Bulkmail versturen
Ik heb een tabel waarin meer dan 1000 leden zijn. Met een php script wil ik ieder lid een email versturen. Dat wil niet in één klap doen omdat de provider dit kan aanzien als spam. Ik wil dus een lus maken waarin iedere 5 seconden 40 mailtjes worden verstuurd. Met welke php-code kan ik die tijdsvertraging in bouwen in de lus ? Dank bij voorbaat.
https://www.google.com/search?q=php+mail+with+intervals
Voorbeeld :
https://stackoverflow.com/questions/12886612/send-php-mail-in-intervals
Super, precies datgene wat ik zocht !
Het feit dat je een lus gebruikt wil niet zeggen dat je server nooit op een eventuele blacklist komt.
De integratie van bulkmail in onze bestaande applicatie zou een meerwaarde zijn ...
Ronny Vangaster op 05/04/2022 15:11:48:
zeker, dat hebben wij nu al ( betalende versie )
De integratie van bulkmail in onze bestaande applicatie zou een meerwaarde zijn ...
Dat kan. MailChimp heeft een API
Dat ga ik bekijken, dank voor de tip
Je betaalt er iets voor, maar heeft als voordeel dat je zelf niet _alles_ aan je mailserver instellingen moet gaan regelen.
Ergens een setting in een spf records niet helemaal goed. Een keer met een ander afzenddomain mailen.
afmeldlink vergeten?
En in no-time staat je server te boek als een spam-zender. En dan kun je ineens nog minder mail versturen (of wel versturen maar wordt aan de ontvangstkant geweigerd).
Dat soort partijen heeft daar van alles voor ingericht en uitgezocht en je hoeft alleen maar een kleine "include" toe te voegen aan de spf settings in je DNS.
Je kunt er soms zelfs voor kiezen om de verzendlijst bij die partij te laten beheren.
Ik heb dat voor een reisbureau gedaan, en dan heb je bijvoorbeeld een lijst met klanten voor Spanje en een lijst voor wintersporters.
En dan is commando iets als "stuur allen Spanje klanten de zomer-nieuwsbrief"
En dan wordt op basis van de lijst die je eerder uploade alles geregeld, inclusief de aanhef met naam.
En als iemand zich afmeldt, dan handelen zij dat ook af. (ook als jij hem daarna weer in een lijst uploadt, blijft bewaard dat deze ontvanger hier geen prijs op stelde).
Je haalt je een hoop ellende op de hals als je het helemaal zelf wilt doen.
En ook voor losse mails kun je deze partijen inzetten.
Als bonus krijg je vaak ook nog een rapport over hoeveel mails ontvangen (en mogelijk ook geopend) zijn
En volgens mij handelt MailChimp en andere soortgelijke partijen ook de de bounces af. Als een mailadres niet meer bestaat, wordt deze vanzelf weer uitgeschreven.
klopt: na een aantal bounces verwijdert hij hem. Maar niet als toevallig de ontvangende server even voor een update of korte storing offline was.