Browsergame hulp (vrijwillig) gevraagd.
Ik ben al een tijdje bezig met het ontwerpen van een browsergame op papier. Ik heb al een concept dat ik later in dit bericht ga uitleggen.
Al ongeveer een jaar ben ik bezig met het leren van scripttalen waaronder html, php, javascript.
Ik zoek iemand die goed is in programeertalen waaronder php,html,javascript en eventueel ook grafisch zeer goed is.
Wat voor een browsergame word het:
Het zal geen browsergame worden met het populaire onderwerp: crime en oorlog, maar dit:
Een spel waarin jij een zakenman bent. Je begint met een klein bedrijfje waarvan je de naam zelf kunt kiezen. Langzaam maar zeker wordt je bedrijf groter en groter totdat je uiteindelijk genoeg geld hebt om een nieuw gebouw voor je bedrijf te stichten op een andere plek van de wereld of in hetzelfde land als je vorige gebouw. Je kunt ook nieuwe bedrijven stichten of failiete bedrijven overnemen. Dit is de hoofdgedachte. Hierbuiten zijn er natuurlijk nog een heleboel mogelijkheden zoals cafés stichten, een bondgenootschap oprichten, reclame maken voor popsterren etc. In 1 bedrijfsgebouw moet je kamers maken. Een aantal kamers zullen noodzakelijk zijn als je wilt dat je bedrijf veel verdient en kan uitbreiden. Als zakenman is het ook de bedoeling dat je sponsert en privéjets etc koopt. Het draait dus niet allemaal rond bedrijven.
Als iemand wilt helpen kan dat via dit forum of een bericht naar: [email protected]
Dit is volledig gratis! Je krijgt er dus geen vergoeding voor terug. Enkel als het spel commercieel goed draait dan zullen de helpende handen wel een vergoeding krijgen.
Als iemand nog wat wilt weten zeg het maar!
Gelieve geen tutorials neer te zetten. Ik krijg les van iemand die ook meehelpt met de game.
Met voorbaat dank,
Thomas
Of meer: 145 in een gros.
Ik acht de kans klein dat iemand dat vrijwillig gaat doen.
Te meer daar, zoals Eddy al aangeeft, er veel van zulke games zijn.
Toevoeging op 25/08/2012 17:55:08:
Obelix en Idefix op 25/08/2012 17:53:54:
Leuk idee, maar hoeveel tijd denk je dat hiervoor nodig is?
ong. een jaar. Ik heb nu al twee mensen die hier goed mee kunnen werken en het vrijwillig doen.
Gewijzigd op 25/08/2012 17:57:53 door Jan Nada
Je beschrijft uitgebreid wat je wilt gaan doen, maar er ontbreekt nog heel veel info:
Ongeveer een jaar: 1 uur per dag, week, maand?
Hoe zie je de rol-/taakverdeling?
Stel dat het slaagt: hoe zal de financiële verdeling zijn bij een commercieel succes?
Kortom: geef meer informatie.
Dagelijks zal er aan gewerkt worden. In uitzonderlijke gevallen kan het natuurlijk zijn dat dit niet zo is.
De taakverdeling kan ik pas geven als er genoeg animo is.
De financiële verdeling zal eerlijk verlopen. Hangt ervan af hoe groot de inzet was.
Toevoeging op 25/08/2012 21:30:20:
Ik zoek vooral grafici.
Toevoeging op 26/08/2012 12:04:02:
Iemand interesse?
Thomas Korthals op 25/08/2012 18:04:31:
Toevoeging op 26/08/2012 12:04:02:
Iemand interesse?
Iemand interesse?
Je verwacht dat iemand +/- een jaar lang dagelijks (helaas geef je niet aan hoeveel uur) er vrijwillig aan gaat werken. Ik denk dat menigeen ook nog andere verplichtingen heeft, zoals een studie en/of werk. Nog los van gezin en sociale verplichtingen.
Dat de animo 'niet zo heel groot is', lijkt me dus niet zo gek.
Zou willen dat ik elke (!) dag tijd over had ;-)
En Obelix en Idefix, de tijden zijn in feite nog niet bepaald. Dit hangt af van wanneer iemand tijd heeft. Ik heb nu 3 programmeurs (met mij inbegrepen) en een tester.
Dus er zijn genoeg mensen die tijd hebben. Waar komen die andere browsergames dan vandaan?
Maar ik hoor het wel als er interesse is :)
Gewijzigd op 27/08/2012 17:06:48 door - Ariën -
Ik ben zelf ook begonnen met ontwikkelen omdat ik zelf een browsergame wilde. Ik heb er al in geen jaren meer naar omgekeken maar toendertijd waren er al 50+ varianten gemaakt met de source code van mijn spel alleen.
Dat was een leuke tijd waarin ik veel geleerd heb en uiteraard veel fout gedaan heb. Achteraf gezien zat alles maar met touwtjes aan elkaar om het zo maar te noemen.
Anyway, veel plezier met de bouw van je spel. Zolang je het voor je plezier/kennis doet en niet voor het geld dan komt het wel goed.
En we schrijven alles zelf. Eerlijk.
- Aar - op 27/08/2012 17:04:43:
Wordt er ook gebruik gemaakt van een versioningsystem, en zo ja, welke? Hoe zit de taakverdeling in elkaar, en de communicatie tussen elkaar?
Ik was hier even benieuwd naar....
maar als je een helpende hand nodig heb ben ik je man ;)
(alleen om dagelijks achter de pc te zitten weet ik niet heb natuurlijk ook andere bezig heden!)
Ik heb ook ooit een browsergame gemaakt, zelf. Hier heb ik echt ontzettend veel van geleerd en het is altijd leuk om te zien dat mensen plezier beleven aan je creatie!
Doe het niet voor het geld, want dat verdien je er nagenoeg niet mee.
Dan Roel, ik doe het zeker niet voor het geld. Ik verwacht ook niet dat ik er iets mee verdien.
En ten slotte, ScrapZz, voeg me we even toe op skype: gp.noorddam
Dan kan ik wat vragen stellen.
Thomas Korthals op 27/08/2012 21:53:26:
Sorry Aar. Ik had erover gelezen. Maar ik weet nog niet wat ik ga gebruiken.
Ga eerst maar in hierin verdiepen voordat je met een groep gaat beginnen. Straks gaat iemand iets aanpassen en uploaden, terwijl iemand anders zijn wijziging upload waarbij jouw wijziging nog niet geintegreeerd zit.. moeite voor niks....
Ik ga samen met de groep beslissen wat we gaan gebruiken, hoe en wanneer.
Aha, okee.. Mijn advies is GIT, of anders SVN...
Gewoon GIT :) eventueel Teambox voor de taakverdeling etc...
Punt is altijd GIT is toch alleen voor open-source? Omdat alles op github wordt gedeeld?