Browser statistieken
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Dank je Elwin!
@ Elwin: Klopt, Firefox is inderdaad nogal groot voor een oudere pc. Maarja, dan is er altijd Chrome nog.
Edit:
@ Arjan: Hehe, die is koel. Toch gaat die naar mijn mening te ver, ik vind niet dat je de gebruiker totaal van de pagina moet blocken, gewoon een melding aan de bovenkant van de pagina zou voldoende zijn naar mijn mening.
@ Arjan: Hehe, die is koel. Toch gaat die naar mijn mening te ver, ik vind niet dat je de gebruiker totaal van de pagina moet blocken, gewoon een melding aan de bovenkant van de pagina zou voldoende zijn naar mijn mening.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
@ Mitchell
Chrome is nie geschikt voor webdeveloping... althans, niet het on-the-fly editten... uiteraard wel voor browsercompatiblility testen..
daarnaast, IE6 is verouderd, maar wordt zoals paar posts terug, nog steeds erg veel gebruikt...
Als er geen enkele site meer geschikt is voor IE6, worden ze wel verplicht om over te stappen... maar zolang Microschoft nog bezig is met ondersteuning voor XP, en dus ook IE6, dan zijn er er voorlopig nog niet van af...
En ja... FF == memoryleak erg jammer, heb nu 5 simpele tabbladen open, en hij vreet 145 MB geheugen...
http://arjan.i-cey.net/browsertest.php
^^ Iemand met IE6 die mij even kan aangeven wat voor waardes hij terugkrijgt? Zal ik wel even iets moois in elkaar zetten :)
Oeh, als iemand met IE6 een screenshot kan maken van zo'n 'Internet explorer heeft een download tegengehouden'-balkje bovenaan, graag ;).
^^ Iemand met IE6 die mij even kan aangeven wat voor waardes hij terugkrijgt? Zal ik wel even iets moois in elkaar zetten :)
Oeh, als iemand met IE6 een screenshot kan maken van zo'n 'Internet explorer heeft een download tegengehouden'-balkje bovenaan, graag ;).
http://img217.imageshack.us/img217/3372/ie6.jpg
die is echt IE6, dus niet van multiple IE...
die gele downloadbalk kan ik zo niet vinden.... moet je even op google kijken daar staan ze wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leon Kunst
@ Arjan: Zoiets?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Array
(
[browser_name_regex] => ^mozilla/4\.0 (compatible; msie 6\.0; .*windows nt 5\.1.*).*$
[browser_name_pattern] => Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; *Windows NT 5.1*)*
[parent] => IE 6.0
[platform] => WinXP
[browser] => IE
[version] => 6.0
[majorver] => 6
[win32] => 1
[frames] => 1
[iframes] => 1
[tables] => 1
[cookies] => 1
[backgroundsounds] => 1
[cdf] => 1
[vbscript] => 1
[javaapplets] => 1
[javascript] => 1
[activexcontrols] => 1
[cssversion] => 2
[supportscss] => 1
[minorver] => 0
[alpha] =>
[beta] =>
[win16] =>
[win64] =>
[isbanned] =>
[ismobiledevice] =>
[issyndicationreader] =>
[crawler] =>
[aol] =>
[aolversion] => 0
)
(
[browser_name_regex] => ^mozilla/4\.0 (compatible; msie 6\.0; .*windows nt 5\.1.*).*$
[browser_name_pattern] => Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; *Windows NT 5.1*)*
[parent] => IE 6.0
[platform] => WinXP
[browser] => IE
[version] => 6.0
[majorver] => 6
[win32] => 1
[frames] => 1
[iframes] => 1
[tables] => 1
[cookies] => 1
[backgroundsounds] => 1
[cdf] => 1
[vbscript] => 1
[javaapplets] => 1
[javascript] => 1
[activexcontrols] => 1
[cssversion] => 2
[supportscss] => 1
[minorver] => 0
[alpha] =>
[beta] =>
[win16] =>
[win64] =>
[isbanned] =>
[ismobiledevice] =>
[issyndicationreader] =>
[crawler] =>
[aol] =>
[aolversion] => 0
)
Ik plaats zometeen nog wel een plaatje. :)
Edit: Dit plaatje? Of heb je liever een mooiere? :)
hehe poste net zo'n soortgelijke lijst, als jpg...
Ik gebruik nieuwste FF, met aantal webdev plugins geinstalleerd...
Nou heb ik FF ook de hele dag open staan hor...
Maja pagina's laden issie wel vies rap mee...
Maar als dadelijk de opvolger van IE 8 er bijna is en ze zitten dan nog op IE 6 te kloten (volgens mij werken dan sommige effecte / 'plugins' niet meer hierin) dan lijkt het me al een beter idee om dat te doen...
Heeft er iemand hier al goede ervaringen met IE 8 ?
met betrekking tot css, enz........
@ Marco / Topic: Weet jij of iemand anders misschien of IE 8, multiple IE overschrijft?
Quote:
U kunt uzelf en vele andere een groot plezier doen door uw internet browser te updaten of over te stappen op eenalternatieve browser!
Iemand nog een betere tekst? zo komt dat er dan uit te zien. Werkend voorbeeld op mijn website
browser en kan de site niet optimaal gebruiken. Upgrade nu of gebruik een alternatief." beter is. Gaaf scriptje trouwens. :)
@ Arjan: Ik denk dat "U gebruikt een verouderde internet Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
Denk eerder aan iets van een 'betere internetervaring' ofzo.. Alhoewel ik er ook wel in kwijt wil dat ze 'webdevelopers' steunen door te upgraden / overstappen.
Misschien iets als "We zien dat u Internet Explorer 6 gebruikt, deze is oud en onveilig. Om een betere internet ervaring te krijgen, upgrade nu of stap over op een betere browser." waarbij de betere browser firefox of chrome is. :)
Mitchell schreef op 10.03.2009 15:36:
Of Opera.Naja, ik denk dat het ze niet zoveel uitmaakt of de webdeveloper er beter van word, ze willen natuurlijk alleen er voor zorgen dat ze het zelf beter krijgen. We moeten natuurlijk ook niet als luie personen over komen.
Misschien iets als "We zien dat u Internet Explorer 6 gebruikt, deze is oud en onveilig. Om een betere internet ervaring te krijgen, upgrade nu of stap over op een betere browser." waarbij de betere browser firefox of chrome is. :)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$browser = get_browser($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], true);
if($browser['browser'] == 'IE' && $browser['majorver'] <= 6)
{
echo '<div id="explorerbalk"><p>U gebruikt een veroudere versie van Internet Explorer. <a href="http://windowsupdate.microsoft.com/">Update Internet Explorer</a> of stap over naar een <a href="http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/">alternatieve browser</a>!</p></div>';
}
?>
$browser = get_browser($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], true);
if($browser['browser'] == 'IE' && $browser['majorver'] <= 6)
{
echo '<div id="explorerbalk"><p>U gebruikt een veroudere versie van Internet Explorer. <a href="http://windowsupdate.microsoft.com/">Update Internet Explorer</a> of stap over naar een <a href="http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/">alternatieve browser</a>!</p></div>';
}
?>
Voor de geïnteresseerden :). Andere zouden wellicht javascript gebruiken maar dat is niet echt mijn ding.
Zorgt alleen maar voor meer werk =(
http://ie6update.com/. Zoals Arjan zegt inderdaad misschien beter om PHP te gebruiken om zo JS te vermijden.
In toevoeging hierop: