Button
Ik zit met het volgende probleem:
Ben bezig met het maken van een knop die twee opties heeft 'Transient' en 'Non Transient' het is me al gelukt om de naam van die knop te veranderen met de volgende code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<input type="submit" name="button" class="button" value="Transient" onclick="return change(this);">
<!-- javascript voor knop -->
<script type="text/javascript">
function change( el )
{
if ( el.value === "Transient" )
el.value = "Non Transient";
else
el.value = "Transient";
}
</script>
<!-- javascript voor knop -->
<script type="text/javascript">
function change( el )
{
if ( el.value === "Transient" )
el.value = "Non Transient";
else
el.value = "Transient";
}
</script>
Nu moeten er nog twee dingen gebeuren:
1) Als je de pagina afsluit of herlaad moet de waarde van de knop behouden blijven. Dus stel je hebt de knop op 'Non Transient' gezet, dan moet hij als je de pagina weer op start op 'Non Transient' blijven en vice versa
2) Als de knop op 'Non Transient' staat dan moet er op een andere pagina een rood kruis verschijnen
Zou iemand me kunnen helpen? Ik weet namelijk niet of dit met Javascript zou kunnen of dat ik hiervoor PHP moet gebruiken.
Alvast bedankt!
- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 04/06/2017 13:09:02 door - Ariën -
Kijk eens naar sessions. (PHP)
Maar dit vertelt ons niets over:
- wat je uiteindelijk met deze functionaliteit wilt bereiken / wat je eigenlijk wilt doen
- welke technieken er gebruikt kunnen / mogen worden
- het pakket wat je gebruikt, of is dit een website met statische HTML-pagina's
Als ik uitga van bovenstaande uitleg dan klinkt het alsof je (voorzichtig) een begin aan het maken bent met dynamische webpagina's. Mogelijk wordt het op den duur dan handiger om een serverside scriptingtaal in te zetten (zoals PHP) om je pagina's ook echt dynamisch op te bouwen. Wat je nu namelijk doet is met een clientside scriptingtaal (JavaScript) het uiterlijk van de pagina on-the-fly aanpassen in de browser van de bezoeker.
Dat gezegd hebbende, PHP kan ook gebruik maken van cookies, maar de controle ligt dan wel (meer) bij de webserver.
Persoonlijk denk ik dat sessies minder geschikt zijn om deze keuze te onthouden, omdat sessies doorgaans een kortere levensduur ("geheugen") hebben dan cookies, maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe lang (en ook hoe, er zijn ook andere oplossingen denkbaar met gebruikmaking van een database et cetera) je deze keuze wilt onthouden.
Gewijzigd op 04/06/2017 14:12:43 door Thomas van den Heuvel
Is dit eigenlijk niet gewoon een checkbox? Eventueel zelfs radioknoppen?