatie sturen. Ook als je de website niet open hebt.
Wat is hiervoor de makkelijkste manier? Is hier een makkelijk framework voor?
Ik krijg veel resultaten van hele oude topics, of van diensten waarbij je via hun notificaties kunt sturen. Of github juist weer hele projecten die je eerst moet installeren. Ik zoek gewoon iets wat ik even kan toevoegen, klaar. Het is toch gewoon een stukje javascript?

Iemand een linkje of zo?

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 23:05:11

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

22/01/2020 21:36:52

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2020 22:06:22
Quote Anchor link
Je hebt wel een worker nodig die op de achtergrond draait en de notificaties wegstuurt. Daarom kom je vaak server-side scripts tegen.

Of je moet een 3rd-party zoals OneSignal gebruiken.

Michael -

Michael -

23/01/2020 06:27:03
Quote Anchor link
@Rob, inderdaad een dubbele post, excuus ;-)

@Arien, ik heb een shared hosting, dus als ik iets moet installeren houd het op. Is er dan een API voor of zo?
OneSignal is vergelijkbaar met SendPulse die ik had gevonden, maar na aanmelding krijg een platform waar ik een notificatie kan samenstellen. Ik wil zelf een bericht dat uit PHP komt doorsturen als notificatie. Op de frontpage staat dat ze een API hebben, maar kan 'm vervolgens nergens vinden.
Dan weet ik in ieder geval dat ik in deze hoek moet blijven zoeken.

edit:typo's
Gewijzigd op 23/01/2020 10:11:16 door Michael -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 08:39:24
Quote Anchor link
Apart, dan hebben ze die link verstopt? Via Google vind ik hem wel:
https://documentation.onesignal.com/docs/onesignal-api en dit is die van SendPulse: https://sendpulse.com/integrations/api/web-push
Gewijzigd op 23/01/2020 08:44:29 door - Ariën -

Michael -

Michael -

23/01/2020 10:11:52
Quote Anchor link
Thanks Arien. Ik ga even kijken welke het handigst is.

Toevoeging op 23/01/2020 21:00:57:

Arien, heb je ervaring met OneSignal? Ik krijg SendPulse niet juist voor elkaar, notificatie op de desktop verschijnt wel, maar vervolgens niet in de lijst met subscribers. Op de mobiel helemaal geen notificatie. Dus OneSignal geprobeerd. Hier kun je iets meer instellen dan alleen de standaard notificatie (die grappig genoeg niet wordt aanbevolen) zoals bij SendPulse. Slide prompt gekozen (die wordt aanbevolen). Op de desktop verschijnt deze netjes. Waarna acceptatie alsnog de standaard prompt van de browser komt. Vervolgens verschijnt deze inderdaad als subscriber in de dashboard.

Nu graag nog op de mobiel.
Hier verschijnt geen melding. Voor de custom-link gekozen, maar zelfs deze knop verschijnt wel op de desktop, maar niet op de mobiel. Waar kan dit aan liggen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 21:03:11
Quote Anchor link
Ooit heb ik eens een paar testjes er mee gedaan, maar ik moet er nog wat moois mee doen om er echt een mening over te kunnen geven ;-)

Michael -

Michael -

23/01/2020 21:42:35
Quote Anchor link
Misschien is vandaag de dag? Kun je me daarna zeggen hoe je 't hebt gedaan ;-)
Het ligt niet aan mijn mobiel, anderen zien ook geen notificatie of knop. Mogelijk moet je dus nog ergens iets aanzetten of zo.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 21:44:56
Quote Anchor link
Ik doelde zelf op OneSignal, en niet op SendPulse. Met die laatste heb ik geen uitgebreide ervaring.
Ik ga van het weekend eens wat uitgebreider mee spelen.

Michael -

Michael -

24/01/2020 06:22:09
Quote Anchor link
Ik doelde ook op OneSignal. Die andere heeft die opties niet.
Notificatie vanuit PHP werkt ook allemaal prima. Alleen jammer dat mobiel dus nog niet werkt. Kan er weinig nuttigs over vinden.

Toevoeging op 24/01/2020 19:07:44:

De website moet wel ten alle tijden het zelfde zijn. Je kunt de notificaties maar vanaf 1 domein activeren.
Dat houd dus in als je https://domein.tld instelt, dat https://www.domein.tld en http://domein.tld niet werken (als in, vraagt niet of je notificaties wil.)
Nou wil ik dus alles doorsturen naar https://domein.tld, maar ik krijg een ERR_TOO_MANY_REDIRECTS.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\. [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(?:www\.)?(.+)$ [NC]
RewriteRule ^ https://%1%{REQUEST_URI} [L,NE,R=301]

Bron

Edit:
Opgelost. Het antwoord op 't htaccess gedeelte is hier te vinden.

Update:
Het werkt nu redelijk. Notificaties verschijnen nog niet altijd even goed, maar dan is de button (custom link) te gebruiken. Voor dit doeleinde is dat niet zo belangrijk.
De API werkt prima. Het was even zoeken hoe alles in te stellen.
Enige nadeel vind ik nog dat de bestanden worden herkend en standaard worden geblokkeerd als zijnde trackers. Dus de website moet eerste aangegeven worden als vertrouwt. Ik zie dat sites die hun eigen "worker" hebben dit probleem niet hebben. Maar ook dat is voor dit doeleinde niet zo belangrijk.
Gewijzigd op 25/01/2020 13:19:12 door Michael -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2020 18:00:49
Quote Anchor link
Thnx voor je bevindingen tot nu toe. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad om er zelf mee te spelen. Maar misschien is een eigen VPS met node.js om een worker te draaien een betere optie dan OneSignal. Maar dat betekent wel dat je zelf geloof ik wat keys bij de browserbouwers moet aanvragen, omdat elk een eigen API lijkt te gebruiken.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

26/01/2020 21:43:54
Quote Anchor link
Ik kop 'm maar nogmaals in: https://github.com/Minishlink/web-push-php-example
- server side alles PHP (dus geen node.js nodig)
- client side uiteraard een JS worker
- geen afhankelijkheid van een 3e partij (met een prijskaartje)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2020 23:06:15
Quote Anchor link
Ik dacht dat zo'n worker altijd via een server moest?
Wat zijn de redenen waarom je een worker zowel serverside als clientside kan uitvoeren?

Michael -

Michael -

27/01/2020 01:48:03
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/01/2020 18:00:49:
Thnx voor je bevindingen tot nu toe. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad om er zelf mee te spelen. Maar misschien is een eigen VPS met node.js om een worker te draaien een betere optie dan OneSignal. Maar dat betekent wel dat je zelf geloof ik wat keys bij de browserbouwers moet aanvragen, omdat elk een eigen API lijkt te gebruiken.

Klopt, maar voor dit doel werkt t perfect zo. Je hebt er dan gelijk een duidelijk dashboard die alle gebruikers en berichten bijhoudt. Je kunt zien hoeveel er geslaagd zijn. Hoevaak erop geklikt is enz enz.
Teveel om voor dit doel zelf te maken.

@Rob ik kan me haast niet voorstellen dat dit ook offline push berichten kan sturen, wat voor mij wel belangrijk is. Ik kwam wel meer van dit soort projecten tegen maar werkt alleen bij online/actieve ontvangers.
Weet je of dat hier ook voor geldt?

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

27/01/2020 09:29:26
Quote Anchor link
Dit werkt ook offline. Als je je "aanmeld" (dit gaat via javascript) krijg je "van de browser" wat gegevens terug (endpoint, key, token). Die moet je dus ergens op je server opslaan. Met die gegevens kun je dan (later) push berichten gaan sturen. Die gaan dan naar een soort "inbox" bij de browser leverancier. Op het moment dat je weer online komt haalt je browser / serviceworker die inbox leeg, en krijg je (alsnog) je push berichten (en als je online bent werkt het natuurlijk instant).

Verder is het voor mij ook een redelijke black box. Ik weet ook niet precies hoe lang ze die berichten bewaren. Maar het werkt (ook offline), en dat telt ;-)

Michael -

Michael -

27/01/2020 16:43:11
Quote Anchor link
@Rob, Bedankt voor het delen. Dat is wel interessant dus. Nu heb ik alles al werkend, maar zal de link zeker opslaan en later eens in verdiepen.
Bij OneSignal worden berichten maximaal 3 dagen bewaard en lager kun je natuurlijk instellen. Ik denk dat 3 dagen wel een limiet is van de browsers om te voorkomen dat je naar een maand ineens worden gebombardeerd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.