Browsergame maken
steen schreef op 31.10.2009 19:44:
Daar zijn er ook genoeg van...
Ok, mooi... doe maar een link dan...
Groetjes, Lucifer.
Elk project dat ik heb gestart heeft het veel opgeleverd. Niet altijd geld maar vaak juist ervaring. Het ontdekken van functies en het combineren van functies tot je gewenste resultaat. Volgensmij is dit minimaal even belangrijk.
Zo das een verhaal :p
En dat is niet leuk voor degene die dit topic gestart heeft. Ok, het slaat nergens op, en hij heeft geen basiskennis, maar jullie kletsen er ook nutteloos overheen
Cornel schreef op 03.01.2010 21:20:
Jullie praten zwaar --||OFFTOPIC||--
En dat is niet leuk voor degene die dit topic gestart heeft. Ok, het slaat nergens op, en hij heeft geen basiskennis, maar jullie kletsen er ook nutteloos overheen
Hoe dom ben je zelf om een topic van 3 maanden oud te gaan bumpen met zo'n domme reactie?
Zou je in het vervolg even willen opletten op wat voor dingen je reageert? Je haalt steeds oude dingen boven. Dat is nergens voor nodig.
En zeker niet met zo'n bericht. De mensen in dit topic weten veel meer dan jou van php en dit soort dingen. Ook weten ze veel beter dan jou waarover ze het hebben.
rredspike schreef op 17.10.2009 02:44:
Doel is:
Leuk spel te maken (30.000.001ste browser-game, lekker boeiend) afwisseling in spellen is toch altijd wel verfrissend (tot een bepaalde hoogte).
Ik verwacht er verder van, dat mensen het gaan spelen en de rest van de informatie verstrek ik als er een serieus iemand is, maar eigenlijk hoeft het al niet meer, want ik heb al iemand gevonden op een andere site.
Leuk spel te maken (30.000.001ste browser-game, lekker boeiend) afwisseling in spellen is toch altijd wel verfrissend (tot een bepaalde hoogte).
Ik verwacht er verder van, dat mensen het gaan spelen en de rest van de informatie verstrek ik als er een serieus iemand is, maar eigenlijk hoeft het al niet meer, want ik heb al iemand gevonden op een andere site.
weten we nog niks van wat je wil maken?? je wil een gewoon een gemiddeld browsergame'pje maken en hoop succes te krijgen?? ik hoop dat je dan een hele grote vriendenkring hebt die et voor je wil spelen.
doe dan eerst even een beta op PHPhulp zodat we meteen je hele database kunnen leeg halen?
Edit:
daar ben ik het zwaar mee eens, ik ben zelf ook bezig met zon spel warschijnlijk weinig bezoekers, maar bij het maken ervan doe ik heel veel evaring op.
Daniel schreef op 31.10.2009 20:09:
Wat maakt het allemaal uit hij vraagt niet om je mening maarja, btw waarom zou je geen browser game maken en wel weer een login script? Die scripts zijn er toch ook zat.
Elk project dat ik heb gestart heeft het veel opgeleverd. Niet altijd geld maar vaak juist ervaring. Het ontdekken van functies en het combineren van functies tot je gewenste resultaat. Volgensmij is dit minimaal even belangrijk.
daar ben ik het zwaar mee eens, ik ben zelf ook bezig met zon spel warschijnlijk weinig bezoekers, maar bij het maken ervan doe ik heel veel evaring op.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas Php
Bas heeft gelijk. De enige reden dat ik immers ben begonnen met scripten, is om er iets van te leren. En ik koos voor een crime game. Waarom? Als je nadenkt, bevat dit alles. Database, login/ register. Design, html&css, sessions, query's, rekenen, loops, noem maar op. Als je een crime game goed gemaakt hebt, beheers je de basics van php vrij goed. Dus een crime game bouwen is nooit slecht. En een browser game is ook nooit slecht. Als iedereen namelijk zo negatief als jullie pessimisten dacht, Waren er helemaal geen games.
wesley schreef op 04.01.2010 06:53:
Bas heeft gelijk. De enige reden dat ik immers ben begonnen met scripten, is om er iets van te leren. En ik koos voor een crime game. Waarom? Als je nadenkt, bevat dit alles. Database, login/ register. Design, html&css, sessions, query's, rekenen, loops, noem maar op. Als je een crime game goed gemaakt hebt, beheers je de basics van php vrij goed. Dus een crime game bouwen is nooit slecht. En een browser game is ook nooit slecht. Als iedereen namelijk zo negatief als jullie pessimisten dacht, Waren er helemaal geen games.
dat zit net zo goed in een forum ;) of een cms systeem.
Dat is waar. Daar heb ik geen tegenargument op. Ik zeg ook niet dat crime games heilig zijn, ik zeg alleen dat het geen kwaad kan er 1 te maken :)
Vaak begint men met het spelen op een bestaande, willen zelf ook een halen ergens een scriptje vandaan, willen het aanpassen/veranderen en er ontstaat een php_newie die als hij doorzet later goede sites maakt door de ervaring van wat er allemaal in een spel zit.
Ikzelf ben echter met dit verhaal hetzelfde gedaan maar dan niet met een game maar een forum. Veel van geleerd!
- edit - Moet wel zeggen dat er op het forum zo veel geklets word in verschillende topics zonder de echte vraag te beantwoorden, (doe ik nu dus ook aan mee)
- edit 2 - Ik heb ook nog wel een idee voor een game, moet het nog wel wat meer uitwerken en heb momenteel niet veel tijd door andere activiteiten maar als aanbod nog open staat wil ik wel met iemand bezig gaan, met de gedachte: "Leuk om mee bezig te zijn, maar wetend dat het geen suc6 topper zal zijn"
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johannes
Ik wil best, als het maar per PC blijft. Ik ga niet afspreken etc. Dan hoeft het van mij niet. Database en MySQL is minder..
Reageren in een topic van meer dan een jaar oud :-(
Gedateerd, tegenwoordig bouw je geen browsergame meer dat is zooooo 2009!! Het bouwen van een social dinges is hot, iedereen bouwt nu twitter/hyves/faceboek na, zoekt php ontwikkelaars die mee mogen delen in de winst...... ;-) Hoe maak ik een query die vrienden van vrienden ophaalt zonder dubbelingen?
Gewijzigd op 31/03/2011 21:16:43 door Aad B
Rredspike op 16/10/2009 00:49:00:
Zoek iemand die samen met mij een browsergame wil maken.
Beloning: Aandeel in het spel
Vereisten:
- PHP
- mySQL
- Database
- Photoshop (hoeft niet)
Spreekt het je aan, doe mij dan even een bericht.
Vereisten:
- PHP
- mySQL
- Database
- Photoshop (hoeft niet)
Heb ondertussen al aantal jaren ervaring met PHP, Mysql en Javascript. Lijkt me leuk om een browsergame te ontwikkelen, heb zelf genoeg contacten in de ICT wereld.
Tevens is het wel zo dat je eerst een "functioneel ontwerp" moet gaan maken, hoe moet alles werken? Waarom is deze game beter dan andere? Welke doelgroep e.t.c.
PM maar even terug als je "serieus" een browser-game wilt maken want ik wil er wel aan meewerken.
Rredspike op 16/10/2009 00:49:00:
Zoek iemand die samen met mij een browsergame wil maken.
Vereisten:
- PHP
- mySQL
- Database
- Photoshop (hoeft niet)
Vereisten:
- PHP
- mySQL
- Database
- Photoshop (hoeft niet)
ik zou willen helpen zou graag 1 maken
heb je al eens gekeken naar de datums van de laatste replies in dit topic?
Michael - op 03/01/2010 21:58:00:
Hoe dom ben je zelf om een topic van 3 maanden oud te gaan bumpen met zo'n domme reactie?
Zeggen dat de ander dom is, en zelf niet kunnen uitrekenen dat de laatste post maar 1 maand geleden was.
Jacco Brandt op 03/02/2012 18:54:18:
Alhoewel dit een oud topic is, vond ik dit wel grappig.
Zeggen dat de ander dom is, en zelf niet kunnen uitrekenen dat de laatste post maar 1 maand geleden was.
Michael - op 03/01/2010 21:58:00:
Dan is het 2 maand en een paar dagen... bij de hand
Wanneer krijgt PHP Hulp nou eens een automatisch slotje op topics waar lange tijd niet meer in wordt gereageerd.
Gewijzigd op 03/02/2012 19:04:23 door Michael -
De vragen die worden gesteld zijn vaak serieus, maar hebben ook verzwegen argumenten zo van, ja, je zal niks vinden want je kan zelf niks en je game zal ook niks worden en blablabla. Misschien iets positiever zijn, in de trant van "probeer eens een freelancer te vinden tegenover betaling," of "misschien is iets meer informatie nodig om ons een helderder beeld te geven over waar we aan zullen werken mochten we meedoen." De vraagstelling hier is ook verkeerd en het idee wordt helemaal de grond ingeboord totdat er niks meer van over is en dan is het helemaal afgelopen.
Erg jammer. Ik zie dat mensen specifiek reageren op vacatures terwijl ze niks kunnen, niet geïnteresseerd zijn, maar toch informatie proberen te verschaffen waardoor er weer een onnodige discussie ontstaat. Vacatures zijn er voor de mensen die echt geïnteresseerd zijn en niet voor mensen die redeloos meer willen weten en de vacature afzeiken, dat moeten de echte geïnteresseerden doen. Ik ga toch bijv. ook niet de vacature van de KLM afzeiken voor een ervaren piloot, want ik ben helemaal geen piloot!
Hopelijk is het duidelijk. Misschien kan ik je verder helpen;) Stuur maar een pm. Ik ken ook een paar mensen die je zullen kunnen helpen...
Excuus, het is een super oud topic, dus sorry voor mijn late reactie. Toch kom ik het bovengestelde probleem vaak tegen bij nieuwere vacatures.
Mvg,
Piet
Gewijzigd op 05/02/2012 23:24:47 door Piet Jansen