c++ question

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lirben

Lirben

05/02/2006 11:51:00
Quote Anchor link
Hoe maak je een invoermasker met C++ bij een console wizard application.

Het zou er zo moeten uitzien

variabele_Teller1"/"Variabele_Noemer1" "Variabele_Bewerking" "variabele_Teller2"/"Variabele_Noemer2

Alles wat begint met variabele_ is een variabele die de gebruiker moet ingeven. Alles tusssen "" zou er standaard moeten staan.

Het is een programma om breuken met elkaar te vermenigvuldigen, op te tellen, af te trekken ...

Ik weet ook dat dit hier php forum is, maar bij het registreren vroeg men naar men kennis van c++ dus zullen er wel mensen zijn die van wanten weten.

Veel dank

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 15:00:30

Mitch X

Mitch X

05/02/2006 13:04:00
Quote Anchor link
En dat wil je in 1 string stoppen?
Met sprintf moet dat lukken, onderdeel van stdlib :)

Willem vp

Willem vp

05/02/2006 13:58:00
Quote Anchor link
sprintf() is veel te veel C en mag je dus eigenlijk niet gebruiken in C++ ;-)

In C++ heb je iets als:

cout << form("%d/%d %s $d/%d", teller1, noemer1, bewerking, teller2, noemer2);

Maar dit is output, en uit de vraag begrijp ik dat het om input gaat. Ik heb het eigenlijk nooit gebruikt, maar misschien werkt iets als cin >> form() ook wel.

Mitch X

Mitch X

05/02/2006 14:05:00
Quote Anchor link
Als iets in een taal zit, mag je het gebruiken ook :+
Omdat "C++" eigenlijk een andere vorm heeft wil dat niet zeggen dat je dat maar moet doen.

Je ziet ook een hoop #define functie() etc in C++ programma's, terwijl daar inline functies voor zijn.
Het werkt, en ranzig is het niet, dus gewoon doen ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.