Browsergame hulp gevraagd
Ik ben al een tijdje bezig met het ontwerpen van een browsergame op papier, en nu ook op de pc. Ik heb naar mijn mening al een aardig concept.
Al een tijdje ben ik bezig met het leren van scripttalen waaronder html, php, javascript.
Omdat ik genoeg krijg van tutorials (ga mij er dus geen voorschrijven), zou ik graag willen leren van een professional. Als hier iemand tussen zit die er veel van weet, mij les wilt geven + nog wilt helpen met mijn browsergame en dit allemaal gratis dan hoor ik het graag. Dit 'aanleren' is niet meteen nodig.
Wat informatie over de browsergame zelf:
Je kent het standaard thema wel, oorlog. Overnemen van steden, troepen bouwen,...
Dit spel wordt anders. Een financieel-economisch spel waarbij jij een zakenman bent. Sticht of join een bedrijf. Stamp het uit de grond en bouw het op tot een wereldwijde industrie.
De mogelijkheden zijn onbeperkt. Je kunt verschillende side-missions doen die via contracten in je postbus terecht komen.
Een bedrijf kan andere bedrijven overkopen, waaronder faillisementen, zich specialiseren in meerdere dingen, cafés runnen, sponsoren, privé jets/auto's/huizen kopen,...
Je begint met een klein bedrijfje. Naarmate de tijd vordert en je je bedrijfje uitbouwt, zul je de mogelijkheid krijgen om een tweede bedrijfsgebouw ergens neer te zetten. De plek moet je zelf kiezen. Een verkeerde beslissing en je bedrijf gaat failliet. Je zult kamers moeten onderzoeken die ervoor zorgen dat je kunt uitbreiden. Een aantal kamers zullen noodzakelijk zijn, zoals een communicatie centrum dat ervoor zorgt dat je kunt uitbreiden.
Hulp is dringend nodig. Niet overtuigd? Indien je meer wilt weten kun je me berijken via skype. (Zie profiel) En als dat nog niet helpt: Als er genoeg animo is wilt een ervaren team dat al eerder een browsergame tot stand heeft gebracht een handje toesteken. (**knip**) Er zijn geen plannen om de ontwikkelaars te vergoeden. Maar in het geval dat er premium-functies geactiveerd zullen worden zal dit vanzelfsprekend wel gebeuren.
We zoeken dus nog wat mensen met ervaring.
Zelf heb ik weinig ervaring. Maar met een team+het team van **knip** zal het zeker lukken!
Met voorbaat dank,
Thomas
Edit:
URL's op verzoek weggehaald
Gewijzigd op 12/08/2013 21:24:20 door - Ariën -
Stel je voor dat je straks een hele grote browsergame hebt en je kunt zelf niet eens begrijpen wat er nu in die duizenden regels code staat?
Gewijzigd op 13/03/2013 20:51:05 door Mark Hogeveen
Het kwam in mijn post inderdaad zo over alsof ik er niets van ken.
Dit bedoelde ik niet. Lezen/Begrijpen lukt me uitstekend. Het uit mijn hoofd schrijven van scripts wat minder.
Iemand interesse?
Gewijzigd op 13/03/2013 22:18:47 door Jan Nada
Quote:
Omdat ik genoeg krijg van tutorials (ga mij er dus geen voorschrijven), zou ik graag willen leren van een professional.
ben ik bang dat je alleen wilt leren programmeren om een spel te maken. Hierin hoop ik je een ding duidelijk te maken. Er is een opdrachtgever en een uitvoerder. In dit geval ben je de opdrachtgever maar vanwege een tekort (of helemaal geen) budget wil je zelf ook de uitvoerder worden . Het lijkt me verstandiger om je eerst echt flink in webdevelopment te verdiepen en dan achteraf gaat kijken of het echt wel iets kan worden of niet. Voordat je je afgekraakt gaat voelen (niet mijn bedoeling) moet je wel weten dat dit erg vaak voorkomt en mensen gewoon niet weten hoeveel werk er echt achtersteekt.
Als je echt gemotiveerd bent om zoiets te maken stel ik namelijk maar 1 ding voor... volg tutorials.
Gewijzigd op 14/03/2013 09:41:40 door Albert de Wit
Agree with Albert...
Daarnaast: tussen het begrijpen van een code en het uitvoeren van een code, zit een flink verschil.
Precies dat ja. Je moet niet leren programmeren omdat je het nodig hebt om je doel te bereiken maar omdat je het leuk vind. Als je dat niet doet ga je het niet heel ver schoppen met programmeren (ik geloof natuurlijk wel in uitzonderingen maar die zijn er niet veel).
Niet een van die kinderen die met de vraag afkomen: 'Hoe maak ik een browsergame'?
Ik onderschat het niet en weet hoeveel werk er achter zit.
Ik heb meegekeken hoe een browsergame werd gemaakt. 100-en regeltjes code voor één opdracht. Dat weet ik. Ook dat het met een goed team al langer dan een jaar duurt.
Maar zelf, helemaal alleen zoiets in elkaar steken gaat me niet lukken.
Daarom dat ik nog animo zoek.
Nog eens om het duidelijk te maken: Ik onderschat het niet
Toevoeging op 15/03/2013 06:33:38:
Interesse?
Gewijzigd op 14/03/2013 16:19:05 door Jan Nada
Hoe lang heb je dit idee al?
Wat heb je tot nu toe bereikt?
Wat kun je zelf al?
En meest belangrijke maar ietwat onbeschoft, hoe oud ben je?
Verschillende concepten zijn er gecreeërd en bewerkt.
Ik had iets berijkt, een team. Maar die zijn afgehaakt wegens irl drukte.
Zelf beheers ik html en php. Met javascript ben ik al aardig onderweg.
Ik leer momenteel nog steeds van tutorials en lectuur. Dus ik heb niet veel tegen tutorials, gewoon dat je me er niet naar moet doorverwijzen omdat ik er genoeg weet.
Van een persoon leren brengt altijd meer op dan van een boek of tutorial.
Ik ben 21.
Geen interesse
Iemand anders geïnteresseerd?
Vreemd, vroeger was er best veel animo, maar toen haakten ze af. Nu is er bijna geen reactie. :)
Je verwacht 1 jaar bezig ermee te zijn, dat is behoorlijk lang. Je bent 21 jaar... hebt weinig/verschrikkelijk weinig ervaring met programmeren en de concurrentie is veel te groot. Het maken van zoiets is wel mogelijk en niet al te moeilijk maar dan nog eens een community opbouwen... daar gaat verschrikkelijk veel geld in op wil je er later geld uithalen. Kans om te falen/stoppen is dan al te groot en als je dan al een maand of meer erin hebt gestoken is het verloren tijd.
Ik heb er toendertijd veel van geleerd "lees, veel dingen fout gedaan." en het was een leuke tijd. Maar de tijden zijn verandered. Er zijn zoveel van deze spelletjes dat je door het bomen het bos niet meer ziet. En ze zijn er een stuk complexer op geworden. Voor de gemiddelde hobby bob is het al bijna niet meer te doen.
Als je een goed online spel wilt dan heb je meer nodig dan een paar mensen die er een paar uurtjes per dag aan werken. En je werklast zal er niet minder op worden wanneer het spel online staat en er mensen spelen. Dan begint het pas.
Tevens is het zo dat je anderen vraagt gratis voor je te werken. Want ik neem aan dat het spel in jouw eigendom blijft? Dat ze misschien wat geld verdienen in de toekomst staat niet gelijk aan het werk dat verzet moet worden. En wat houden de personen die afgehaakt hebben er aan over? Die zullen wel vriendelijk bedankt zijn en dat is het of niet?
Naar mijn mening is er maar 1 manier waarop je de mensen kunt vinden die je zoekt. En dat is er voor te zorgen dat je zelf de meeste kennis hebt en er het meeste werk in stopt. Anders verdien je nooit het respect van de mensen die je aan het helpen zijn. En dan loopen ze je allemaal vroeg of laat weg, of je loopt de hele tijd ruzie met ze aan het maken.
En ik zou er niet teveel geld tegen aan gooien want de kans dat je wat terug verdient is niet al te groot.
Php en html beheers ik. Javascript lukt aardig. MySQL was voor mij de basis.
Zodra ik een team heb. Ongeveer 5 personen mij inbegrepen zijn de makers van TownSiege bereidt om te helpen met het programmeren. Zij beschikken over een geavanceerd en volledig team. Designers inbegrepen.
Premium-functies zijn ook in de planning. Dit betekent dat de medewerkers vergoed zullen worden.
Een jaar is toch een redelijke tijd?
Community is hier niet het grootste probleem. Ik ken genoeg mensen die willen meespelen. TownSiege zal het ook onder hun naam uitgeven. Dit betekent dat het onmiddellijk in de bekende wereld komt.
Daar moeten we ons geen zorgen over maken.
De concepten zullen worden doorgestuurd als er iemand interesse heeft.
Enne, ik zie dat TownSiege in het Nederlands is. Heb je dan niet een erg beperkte doelgroep? Ik deed altijd alles Engels talig, dan heb je een groter publiek. Hetzelfde geldt voor programmeurs. Nu ben je alleen op zoek naar mensen die Nederlands spreken of niet?
Hierdoor gaan ze snel heel wat nieuwe spelers krijgen.
Het is Nederlandstalig maar er spelen heel wat mensen.
Het is meer voor de lol. Maar indien ze er wat voor willen verdienen kan daarvoor gezorgd worden.
Het liefst nederlandstalige mensen ja. Maar dit is niet verplicht.
@Thomas Ik heb je een bericht gestuurd.
Uiteraard zijn we op zoek naar nog meer mensen.
Je kunt me altijd een prive bericht sturen voor meer info.
Gewijzigd op 17/03/2013 09:39:44 door Jan Nada
Gewijzigd op 17/03/2013 09:40:02 door Jan Nada
En een goed verhaal verzinnen? Reclame maken? Betaalmethodes met echt geld krijgen? Dit soort spellen die je op internet tegenkomt zijn een echt bedrijf, en zo'n bedrijf heeft meestal zelfs meerdere spellen.
Je bent 21, dus je kunt er een klein bedrijfje van maken, maar dan moet je wel durven.
Zoals ik al zij wil ik je best helpen met kleine dingen.
Gewijzigd op 17/03/2013 12:30:08 door Mark Hogeveen