Buttons + mouseover + 2 div's
Ik heb tot nu toe een site gemaakt, maar ben nog niet tevreden over iets.
Ik heb als button, steeds een plaatje. Als je met je muis over de button gaat, dat veranderd het plaatje. Dit is met CSS gedaan.
Nu bestaat de button uit het volgende:
Een plaatje en daaronder een stukje tekst. als je met je muis over de button gaat, dat gaat de oppacity omhoog, en word het plaatje wat duidelijker.
Nu vind ik dat als je in Firefox de buttons bekijkt, het lijkt alsof de TEKST in de button vervaagd/niet correct word weergegeven. het lijkt een beetje te blurren.
LET OP: tot hier ging het over een button. de button was 1!! plaatje.
ik kwam op het volgende idee:
ik maak 2 div's.
1tje met alleen het plaatje
1tje met alleen EGTE tekst.
nu is het niet zo'n probleem om ze mooi onder elkaar te krijgen ( denk ik ), maar ik zou graag willen weten of het volgende kan:
stel ik heb een plaatje's div en een tekst div die bij elkaar horen
ik zou graag willen dat als ik over de div heen ga met mijn muis, dat dat het plaatje veranderd + de tekst van de div er onder een andere kleur krijgt ( misschien ook een underline ... ).
dit zou betekenen dat ze met elkaar in "contact" moeten staan.
zou dit mogelijk kunnen zijn?
ik heb een site, waarop de buttons met plaatjes zijn gedaan, en bekijk de site in Firefox, en oordeel zelf.
--
\
groeten, Daniel
EDIT: ik heb trouwens gezien, dat dit probleem zich alleen voordoet bij Firefox.
ik heb ook Google Chrome op mijn pc staan, en daar ziet alles er goed scherp uit.
iemand enig idee hoe dit kan?
2e EDIT: ik heb gezien dat ik de inzoom-percentage in Firefox niet goed had staan. Het probleem is nu verholpen. maar stel je voor dat iemand met een andere "zoom-niveau" de site binnen komt, dan ziet hij de tekst al gauw onduidelijk. dus de vraag geld nog steeds: Hoe kan ik "Het" doen. ( of is er ook een trucje om iemands zoom-niveau op 100% te zetten als hij de site binnenkomt? )
Groet, Daniel
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Daniel van Daeven
Met javascript kun je wel het een en ander verwezenlijken, maar voor een voorbeeld script moet je bij iemand anders zijn ;)
Als je een lijst maakt van de items:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<ul>
<li id="item01"><a href="#"> </a></li>
<li id="item02"><a href="#"> </a></li>
<li id="item03"><a href="#"> </a></li>
</ul>
<li id="item01"><a href="#"> </a></li>
<li id="item02"><a href="#"> </a></li>
<li id="item03"><a href="#"> </a></li>
</ul>
Dan kun je een achtergrondplaatje maken voor de li's met het goeie id en voor de a's binnen de li's met het goeie id.