C. Kornuyt BV
Gewijzigd op 03/12/2012 15:56:36 door Tim S
Is dit jouw website? Het gebruiken van bv in je url is niet professioneel. Ook zou ik de naam zonder - registreren en gebruiken!
Tim Slootweg op 03/12/2012 15:56:19:
Ik zou persoonlijk die scrollbars weghalen en de mee laten groeien met de grootte van de content. Leest veel prettiger.
Ja dat had ik inderdaad eerst, alleen in de sidebar zal er minder content aanwezig zijn. Dus die zal niet meegroeien. Dat vond de opdrachtgever niet mooi en vroeg om scrollbars :s
Toevoeging op 04/12/2012 07:51:37:
Donald Dylan op 03/12/2012 16:00:47:
Is dit jouw website? Het gebruiken van bv in je url is niet professioneel. Ook zou ik de naam zonder - registreren en gebruiken!
Ja dit is een stageopdracht en zij hadden al de domeinnaam, dat eigenlijk niet gebruikt werd. Ik gebruik he tijdelijk om de website online verder in orde te maken, de contract is al opgezegd. Wel is het leuk voor mijn stageopdracht ter vergelijking van de oude site, de bedoeling is dat het uiteindelijk de huidige site gaat vervangen. Dus verhuizen, naar kornuyt.nl. Hopelijk mag ik dat doen na mijn stageperiode ;)
Toevoeging op 04/12/2012 07:54:22:
- Marco - op 03/12/2012 16:08:24:
Nee idd, niet echt ;) Mag ik weten welke browser je gebruikt, want ik heb het eigenlijk op FF, IE7,8,9 en Safari getest. Ze zien der allemaal goed uit :s, maar dit is iig echt handig om te weten. Thanx!
Chrome en Firefox heb ik hem in getest en daarin zit die uitlijning ook verkeerd. :)
- Marco - op 04/12/2012 09:20:13:
Chrome en Firefox heb ik hem in getest en daarin zit die uitlijning ook verkeerd. :)
Okey, daar ga ik gelijk naar kijken. Bedankt voor de snelle reactie. Chrome werkt op de een of andere manier niet meer op m'n laptop of het laat iig geen pagina's en mijn Firefox laat hem wel uitgelijnd zien :S.. Ik ga ze even op een desktop installeren en testen. Thanx!
Toevoeging op 04/12/2012 09:32:14:
Gaat het trouwense alleen om de offerte pagina, of is heel de website niet goed uitgelijnd?
Scratch that, ik zie het al.. Sommige pagina's wel en sommige niet, even uitzoeken welke template dat is.
Toevoeging op 04/12/2012 10:33:04:
Hey Marco, ik heb de probleem gevonden, mijn menu list items hadden een padding van 1.2125em, waardoor er geen plaats meer over was en de laatste li vloeide eruit. Heb het aangepast naar 1.2em en als het goed is moet het nu kloppen. Ik weet niet of dat ik het zo goed heb opgelost, als je suggesties hebt of tips hoor ik ze graag. Op de desktops zijn de pagina's uitgelijnd. Bedankt voor de reacties en je tijd, waren zeer hulpzaam. Bedankt!
Gewijzigd op 04/12/2012 09:34:55 door Robert Fernan
Die scrollbalken in je content-gedeelte en je sidebar zijn denk ik niet zo handig. Op een iPad/tablet zie je namelijk geen scrollbalken en weten dus de bezoekers niet dat er nog meer tekst is.
Jelle Seubring op 04/12/2012 13:03:32:
Die scrollbalken in je content-gedeelte en je sidebar zijn denk ik niet zo handig. Op een iPad/tablet zie je namelijk geen scrollbalken en weten dus de bezoekers niet dat er nog meer tekst is.
Ja idd, dat vind ik ook. Ja ik werk in opdracht en de opdrachtgever heeft het liever zo i.p.v. een div dat met de content meegroeit. Hij wil dat het namelijk een standaard maat heeft. Ik ga even onderzoeken hoe en of dat anders kan, misschien een oplossing voor de tablets en smartphones. Nu word het pas duidelijk als je naar beneden wilt gaan scrollen, dan gaat de overflow scrollen i.p.v de hele pagina. Niet erg duidelijk idd. Bedankt voor de tip!
Gewijzigd op 04/12/2012 13:35:50 door Robert Fernan
verder kwa code is het heel dirty, niet omdat je een CMS gebruikt nu maar omdat je tabellen gebruikt voor uitlijnen.. ik zou de achtergrond wit houden dat oogt professioneel en ook de samenhang van kleuren vind ik niet echt passen bij elkaar.. kijk is naar http://colorschemedesigner.com en kies een paar mooie kleuren :)
Quote:
Ik zou persoonlijk die scrollbars weghalen en de mee laten groeien met de grootte van de content. Leest veel prettiger.
Ja dat had ik inderdaad eerst, alleen in de sidebar zal er minder content aanwezig zijn. Dus die zal niet meegroeien. Dat vond de opdrachtgever niet mooi en vroeg om scrollbars :s
Ik ben er zelf ook nog niet so'n ster in, maar het is natuurlijk wel mogelijk dat de sidebar even groot is als de content. Als je dat graag wilt zijn er vast wel mensen die je hiermee willen helpen. Zo los je ook meteen het probleem met de ipad op. Als het met css niet lukt kan je altijd nog jquery gebruiken.
Reshad F op 04/12/2012 13:54:33:
de verschuiving van je pagina's heeft te maken met resolutie van de schermen...
verder kwa code is het heel dirty, niet omdat je een CMS gebruikt nu maar omdat je tabellen gebruikt voor uitlijnen.. ik zou de achtergrond wit houden dat oogt professioneel en ook de samenhang van kleuren vind ik niet echt passen bij elkaar.. kijk is naar http://colorschemedesigner.com en kies een paar mooie kleuren :)
Ja ik had al het gevoel dat het niet gebruikelijk is om dat met tabellen te doen. Hoe zou je zelf alles uitlijnen, gewoon de div's met css?
Ja dat zijn de bedrijfskleuren, daar kan ik relatief weinig aan doen, maar ik ga er zeker gebruik van maken en kijken wat de kleur voorstel is en wat er bij kan. Heel handige site, thanx!
Ik ga het even uitproberen en voorstellen, kijken wat de opdrachtgever van een witte achtergrond vind.
Bedankt voor de goede tips..
Toevoeging op 04/12/2012 14:33:00:
Tim Slootweg op 04/12/2012 14:02:35:
Ik ben er zelf ook nog niet so'n ster in, maar het is natuurlijk wel mogelijk dat de sidebar even groot is als de content. Als je dat graag wilt zijn er vast wel mensen die je hiermee willen helpen. Zo los je ook meteen het probleem met de ipad op. Als het met css niet lukt kan je altijd nog jquery gebruiken.
Quote:
Ja idd, dat lijkt me veel strakker. Ik ga op onderzoek. Jquery ben ik eigenlijk totaal niet in bekend, maar wel in oplossingen zoeken ;)
Erg fijn jullie reviews, zo kan ik de puntjes op de i zetten.
Bedankt...